2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
O κος. Mitsuru Kariya, Υπεύθυνο Εξέλιξης του νέου Honda Civic μας μίλησε για το μέλλον του ιαπωνικού μοντέλου και όχι μόνο.
Συνέντευξη Honda: Δυσοίωνο το μέλλον των diesel
4.017 Επισκέψεις στο άρθρο (21/9/2016)
Στο πλαίσιο της πρώτης παρουσίασης του νέου Honda Civic στο Σουίντον της Μεγάλης Βρετανίας, μιλήσαμε με τον κ. Mitsuru Kariya, Υπεύθυνο Εξέλιξης του νέου Honda Civic, για το παρόν και το μέλλον όχι μόνο του Civic, αλλά και όλης της αυτοκίνησης.
Το Honda Civic δεν έχει πλέον τρωτό σημείο, σύμφωνα με τον κύριο Kariya.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Mitsuru Kariya (Μ.Κ.): Στο προηγούμενο Civic 9ης γενιάς, υπήρχε ένα αδύναμο σημείο: Οι κινητήρες του. Γιατί δεν είχαμε κινητήρες με τους οποίους να μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους Ευρωπαίους της κατηγορίας. Δεν είχαμε κινητήρες που να αφορούν στο Ευρωπαϊκό κοινό. Σίγουρα, λανσάραμε τον 1,6 i-DTEC diesel, που είναι ένας κινητήρας με πολύ καλή οικονομία κίνησης, αλλά και δυναμική απόδοση, όμως ιδίως στους βενζινοκινητήρες, ήμασταν εκτός εποχής. Με το νέο Civic όμως, λανσάρουμε νέους και ιδιαίτερα προηγμένους βενζινοκινητήρες που αρμόζουν στα Ευρωπαϊκά στάνταρ, τον 1,0 λτ. turbo και τον 1,5 λτ. turbo, με πολύ καλά χαρακτηριστικά ροπής που πιστεύουμε ότι θα προσφέρουν πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά στους Ευρωπαϊκούς δρόμους. Μαζί τους θα προσφέρουμε αργότερα τη βελτιωμένη έκδοση του 1,6 i-DTEC πετρελαιοκινητήρα. Πιστεύουμε ότι πλέον με αυτή τη γκάμα κινητήρων το Civic θα έχει μια πολύ καλύτερη ανταπόκριση από το Ευρωπαϊκό κοινό.
Α.Τ.: Πόσο πιστεύετε ότι θα είναι το ποσοστό των πωλήσεων του Ευρωπαϊκού κοινού μεταξύ των diesel και των βενζινοκίνητων εκδόσεων του Civic;
Μ.Κ.: Περιμένουμε πωλήσεις 50:50 μεταξύ του diesel και της βενζίνης, με τον 1.000άρη turbo να είναι ο πιο δημοφιλής στην Ευρώπη.
Α.Τ.: Για ποιόν λόγο θα αργήσουμε τόσο για να δούμε τον diesel κινητήρα στο Civic; Έχει να κάνει μήπως με τη νέα μέτρηση κατανάλωσης και ρύπων που θα ανακοινωθεί από την `Aνοιξη του 2017;
Μ.Κ.: Υπάρχουν δύο λόγοι. Ο πρώτος είναι ότι έπρεπε να επικεντρωθούμε στην εξέλιξη των νέων βενζινοκινητήρων. Ήταν από τις πρώτες προτεραιότητές μας. Ωστόσο, ο δεύτερος και κυριότερος λόγος όπως ακριβώς είπατε, είναι ότι εν όψει της νέας νομοθεσίας για τους ρύπους και την κατανάλωση που θα ανακοινωθεί τον ερχόμενο Απρίλιο, όπου η πραγματική κατανάλωση και ρύποι θα πρέπει να είναι και αυτές που ανακοινώνονται, περιμένουμε να δούμε ποια ακριβώς θα είναι τα τεστ που θα απαιτηθούν για να δούμε και τι θα μπορέσουμε να επιτύχουμε.
Α.Τ.: Πόσο πιστεύετε στο μέλλον του diesel;
Μ.Κ.: Δεν πιστεύουμε ότι τα diesel έχουν λαμπρό μέλλον, λόγω κυρίως των αυξημένων ρύπων τους, ιδίως του NOx, που δεν μπορούν να τους αποφύγουν λόγω της φύσης τους. Έτσι και με τις επερχόμενες νέες νομοθεσίες για τους ρύπους εν όψει, πιστεύουμε ότι η κατασκευή και εξέλιξη diesel κινητήρων στο μέλλον θα γίνει όλο και πιο ακριβή και λιγότερο ανταγωνιστική έναντι των υπολοίπων ειδών κινητήρων. Εμείς, σαν Honda, στο άμεσο μέλλον θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στην ηλεκτροκίνηση, ενώ ήδη όλο και περισσότεροι πόροι από το τμήμα εξέλιξης diesel κινητήρων μας μεταφέρονται στην εξέλιξη των τεχνολογιών που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση. Για την εταιρεία, η ηλεκτροκίνηση είναι η καθαρή νέα τάση.
________________________________________________________________________________
«Δεν πιστεύουμε ότι τα diesel έχουν λαμπρό μέλλον, λόγω κυρίως των αυξημένων ρύπων τους»
________________________________________________________________________________
Α.Τ.: Σε προηγούμενες γενιές είχατε υβριδικό Civic. Θα δούμε και στη νέα γενιά; Επίσης, υπάρχει περίπτωση να δούμε και πλήρως ηλεκτρικό Civic;
Μ.Κ.: Η νέα πλατφόρμα του Civic μπορεί να λάβει και υβριδικό ή ακόμη και υβριδικό plug-in σύστημα κίνησης. Για το εάν θα δούμε Civic υβριδικό δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να αποκαλύψουμε κάτι, τεχνικά πάντως είναι πιθανό. Για μια έκδοση πλήρως ηλεκτρικού Civic, η νέα πλατφόρμα δεν μπορεί να το στηρίξει. Δουλεύουμε όμως πολύ στο πεδίο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει ηλεκτρικό Civic ή στην επόμενη (11η γενιά) ή στην μεθεπόμενη γενιά (12η).
Α.Τ.: Η νέα πλατφόρμα του Civic είναι μόνο για το Civic ή θα την δούμε και σε άλλα νέα μοντέλα της εταιρείας;
Μ.Κ.: Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη νέα πλατφόρμα και σε άλλα μοντέλα της Honda, όπως το επόμενο CR-V, λόγω της προσαρμοστικότητάς της.
Α.Τ.: Η νέα πλατφόρμα μπορεί να λάβει τετρακίνηση; Επίσης, πόσο πιθανός είναι ο biturbo 1,6 λίτρων των 160 ίππων του CR-V;
Μ.Κ.: Η πλατφόρμα αυτή όντως μπορεί να πάρει τετρακίνηση και θα τη δούμε σε αυτή τη μορφή της στο επόμενο CR-V. Όσο για τον biturbo, θα ήταν καλό να τον είχαμε στο Civic, όμως θεωρούμε ότι δεν υπάρχει στην Ευρώπη ενδιαφέρον για αυτό τον κινητήρα.