Το υβριδικό σύστημα Hybrid Synergy Drive του Toyota Yaris ξεχωρίζει για τις compact διαστάσεις του και φυσικά για την απόδοσή του. Μάλιστα, είναι σε θέση να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το μοντέλο για περ
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το υβριδικό σύστημα Hybrid Synergy Drive του Toyota Yaris ξεχωρίζει για τις compact διαστάσεις του και φυσικά για την απόδοσή του. Μάλιστα, είναι σε θέση να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το μοντέλο για περίπου 3 χιλιόμετρα.

Προηγμένη τεχνολογία κινητήρων

29.627 Επισκέψεις στο άρθρο

Όπως και στους υπόλοιπους τομείς, έτσι και όσον αφορά τους κινητήρες, τα Toyota Yaris και Volkswagen Polo διαθέτουν τεχνολογία που θα ζήλευαν ακόμη και μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Πρώτα από όλα διατίθενται με μία υπερπλήρη γκάμα κινητήρων, βενζίνης, diesel, LPG ή υβριδικά, σε ιπποδυνάμεις έως 180 ίππους και κατανάλωση από 3,5 λτ./100 χλμ. 
Ανάμεσα στην πλούσια, όμως, γκάμα τους, ξεχωρίζουμε δύο εκδόσεις. Την Hybrid για το ιαπωνικό μικρό και την BlueGT για το Polo γιατί φέρουν τεχνολογίες που δεν συναντάς στα περισσότερα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, τουναντίον μάλιστα. 

Το σύστημα ACT (Active Cylinder Management)
Είναι ένα σύστημα που απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους του κινητήρα με σκοπό την εξοικονόμηση καυσίμου χωρίς να στερείται ο οδηγός σε δύναμη, όπως αποδεικνύεται και από τα τεχνικά χαρακτηριστικά (μέση κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ., 140 PS ιπποδύναμη).
Το ACT ενεργοποιείται σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα μεταξύ 1.400 και 4.000 σ.α.λ. και με ροπή εξόδου μεταξύ 25 Nm και 100 Nm που καλύπτει το 70% όλων των οδηγικών καταστάσεων στον Ευρωπαϊκό κύκλο οδήγησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της VW. Αν ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι, οι κύλινδροι 2 και 3 αρχίζουν να λειτουργούν ξανά, χωρίς η «αλλαγή» να γίνεται αντιληπτή. Μηχανικά, η διαδικασία εκτελείται μέσα σε μισή περιστροφή του εκκεντροφόρου: ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα χρειάζονται μόλις 13-36 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Η συνεργασία με την ανάφλεξη και την πεταλούδα γκαζιού, εξασφαλίζει ομαλή απενεργοποίηση ή ενεργοποίηση του 2ου και 3ου κυλίνδρου. Κατά την οδήγηση σε στροφές ή σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων στην εθνική οδό, το σύστημα απενεργοποιείται. Ο οδηγός έχει επίγνωση του εάν δύο ή τέσσερις κύλινδροι είναι ενεργοί, από τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Θεωρητικά, το σύστημα μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση 0,4-0,5 λτ./100 χλμ. καυσίμου, σε σχέση με έναν κινητήρα χωρίς αυτό.

Toyota Hybrid Synergy Drive
Το Toyota Yaris είναι το μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας του που διατίθεται σε υβριδική έκδοση η οποία έχει την δυνατότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και άρα με μηδενική κατανάλωση και εκπομπές CO2, όπως και ένα από τα λίγα υβριδικά μοντέλα της αγοράς. Το σύστημα Hybrid Synergy Drive, όπως ονομάζεται, συνδυάζει για την κίνηση του οχήματος δύο πηγές ενέργειας: ενός ηλεκτροκινητήρα και ενός κινητήρα βενζίνης. Ανάλογα μάλιστα με τις συνθήκες οδήγησης, οι κινητήρες μπορούν να λειτουργήσουν είτε σε συνεργασία, είτε αυτόνομα. Έτσι, η μέση κατανάλωση του μοντέλου περιορίζεται στα 3,5 λτ./100 χλμ., ωστόσο πιο σημαντική είναι η κατανάλωση μέσα στην πόλη η οποία είναι μικρότερη, μόλις 3,1 λτ./100 χλμ.! Αναφορικά με τις επιδόσεις, η συνδυαστική ισχύς του μοντέλου είναι 100 ίπποι, η ροπή 111 και 207 Nm από τον βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα αντίστοιχα με αποτέλεσμα το Yaris Hybrid εκτός από οικονομικό να είναι και αρκετά σβέλτο στο δρόμο. 

Το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων που συναντάς στο VW Polo είναι μια τεχνολογία που θα ζήλευαν πολλά μεγάλα αυτοκίνητα.

Το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων που συναντάς στο VW Polo είναι μια τεχνολογία που θα ζήλευαν πολλά μεγάλα αυτοκίνητα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto