Εσείς τι λέτε; Θα τα καταφέρει η Hyundai απέναντι στην Toyota στην υβριδική κόντρα;
Hyundai εναντίον Toyota
Γιατί θέλει η Hyundai κομμάτι από την πίτα του Toyota Prius;
Η Hyundai έχει πλέον το δικό της αποκλειστικά υβριδικό μοντέλο. Το Ioniq μοιάζει με το Prius στην σχεδίαση και τη φιλοσοφία, έχει όμως αρκετές διαφορές για να κερδίσει το δικό του κοινό σε μία αγορά που η Toyotaέπαιζε σχεδόν μόνη της. Τι είναι όμως αυτό που θέλει η Hyundai;
Αν κρίνει κανείς την αγορά του Prius από το τι πουλάει στην Ελλάδα, θα αρχίσει να πιστεύει πως μάλλον δεν ασχολείται κανείς. Αν όμως δει τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο, θα καταλάβει πως μιλάμε για ένα μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων. Μια βόλτα στις πρωτεύουσες της Ευρώπης αρκεί για να καταλάβεις πως μιλάμε για σχεδόν ένα Prius για κάθε δέκα αυτοκίνητα στους δρόμους. Στην πόλη το Prius είναι βασιλιάς.
Η Hyundai λοιπόν το μελέτησε καλά, εξονυχιστικά, και παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που πολλοί θα έλεγαν πως είναι αντιγραφή του Prius. To ότι όμως το Ioniq έχει το ίδιο βασικό σουλούπι με το Prius δεν είναι δείγμα αντιγραφής, αλλά δείγμα της χρήσης της πεπατημένης λύσης. Όταν θες ένα χάτσμπακ με συντελεστή αεροδυναμικής κάτω από 0.25, αναγκαστικά πας σε αυτό που λέμε Kammback, με λίγα λόγια αυτό το πίσω τελείωμα τουPrius. Το ίδιο που είχε και το Honda Insight αλλά και το Opel Ampera ή ακόμη και η BMW i3 ως ένα βαθμό.
Δείτε περισσότερα νέα στο Auto Τρίτη
Από κει και πέρα το Ioniq έχει παραπλήσιες διαστάσεις, αφού απευθύνεται στο ίδιο αγοραστικό κοινό με τις ίδιες ανάγκες, διαφέρει όμως στα μηχανικά. Ο βενζινοκινητήρας του είναι μικρότερος, 1,6 έναντι 1,8, χρησιμοποιεί όμως τον ίδιο κύκλο Atkinson, χαμηλής απόδοσης (105 άλογα) αλλά υψηλής αποδοτικότητας (40%). Το Hyundai διαφέρει και στη λογική της υβριδικής τεχνολογίας, με μικρότερο ηλεκτροκινητήρα και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, έναντι του ισχυρού ηλεκτρικού μοτέρ του Prius με το κιβώτιο CVT. Οι διαφορές αυτές μεταφράζονται σε πιο συμβατική χρήση από πλευράς τουIoniq και περισσότερη ηλεκτρική κίνηση από πλευράς του Prius. Αν και ηHyundai θεωρεί πως οι πιο σύγχρονες μπαταρίες της ιόντων λιθίου έναντι Ni-MH της Toyota θα έχουν καλύτερο αποτέλεσμα.
Η Hyundai ελπίζει οι τεχνικές διαφορές σε συνδυασμό και με την επιθετική της τιμολογιακή πολιτική να δώσουν χαμηλότερη τιμή στο Ioniq. Και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού σύντομα η Ευρώπη θα μειώσει ή και θα εξαλείψει οποιαδήποτε φορολογικά κίνητρα για την αγορά υβριδικών, οπότε η τιμή θα μετράει ακόμη περισσότερο.
Εσείς έχετε σκεφτεί να αγοράσετε ένα Prius; Ή σας φαίνεται ακόμη πολύ ιδιαίτερο και διαφορετικό για να είναι το καθημερινό σας αυτοκίνητο; Μήπως με τον ανταγωνισμό και τη συμμετοχή της Hyundai μπορεί η κατηγορία να γίνει πιο δημοφιλής και στην Ελλάδα; Τι λέτε; Ήρθε η ώρα για υβριδικό;
Εδώ ο κόσμος καίγεται... και το υβριδικό χτενίζεται... Με το ζόρι κρατάμε και συντηρούμε αυτό που έχουμε. Θα πάρουμε καινούργιο και υβριδικό; Ο Δάβαρης δεν υπάρχει περίπτωση να εισάγει υβριδικό Hyundai. Άρα το άρθρο αυτό είναι χαμένο από χέρι.
Ξεκαθαρος νικητης ηταν ειναι και οπως ολα δειχνουν και στο μελλον θα κραταει την πρωτια η toyota...το ονομα prius ειναι οροσημο στον χωρο παγκοσμιος και αρχηγος οσο και να προσπαθουν ανταγωνιστες να φτασουν κοντα του. Εχει πουλησει χιλιαδες οχηματα υβριδικα,ειναι το πρωτο ονομα που σου ερχεται στον νου οταν μιλαμε για οικολογικα οχηματα και ειναι μακραν μπροστα σε τεχνολογια. Οπως ακριβως συμβαινει και στα πολυτελη αυτοκινητα που κυριαρχος ειναι το ονομα της lexus διεθνως που οδηγει της εξελιξεις.Προσπαθησαν οι γερμανοι να κανουν κατι αλλα εφυγαν νυχτα απο την αγορα γιατι απλα ειναι ανυπαρκτη και χρονια πισω σε τεχνολογια.....για κανενα λογισμικο παραποιησεις σε vw ειναι πρωτη ομως!!! Μοναδικο ονομα που μπορει να σταθει διπλα σε toyota-lexus ειναι αυτο της honda-acura που ειναι ψηλα και κοντα στην γιαπωνεζα ανταγωνιστρια της. Οι κορεατες κανουν τωρα την αρχη ειναι ομως σε νηπιακο επιπεδο και θελουν δρομο,βρισκονται πολυ μπροστα ομως σε σχεση με τους υπεροπτες γερμανους.
Θελει και ρωτημα? Φυσικα η Toyota θα ξεπερασει με τεραστια ευκολια τη Hyundai. Πρωτα απ'ολα με την απαραμιλλη τεχνολογια της. Ας μην ξεχναμε πως ηταν η πρωτη εταιρεια παγκοσμιως που εισηγαγε την υβριδικη τεχνολογια και ολοι εσπευσαν να τη μιμηθουν, αντιγραφοντας την. Ηταν το 1997, οταν παρουσιαστηκε το επαναστατικο Prius, ενα ομορφο compact υβριδικο sedan προορισμενο τοτε μονο για τις αγορες της Ιαπωνιας και των ΗΠΑ. Στην Ευρωπη εισηχθη η δευτερη γνια του, το 2004 και εχει καθιερωθει ως το απολυτο υβριδικο. Δευτερον, η τεραστια αξιοπιστια της. τα αυτοκινητα της, φημιζονται για αυτη και για τη μεγαλη τους αντοχη στο χρονο. Αλλωστε δεν ειναι τυχαιο το οτι'' δε σπανε, δε χαλανε''. Επισης, η Toyota, εχει μακρα παραδοση στα ραλι και στη F1, και πολλες φορες εχει μεταφερει απο τους αγωνες στα αυτοκινητα δρομου την τεχνολογια της. Σημερα, η Toyota, εχει στη γκαμα της 5 υβριδικα. Το Yaris HSD, το Auris HSD, το Prius μαζι με την πολυμορφικη του εκδοση, το Prius+ και τελος το Mirai, το αεροδυναμικο σενταν πο απο την εξατμιση του βγαινει καθαρο νερο. Τι αλλο να πρωτοπεις για αυτη την εταιρεια θρυλο? Η Ηyundai τωρα προσπαθει και αυτη να βγαλει με το ioniq, εναν αξιο εκπροσωπο στα υβριδικα. Μα οσα χρονια και να προσπαθησει δεν προκειται ουτε καν να πλησιασει στα πανυψηλα επιπεδα της Toyota. Ας μη γελιομαστε. Οι Ιαπωνες ειναι μανουλα στην κατασκευη αυτοκινητων.
Το Prius ειναι μακραν το πιο ασχημο που κυκλοφορει (απο κοντα και το ΓΙΑΟΥΡΙΣ βεβαια),αλλα οι ντατσουνοτσολιαδες τογιοτο-αφραγκοβιτς δε βγηκαν στο συγκεκριμενο αρθρο να μας πουν τη γνωμη τους...