ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Είναι ένα μοντέλο καλύτερο επειδή έχει γρήγορη έκδοση;

Είναι ένα μοντέλο καλύτερο επειδή έχει γρήγορη έκδοση;

3.657 Επισκέψεις στο άρθρο (27/11/2022)

Με τις γρήγορες εκδόσεις να κάνουν μόλις το 5% των πωλήσεων, γιατί να μπουν στον κόπο και τα έξοδα οι κατασκευαστές να φτιάξουν ένα GTi αν δεν θεωρούν ότι επηρεάζει και τις πωλήσεις των απλών;

Γουστάρεις να ξέρεις ότι το i30 σου βγαίνει και σε έκδοση Ν;

Τι διαφορά έχει ένα Ford Focus από ένα Opel Astra σήμερα; Εκτός από τις προφανείς, το πρώτο βγαίνει σε γρήγορη έκδοση και το δεύτερο όχι. Ε και;
 
Μια έκδοση GTi μπορεί να έχει το ίδιο κόστος εξέλιξης όσο όλες οι άλλες (οι απλές) μαζί. Μία μάρκα που μπαίνει στη διαδικασία να λανσάρει ένα μοντέλο σε μία τέτοια έκδοση δεν μπορεί να έχει στόχο τις πωλήσεις και το κέρδος. Οπότε γιατί το κάνουν;
 
Δεν είναι τυχαίο πως αυτές οι εκδόσεις λέγονται «halo» από την ελληνική λέξη «άλως», που στην καθομιλουμένη αποκαλούμε απλά φωτοστέφανο. Αυτές οι εκδόσεις φωτίζουν ολόκληρο το μοντέλο. Οι πωλήσεις τους σπάνια ξεπερνούν το 5%, νούμερο που θεωρείται το κατώτατο όριο ώστε οι μάρκες να μη χάνουν λεφτά, αλλά ακόμη και χωρίς  «χασούρα», οι εκδόσεις αυτές δεν αφήνουν κέρδος, παρά την τεράστια τιμή τους, ειδικά σε σύγκριση με τις απλές.
 
Βλέπεις ένα GTi είναι πανάκριβο στην εξέλιξη. Σκέψου μόνο το εξής. Η κορυφαία έκδοση ενός Ford Focus σήμερα είναι τόσο γρήγορη, όσο μια Ferrari του 2000. Μπορεί το Focus ST να μην κοστίζει ούτε το 1/3 από τη Ferrari, όμως έχει 2 φορές παραπάνω από το απλό. Και αντίστοιχα το ίδιο ισχύει για το VW Golf GTI, ή το Hyundai i30 N. Και προφανώς τα γρήγορα μοντέλα είναι πολύ περισσότερα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν δεν βγάζει όμως λεφτά, τότε τι το θέλει το γρήγορο μοντέλο η κάθε εταιρεία; Η λογική λέει πως ένα τέτοιο μοντέλο είναι κράχτης, κάτι που όπως φαίνεται ισχύει. Γιατί όταν πας να δεις το GTi θα δεις και το απλό, αυτό που μπορείς να αγοράσεις. Και τελικά ίσως να το προτιμήσεις γιατί σου θυμίζει το γκαζιάρικο, ή γιατί με λίγα εξτρά μπορεί ακόμη και να μοιάζει σε αυτό, έστω και εμφανισιακά. Χρειάζεται η «πλούσια» έκδοση εξοπλισμού για να γίνει κάτι τέτοιο. Όπως οι σειρές M Pack και AMG Pack αντίστοιχα των BMW και Mercedes που έχουν μόνο στοιχεία που θυμίζουν τις πραγματικές M και AMG.
 
Όμως ο κράχτης λειτουργεί και αλλιώς. Γιατί αλλιώς βλέπεις ένα μοντέλο που ξέρεις ότι έχει τη δυνατότητα να «πατήσει» στα ίσα με μια Ferrari, και αλλιώς ένα που δεν κάνει καν τον κόπο να δοκιμάσει. Όπως και να έχει, θεωρώντας και μόνο ότι το αυτοκίνητό σου με ένα άλλο μοτέρ μπορεί να κοντράρει ή και να ξεπεράσει μια Ferrari, είναι μεγάλη υπόθεση. Και ας είναι και λάθος υπόθεση. Είναι μια υπόθεση που δημιουργεί θετική διάθεση απέναντι στο μοντέλο, όχι μόνο το κορυφαίο αλλά ολόκληρη τη γκάμα. Και αυτή η υπόθεση κάνει και όλη τη γκάμα να πουλάει.
 
Είναι όμως έτσι; Αλλάζει κάτι στο μυαλό σου αν ξέρεις πως ένα μοντέλο έχει «φοβερή και τρομερή» γρήγορη έκδοση; Το κάνει καλύτερο από ένα άλλο που δεν έχει; Και τελικά πόση εντύπωση σου κάνει ότι το Focus RS είναι πιο γρήγορο από μια Ferrari; Τόση ώστε να πας να το αγοράσεις;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
EGYHSH ELASTIKON