Αυτή την εικόνα αντικρίζει ο οδηγός ενός νέου μοντέλου της Peugeot. Σας αρέσει ή προτιμάτε την πατροπαράδοτη λύση του πίνακα οργάνων πίσω και μέσα από τιμόνι;

Καντράν μέσα ή πάνω από το τιμόνι;

3.275 Επισκέψεις στο άρθρο (25/7/2020)

Εσείς που προτιμάτε τον πίνακα οργάνων, μέσα ή πάνω από το τιμόνι; Τι έχει αλλάξει στην σχεδίαση των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια;

Πως βλέπετε τον πίνακα οργάνων στο αυτοκίνητό σας; Το πιθανότερο να τον βλέπετε μέσα από το τιμόνι, όμως αυτό αλλάζει. Οι πίνακες αλλάζουν, όπως και τα τιμόνια. Μήπως είναι καλύτερα να τον βλέπετε πάνω από το τιμόνι;
 
Παραδοσιακά ο πίνακας οργάνων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, και σχεδιάζεται πάντοτε με στόχο το τιμόνι να μην τον κρύβει. Έτσι στο πάνω άνοιγμα του κύκλου του τιμονιού φαίνεται ο πίνακας, γι αυτό και εξάλλου κανένα τιμόνι δεν έχει ακτίνα στο πάνω μέρος του.
 
Η θέα του πίνακα έχει μείνει η ίδια τα τελευταία 100 χρόνια, παρότι κατασκευαστές όπως κυρίως η Citroen έκαναν προσπάθειες είτε να κρατήσουν το τιμόνι σε μινιμάλ διαστάσεις, είτε να ενσωματώσουν τον πίνακα με τους μοχλούς φώτων και φλας. Γενικά πειραματισμοί υπήρξαν άπειροι, όμως τώρα τα πράγματα αλλάζουν.
 
Και ο λόγος που αλλάζουν είναι απλός. Ο πίνακας δεν είναι πλέον ένα συμμάζεμα δύο, τριών τεσσάρων στρογγυλών δεικτών με περιστρεφόμενες βελόνες. Όσο είχες ένα κοντέρ, στροφόμετρο, δύο δείκτες θερμοκρασίας και καυσίμου, και άντε και μία οθόνη-γραμματόσημο για τα υπόλοιπα και τον «υπολογιστή ταξιδίου», όλα ήταν καλά.
 
Οι πίνακες σήμερα όμως αντικαθίσταται με οθόνες. Και στις οθόνες το μέγεθος μετράει, οπότε δεν μπορεί να τις περιορίσεις στο άνοιγμα του πάνω μέρος ενός τιμονιού. Κάποιοι κατασκευαστές απλά «χώνουν» μία οθόνη περίεργου σχήματος σε δύο αναλογικά στρογγυλά όργανα, όπως είδαμε πριν μερικά χρόνια να ξεκινάει η Audi στο ΤT και πλέον τέτοιον πίνακα να έχει και η νεότερη γενιά του Polo.
 
Αλλοι όμως το πάνε πιο μακριά. Η Peugeot στα περισσότερα νέα μοντέλα της γκάμας της, έχει μια μεγάλη οθόνη για πίνακα οργάνων, και το στρίμωγμα πίσω από το τιμόνι θα την «έθαβε». Τι έκανε; Πρώτα μίκρυνε το τιμόνι σημαντικά, ενώ το έκανε και πιο πολύγωνο και λιγότερο κυκλικό. Δεύτερον, άλλαξε τη θέση του. Το τιμόνι πλέον είναι πιο χαμηλά στα πόδια. Ταυτόχρονα ανέβασε το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού και «πέταξε» τον πίνακα οργάνων πάνω από το τιμόνι, στο ύψος των ματιών. Για κερασάκι, έβαλε στο παιχνίδι την 3D απεικόνιση, που χαρίζει μία πιο χορταστική, τρισδιάσταση εμπειρία για τα μάτια του οδηγού.
 
Η αλήεια είναι πως το όλο concept είναι μοναδικό, και παρότι κι άλλοι κατασκευαστές έχουν βάλει κάποια όργανα ψηλά, πάνω από το τιμόνι, όπως κάνει η Honda με κάποια Civic, η Peugeot άλλαξε ριζικά τη θέση οδήγησης για να το πετύχει ιδανικά.
 
Εσείς έχετε δει τη διαφορά; Έχετε προσέξει τι σας αρέσει περισσότερο; Να βλέπετε τα όργανα μέσα ή πάνω από το τιμόνι;

Hyundai
vw