Η Toyota πειραματίζεται με τεχνολογία που απορροφά το CO2 εν κινήσει
2.255 Επισκέψεις στο άρθρο (27/2/2024)
- Το διοξείδιο του άνθρακα απορροφάτε από φίλτρο ενσωματωμένο στο μπροστά μέρος του αυτοκινήτου
- Η τεχνολογία χρησιμοποιεί την θερμότητα του κινητήρα για να λειτουργήσει
- Προς το παρόν βρίσκεται σε πολύ πρώιμα στάδια
Το διοξείδιο του άνθρακα απορροφάτε από φίλτρο ενσωματωμένο στο μπροστά μέρος του αυτοκινήτου
H Toyota είναι ιδιαιτέρως ενεργή σε ότι αφορά την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Σε ένα concept που παρουσίασε πρόσφατα, φαίνεται ότι η ιαπωνική εταιρία δεν προσπαθεί απλώς να μειώσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων της, αλλά να αφαιρέσει διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα! Η τεχνολογία ενσωματώνει ένα φίλτρο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου που απορροφά το εν λόγω ρυπογόνο αέριο ενώ το όχημα βρίσκεται εν κινήσει. Η πρώτη δοκιμή της τεχνολογία έγινε με ένα αγωνιστικό Corolla GR που χρησιμοποιεί υδρογόνο
Η τεχνολογία χρησιμοποιεί την θερμότητα του κινητήρα για να λειτουργήσει
Σύμφωνα με την εταιρία, η τεχνολογία δεν χρειάζεται καθόλου έξτρα ενέργεια για να λειτουργήσει. Τα κυκλικά φίλτρα που απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα, χρησιμοποιούν την θερμότητα που παράγει ο κινητήρας για να συμπυκνώσουν το CO2 σε υγρό που εύκολα μετά αφαιρείται και πετάγεται. Το όραμα της Toyota είναι τα αυτοκίνητα να καθαρίζουν τον αέρα ενώ προχωράνε στον δρόμο. Φυσικά, η τεχνολογία είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο ακόμα. Στα test που έκανε η εταιρία με το Corolla GR, το φίλτρο κατάφερε να απορροφήσει μόλις 20 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα σε 20 γύρους (91 χλμ. συνολικά). Είναι σίγουρα κάτι παραπάνω από το τίποτα, αλλά αν υπολογίσουμε ότι οι θερμικοί κινητήρες παράγουν 2,3 κιλά διοξειδίου του άνθρακα ανά λίτρο τότε υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης.
Μεγαλύτερα φίλτρα, πιθανώς να απορροφούσαν περισσότερο διοξείδιο, αλλά δεν θα χωρούσαν εύκολα σε επιβατικά οχήματα. Ίσως θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε επαγγελματικά οχήματα, όπως τα φορτηγά Hino της εταιρίας. Υπάρχει δε και το πρόβλημα του κατά πόσο είναι ασφαλές το υγρό απόβλητο που παράγει το φίλτρο κατά την λειτουργία του. Επίσης, η τεχνολογία δεν είναι ακόμα εύχρηστη. Στις δοκιμές, η Toyota έπρεπε να αλλάζει το φίλτρο του Corolla GR σε κάθε pit-stop.