Η Hyundai κατέθεσε μια πατέντα σύμφωνα με την οποία θα μπορούσε να κατασκευαστεί κινητήρας με διαφορετικού κυβισμού κυλίνδρους.
Ένα μοτέρ, δύο κυβισμοί!
12.998 Επισκέψεις στο άρθρο (24/3/2017)
Η Hyundai κατοχύρωσε πατέντα η οποία αφορά κινητήρα με κυλίνδρους διαφορετικού κυβισμού που θα μπορεί να δουλέψει με τουλάχιστον τρεις διαφορετικούς τρόπους.
Συνοπτικά, ο υποθετικός αυτός κινητήρας θα έχει κυλίνδρους δύο τύπων, ο κάθε τύπος με διαφορετικό κυβισμό. Για παράδειγμα ένας τετρακύλινδρος θα είχε δύο κυλίνδρους των 500 κ.εκ. και δύο κυλίνδρους των 450 κ.εκ.
Ένα ηλεκτρικό μοτέρ θα είναι συνδεδεμένο με τον κινητήρα ώστε να εξισορροπεί τις διαφορές στη ροπή που θα προκύπτουν από τη λειτουργία των κυλίνδρων διαφορετικών μεγεθών. Θα βοηθούσε, επιπλέον, να μειωθεί ο θόρυβος και οι δονήσεις που θα παράγονταν από έναν μη ομοιόμορφο κινητήρα.
Μια μονάδα ελέγχου στη μετάδοση θα μπορούσε να λειτουργήσει τον κινητήρα με τουλάχιστον τρεις διαφορετικούς τρόπους.
Σύμφωνα με τη Hyundai, ένας παραδοσιακός κινητήρας με ίδιου μεγέθους κυλίνδρους έχει περιορισμένα όρια λειτουργίας λόγω του σταθερού κυβισμού του. Η κατασκευάστρια λέει επίσης ότι οι κινητήρες που παράγονται αυτή τη στιγμή σπαταλάνε πάρα πολλή μηχανική ενέργεια ώστε όταν λειτουργούν στο ρελαντί αυτό να γίνεται με σταθερό τρόπο.
Η Hyundai κατέθεσε την αίτηση στις 2 Δεκεμβρίου και η έγκριση ανακοινώθηκε στις 22 Μαρτίου.
Δεν είναι γνωστό πόσο έχει προχωρήσει η Hyundai την εξέλιξη ενός τέτοιου κινητήρα ή αν έχει σκοπό να βγάλει κάτι τέτοιο στην παραγωγή. Πάντως, η εταιρεία θα πρέπει να παρουσιάσει πρώτα ένα πρωτότυπο με αυτόν τον κινητήρα προτού τον βάλει στην παραγωγή.