Η αλήθεια είναι πως πλέον οι επιλογές για τον υποψήφιο αγοραστή είναι πολλές και το μπέρδεμα μεγάλο. Πετρέλαιο, φυσικό αέριο, υγραέριο, υβριδικά. Τελικά τι συμφέρει την τσέπη μας;
Αν το ντίζελ ήρθε σαν από μηχανής θεός να κόψει και να σώσει το κόστος καυσίμου και κίνησης των αυτοκινήτων, το φυσικό αέριο (CNG), ακόμη ένα νέο καύσιμο για την Ελλάδα, διεκδικεί να φτάσει το μαχαίρι στο κόκαλο. Γιατί όχι μόνο είναι πιο καθαρό από οτιδήποτε άλλο «καίγεται», αλλά θέλει να γίνει και το πιό φθηνό στη χρήση. Ισχύει όμως κάτι τέτοιο;
Φυσικά, οι συζητήσεις περί κατανάλωσης και οικονομίας δεν μπορεί να μην περιλαμβάνουν και το υγραέριο, που με κόστος μισό από αυτό της βενζίνης, αποτελεί μία εξαιρετική λύση.
Για το τέλος αφήσαμε τα υβριδικά. Αυτοκίνητα τα οποία συνδυάζουν τα οφέλη ενός κανονικού κινητήρα με αυτά της ηλεκτρικής ενέργειας και ξεχωρίζουν με τον δικό τους, οικονομικό τρόπο, ειδικά στην κίνηση σε αστικό περιβάλλον.
όλα τα πετρέλαια παράγονται από 2 διυλιστήρια. Τα ΕΛΠΕ και την ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ.
η περιεκτικότητα των εν λόγω πετρελαίων είναι 92% grude και 8% biodiesel.
η διαφορά με το v power diesel είναι ότι περιέχει στην σύστασης του το gtl το οποίο είναι συνθετικό καύσιμο μεγάλης περιεκτικότητας σε κετάνια. Παρασκευάζεται στην Μαλαισία από ανθρακα και υδρογόνο. Είναι 100% συνθετικό. η διαφορά του vpower diesel σε σχέση με τα άλλα πετρέλαια είναι ότι δεν μιλάμε για τα πρόσθετα που έχει αλλά για την χημική του σύσταση, αφού κατ ογκον αποτελείται από συνθετικό καύσιμο. Άρα η κατόγκον αναλογία σε biodiesel είναι μικρότερη και όχι μεγαλύτερη από τα άλλα. Αλλά αυτό δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία. Αυτό που έχει είναι η ικανότητα των πρόσθετων στα καύσιμα να καθαρίζουν τον κινητήρα. Επίσης μακριά από ύποπτα πρατήρια όπου μπορεί να υπάρχει νοθεία με biodiesel κακής ποιότητας. Προτιμείστε τα εταιρικά πρατήρια.
Πιστεύω ότι το πλέον επείγον είναι να δοκιμάσετε , αξιολογήσετε και πιθανώς να απομυθοποιήσετε τα ... premium diesel των εταιριών - πχ Crystal , V-Power , Avio , κλπ κλπ - ΑΝ ΤΟΛΜΑΤΕ ΚΑΙ ΕΧΕΤΕ ΤΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΦΥΣΙΚΑ !!..
Κυκλοφορούνε φήμες ότι το καλύτερο είναι το Αvio , ενώ το V-Power έχει πολύ βιοντήζελ οπότε καταστρέφει/καπνίζει τα μπεκ των κινητήρων !!!!
Ως χρηστης πετρελαιοκινητου οχηματος τελευταιας τεχνολογιας(Skoda Octavia 1.6 TDI μοντ.2013) εχω να πω το εξης..Ως κινητηρες με την χαμηλοτερη καταναλωση ειναι μακραν και με διαφορα οι ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.Οι διαφορα με το CNG ειναι η διαφορα της τιμης σε σχεση με το diesel.Η τιμη του diesel πλεον ειναι αρκετα ακριβη...Οπως ειπε ο φιλος Θεοδορος και μπορω να τον επιβεβαιωσω το καλυτερο diesel ειναι το ΕΚΟ DIESEL AVIO..Επειδη εκανα τακτικη χρηση ταξι πριν αποκτησω το αμαξι ρωτουσα τους οδηγους ταξι(προσωπικα πιστευω οτι εχουν την καλυτερη γνωμη στην επιλογη του ''καλυτερου'' και ''καθαροτερου''diesel) oλοι μου ειπαν οτι απο την στιγμη που μπηκε το EKO DIESEL AVIO στο ταξι τους δεν μπηκε αλλο καυσιμο γιατι ο κινητηρας και μπορω να το επιβεβαιωσω και εγω εχει μειομενους θορυβους κροταλισμα σε φυσιολογικα επιπεδα και χαμηλη καταναλωση σε σχεση με αλλα diesel.Ομως το EKO DIESEL AVIO εχει μεση τιμη 1.28euro. Αν η τιμη του diesel ηταν στα ιδια επιπεδα του CNG νομιζω οτι κανενας δεν θα επελεγε αυτοκινητο με CNG διοτι θα εβαζες στο αυτοκινητο σου μεγαλη ποσοτητα καυσιμου με σχετικα λιγα λεφτα οι καταναλωσεις θα ειναι μικροτερες σε σχεση με το CNG και η αυτονομια που θα εχει το πετρελαιοκινητο οχημα θα ειναι εφαμιλλη με το οχημα CNG-βενζινης.
Autotriti μακαρι να μπορουσες να κανεις ερευνα για το πιο Diesel ειναι το καλυτερο και ''καθαροτερο'' αν και πιστευω πως αν το πραγματοποιησεις θα εχεις θεματα περι δυσφημισης προιοντος και μεθοδευμενης αναδειξης καποιου αλλου...
Βενζίνη και πάλι βενζίνη...Αν είναι να αλλάξω καύσιμο, θα γίνει μόνο για ηλεκτροκίνητο.....Diesel,υγραέρια και όλα τα υπόλοιπα απλα με καθυστερούν και θέλουν πολύ χώρο...Είναι γι'αυτούς που τρώνε την παραμύθα με τις μεγάλες διαφορές στην κατανάλωση....
Ως κάτοχος Diesel αυτοκινήτου αρκετά χρόνια (και βενζίνη παράλληλα) μπορώ να πω πως το diesel είναι το ΤΟΠ καύσιμο για όποιον θέλει να κάνει πολλά χιλιόμετρα με οικονομία και σχετική σβελτάδα ( όσο πιο πολύ πατάς καίει λογικό είναι ) και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στον κινητήρα! Πλέων τα σύγχρονα diesel δεν έχουν να ζηλέψουν και πολλά απο τις βενζίνες στο θέμα των επιδόσεων !! το μόνο μείον που έχουν τα diesel είναι η προσοχή στο καύσιμο που βάζεις προσωπικά βάζω μόνο V-POWER και μέχρι στιγμής δεν έχω κανένα πρόβλημα !!!
Προς το παρόν θεωρώ το φυσικό αέριο πρώιμο κυρίως λόγω χώρου δεξαμενών και βάρους που απαιτείται και λιγότερο λόγω δικτύου διανομής. Εχω ένα Lexus RX 400, του έχω βάλει υγραέριο και είμαι μικτή κατανάλωση (αέριο+βενζίνη) 9 λεπτά/χλμ. Αν το αυτοκίνητο αυτό ήταν πετρέλαιο (2 τόννοι) θα έκαιγε περίπου 13-14 λεπτά/χλμ οπότε έχω κάθε λόγο να είμαι ικανοποιημένος από την επιλογή μου..
Έχοντας πέσει σήμερα σε μποτιλιάρισμα, ευχήθηκα να είχα ένα υβριδικό, ώστε να μην με απασχολούν οι αλλαγές ταχυτήτων, ούτε να με εκνευρίζει το συνεχές σβύσιμο - άναμμα του κινητήρα. Οδηγούσα παλιότερα ένα Prius, και ως προς το σημείο αυτό το αυτοκίνητο ήταν η καλύτερη λύση. Όσο για τα μη υβριδικά (και ηλεκτρικά), πιστεύω ότι η καλύτερη λύση είναι το φυσικό αέριο, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει ικανοποιητικά πυκνό δίκτυο διανομής.
όλα τα πετρέλαια παράγονται από 2 διυλιστήρια. Τα ΕΛΠΕ και την ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ. η περιεκτικότητα των εν λόγω πετρελαίων είναι 92% grude και 8% biodiesel. η διαφορά με το v power diesel είναι ότι περιέχει στην σύστασης του το gtl το οποίο είναι συνθετικό καύσιμο μεγάλης περιεκτικότητας σε κετάνια. Παρασκευάζεται στην Μαλαισία από ανθρακα και υδρογόνο. Είναι 100% συνθετικό. η διαφορά του vpower diesel σε σχέση με τα άλλα πετρέλαια είναι ότι δεν μιλάμε για τα πρόσθετα που έχει αλλά για την χημική του σύσταση, αφού κατ ογκον αποτελείται από συνθετικό καύσιμο. Άρα η κατόγκον αναλογία σε biodiesel είναι μικρότερη και όχι μεγαλύτερη από τα άλλα. Αλλά αυτό δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία. Αυτό που έχει είναι η ικανότητα των πρόσθετων στα καύσιμα να καθαρίζουν τον κινητήρα. Επίσης μακριά από ύποπτα πρατήρια όπου μπορεί να υπάρχει νοθεία με biodiesel κακής ποιότητας. Προτιμείστε τα εταιρικά πρατήρια.
Πιστεύω ότι το πλέον επείγον είναι να δοκιμάσετε , αξιολογήσετε και πιθανώς να απομυθοποιήσετε τα ... premium diesel των εταιριών - πχ Crystal , V-Power , Avio , κλπ κλπ - ΑΝ ΤΟΛΜΑΤΕ ΚΑΙ ΕΧΕΤΕ ΤΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΦΥΣΙΚΑ !!.. Κυκλοφορούνε φήμες ότι το καλύτερο είναι το Αvio , ενώ το V-Power έχει πολύ βιοντήζελ οπότε καταστρέφει/καπνίζει τα μπεκ των κινητήρων !!!!
Ως χρηστης πετρελαιοκινητου οχηματος τελευταιας τεχνολογιας(Skoda Octavia 1.6 TDI μοντ.2013) εχω να πω το εξης..Ως κινητηρες με την χαμηλοτερη καταναλωση ειναι μακραν και με διαφορα οι ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ.Οι διαφορα με το CNG ειναι η διαφορα της τιμης σε σχεση με το diesel.Η τιμη του diesel πλεον ειναι αρκετα ακριβη...Οπως ειπε ο φιλος Θεοδορος και μπορω να τον επιβεβαιωσω το καλυτερο diesel ειναι το ΕΚΟ DIESEL AVIO..Επειδη εκανα τακτικη χρηση ταξι πριν αποκτησω το αμαξι ρωτουσα τους οδηγους ταξι(προσωπικα πιστευω οτι εχουν την καλυτερη γνωμη στην επιλογη του ''καλυτερου'' και ''καθαροτερου''diesel) oλοι μου ειπαν οτι απο την στιγμη που μπηκε το EKO DIESEL AVIO στο ταξι τους δεν μπηκε αλλο καυσιμο γιατι ο κινητηρας και μπορω να το επιβεβαιωσω και εγω εχει μειομενους θορυβους κροταλισμα σε φυσιολογικα επιπεδα και χαμηλη καταναλωση σε σχεση με αλλα diesel.Ομως το EKO DIESEL AVIO εχει μεση τιμη 1.28euro. Αν η τιμη του diesel ηταν στα ιδια επιπεδα του CNG νομιζω οτι κανενας δεν θα επελεγε αυτοκινητο με CNG διοτι θα εβαζες στο αυτοκινητο σου μεγαλη ποσοτητα καυσιμου με σχετικα λιγα λεφτα οι καταναλωσεις θα ειναι μικροτερες σε σχεση με το CNG και η αυτονομια που θα εχει το πετρελαιοκινητο οχημα θα ειναι εφαμιλλη με το οχημα CNG-βενζινης. Autotriti μακαρι να μπορουσες να κανεις ερευνα για το πιο Diesel ειναι το καλυτερο και ''καθαροτερο'' αν και πιστευω πως αν το πραγματοποιησεις θα εχεις θεματα περι δυσφημισης προιοντος και μεθοδευμενης αναδειξης καποιου αλλου...
Βενζίνη και πάλι βενζίνη...Αν είναι να αλλάξω καύσιμο, θα γίνει μόνο για ηλεκτροκίνητο.....Diesel,υγραέρια και όλα τα υπόλοιπα απλα με καθυστερούν και θέλουν πολύ χώρο...Είναι γι'αυτούς που τρώνε την παραμύθα με τις μεγάλες διαφορές στην κατανάλωση....
Ως κάτοχος Diesel αυτοκινήτου αρκετά χρόνια (και βενζίνη παράλληλα) μπορώ να πω πως το diesel είναι το ΤΟΠ καύσιμο για όποιον θέλει να κάνει πολλά χιλιόμετρα με οικονομία και σχετική σβελτάδα ( όσο πιο πολύ πατάς καίει λογικό είναι ) και χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στον κινητήρα! Πλέων τα σύγχρονα diesel δεν έχουν να ζηλέψουν και πολλά απο τις βενζίνες στο θέμα των επιδόσεων !! το μόνο μείον που έχουν τα diesel είναι η προσοχή στο καύσιμο που βάζεις προσωπικά βάζω μόνο V-POWER και μέχρι στιγμής δεν έχω κανένα πρόβλημα !!!
Προς το παρόν θεωρώ το φυσικό αέριο πρώιμο κυρίως λόγω χώρου δεξαμενών και βάρους που απαιτείται και λιγότερο λόγω δικτύου διανομής. Εχω ένα Lexus RX 400, του έχω βάλει υγραέριο και είμαι μικτή κατανάλωση (αέριο+βενζίνη) 9 λεπτά/χλμ. Αν το αυτοκίνητο αυτό ήταν πετρέλαιο (2 τόννοι) θα έκαιγε περίπου 13-14 λεπτά/χλμ οπότε έχω κάθε λόγο να είμαι ικανοποιημένος από την επιλογή μου..
Έχοντας πέσει σήμερα σε μποτιλιάρισμα, ευχήθηκα να είχα ένα υβριδικό, ώστε να μην με απασχολούν οι αλλαγές ταχυτήτων, ούτε να με εκνευρίζει το συνεχές σβύσιμο - άναμμα του κινητήρα. Οδηγούσα παλιότερα ένα Prius, και ως προς το σημείο αυτό το αυτοκίνητο ήταν η καλύτερη λύση. Όσο για τα μη υβριδικά (και ηλεκτρικά), πιστεύω ότι η καλύτερη λύση είναι το φυσικό αέριο, με την προϋπόθεση ότι θα υπάρχει ικανοποιητικά πυκνό δίκτυο διανομής.