78.125 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/4/2015
Κοινός τόπος για τα δύο μοντέλα αποτελεί η παρουσία τούρμπο, 4κύλινδρου, 16V κινητήρα με άμεσο ψεκασμό και καυτές επιδόσεις! Από εκεί και πέρα τα πράγματα διαφέρουν. Και εξηγούμαστε. Το Fiesta ST χρησιμοποιεί την ισχυρότερη έκδοση του 1,6 EcoBoost βενζινοκινητήρα που γνωρίζουμε από μεγαλύτερα μοντέλα της Ford. Αποδίδει 182 ίππους στις 5.700 στροφές και 240 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Χρειάζεται 7,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα δίνοντας έτσι σε αυτό το Fiesta ST, τον τίτλο του γρηγορότερου Fiesta στην ιστορία.
Στην πράξη, ο κινητήρας έχει σπορ χροιά ήχου, εμφανίζεται ιδιαίτερα πρόθυμος στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, έχει ελάχιστο lag χαμηλά και απλώνει όλη του την ισχύ μετά το μέσο φάσμα των στροφών του. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο από την πλευρά του, έχει σφιχτή κλιμάκωση και ικανοποιεί κατά την αλλαγή των σχέσεων συμβάλλοντας στις γρήγορες επιταχύνσεις (60-100 με 4η και 80-120 με 5η σε 5,2 και 7 δλ. αντίστοιχα).
To Clio RS εντυπωσιάζει αρχικά με την απόδοση των 200 ίππων. Η ροπή είναι ανάλογη του Fiesta με 240 Nm από τις 1.750 έως τις 5.600 σ.α.λ., κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό στην πράξη. Ο κινητήρας δεν είναι τόσο εκρηκτικός, όσο περιμένεις, έχοντας απόλυτα γραμμική λειτουργία σε βαθμό, που να δείχνει… χλιαρός με δεδομένο το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Αναφορικά με τις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,9 δλ., χάρη και στο στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, που συνοδεύει την κατασκευή. Χάρη στο kick down oι ρεπρίζ είναι κορυφαίες, ενώ η ταχύτητα σταματάει στα 230 χλμ./ώρα. Πάντως το Clio RS διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport και Race) ώστε να ανταποκρίνεται τόσο στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης, όσο και σε αντίστοιχες πίστας. Έτσι, ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλεχθεί, μεταβάλλονται η χαρτογράφηση και ο ήχος του κινητήρα, το κιβώτιο, η απόκριση στο γκάζι, η υποβοήθηση του τιμονιού και ο βαθμός επέμβασης του ESC. Ενδεικτικό είναι πως στην επιλογή Race το ESC είναι πλήρως απενεργοποιημένο και οι αλλαγές του EDC (Efficient Dual Clutch) γίνονται μόνο χειροκίνητα.