Πόσα μοντέλα της Tesla ξέρετε; Η Tesla παράγει σήμερα τρία αυτοκίνητα, το μεγάλο Model S, το πιο γνωστό της μοντέλο, το Model X, ένα όχημα διασταύρωση που φέρνει πιο πολύ σε SUV με πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, και το Model 3 ένα πιο συμβατικό αυτοκίνητο, πιο κοντά στον ανταγωνισμό των μεσαίων μοντέλων, όπως η C-Class.
Υπάρχει περίπτωση να πουλήσει η Tesla στην Ελλάδα; Μόνο τη γκάμα της να δει κανείς θα καταλάβει πως όταν το μικρότερο μοντέλο της είναι μεσαίο, ακόμη και στην κορυφή της κατηγορίας να κάτσει, μιλάμε για μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα το χρόνο.
Μάλλον αστρονομικό νούμερο δεδομένου ότι η Tesla έχει και την ιδιαιτερότητα ότι τα μοντέλα της είναι ηλεκτρικά. Όχι υβριδικά, μόνο ηλεκτρικά. Που σημαίνει πως πρέπει να έχεις κάπου να τα φορτίσεις.
Σήμερα στην Ελλάδα το δίκτυο φόρτισης αυτοκινήτων είναι ανύπαρκτο. Αν θεωρήσουμε ότι θα εγκαταστήσεις τον φορτιστή της Tesla στο σπίτι σου, τότε θα πρέπει να είσαι πολύ μετρημένος στα χιλιόμετρα που κάνεις, αφού ακόμη και στο μέγιστο της αυτονομίας των περίπου 500χλμ, πάντα θα πρέπει να γυρίζεις σπίτι να φορτίσεις. Και αυτό, εφόσον έχεις μονοκατοικία, γιατί αλλιώς που θα βρεις να παρκάρεις, ή αν μένεις σε πολυκατοικία, καλή τύχη με την εγκατάσταση φορτιστή στην πιλοτή.
¶ρα δίκτυο καταστημάτων Tesla πιθανώς να μην δούμε σύντομα. ¶ρα τι ήρθε να κάνει η Tesla στην Ελλάδα; Δεδομένου ότι η έδρα της είναι στο Δημόκριτο, ένα κέντρο ερευνητικό αλλά και την υπάρχουσα εμπλοκή Ελλήνων επιστημόνων στην έρευνα και εξέλιξη των τεχνολογιών της μάρκας, τότε αυτό που φαίνεται πιο πιθανό είναι μία συνεργασία με ελληνικά μυαλά σε ακαδημαϊκό επίπεδο.
Είναι όμως και ένας μοχλός για την Ελλάδα να κάνει επιτέλους βήματα προς την κατεύθυνση που βαδίζει όλη η Ευρώπη. Με την ύπαρξη της Tesla στην Ελλάδα μπορεί επιτέλους να αρχίσει η συζήτηση για την δημιουργία υποδομής και δικτύου υποστήριξης (φόρτισης) ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και αυτό είναι είδηση. Σημαίνει επενδύσεις, αναβάθμιση και προσέλκυση περισσοτέρων ξένων εταιρειών για την ηλεκτροδότηση των ελληνικών δρόμων.
Εσείς περιμένετε κάτι άλλο από την Tesla στην Ελλάδα; Υπάρχει κάτι που σας δημιουργεί ενθουσιασμό; Ή πρόκειται απλά για ένα έγγραφο ίδρυσης μιας εταιρείας που θα μείνει στα χαρτιά; Τι λέτε;
H αμερικανική εταιρεία ήρθε προκειμένου να εκμεταλλευτεί την επικείμενη ολοκληρωτική κατάρρευση της Ελλάδας η οποία θα μετατραπεί σε εξαθλιωμένη αποικία χρέους των δανειστών της. Αυτό σημαίνει για την τέσλα χαμηλά κόστη ανάπτυξης, χαμηλό κόστος αγοράς πάγιου εξοπλισμού και χαμηλά κόστη μισθοδοσίας του ελληνόφωνου υψηλά καταρτισμένου προσωπικού της.
Η Tesla δεν ήλθε να πουλήσει αυτοκίνητα στην Ελλάδα, αν και είναι καλό σημείο για μια αντιπροσωπεία σε Ευρωπαϊκό έδαφος που θα καλύπτει τη Μέση Ανατολή. Η ανταλλαγή τεχνολογίας σε πανεπιστημιακό επίπεδο είναι αυτό που έχουν να επωφεληθούν και οι δύο πλευρές, αν και πιστεύω ότι η ύπαρξη Ελλήνων σε σημαντικές τεχνικές θέσεις της Tesla είχε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση αυτή.
H αμερικανική εταιρεία ήρθε προκειμένου να εκμεταλλευτεί την επικείμενη ολοκληρωτική κατάρρευση της Ελλάδας η οποία θα μετατραπεί σε εξαθλιωμένη αποικία χρέους των δανειστών της. Αυτό σημαίνει για την τέσλα χαμηλά κόστη ανάπτυξης, χαμηλό κόστος αγοράς πάγιου εξοπλισμού και χαμηλά κόστη μισθοδοσίας του ελληνόφωνου υψηλά καταρτισμένου προσωπικού της.
Η Tesla δεν ήλθε να πουλήσει αυτοκίνητα στην Ελλάδα, αν και είναι καλό σημείο για μια αντιπροσωπεία σε Ευρωπαϊκό έδαφος που θα καλύπτει τη Μέση Ανατολή. Η ανταλλαγή τεχνολογίας σε πανεπιστημιακό επίπεδο είναι αυτό που έχουν να επωφεληθούν και οι δύο πλευρές, αν και πιστεύω ότι η ύπαρξη Ελλήνων σε σημαντικές τεχνικές θέσεις της Tesla είχε καθοριστικό ρόλο στην απόφαση αυτή.