Η Lancia θα ξεκινήσει ξανά τις πωλήσεις στην Ευρώπη το 2024, έχοντας στο ρόστερ της τρία νέα μοντέλα: πέμπτη γενιά Ypsilon με ηλεκτρική έκδοση, ένα compact SUV και ένα οικογενειακό hatchback.
Το πλάνο της Stellantis του υπερομίλου που δημιουργήθηκε από την ενοποίηση του PSA Groupe (Peugeot, Citroen, Opel) και του FCA (Fiat, Chrysler) και αποτελεί την τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο με 14 μάρκες και συγκεκριμένα τις: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την αναβίωση της Lancia. Η ιταλική μάρκα από το Τορίνο τις τελευταίες δεκαετίες είχε περιοριστεί αποκλειστικά εντός συνόρων, πωλώντας αποκλειστικά και μόνο Ypsilon, ωστόσο από εδώ και πέρα ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία, σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις του CEO της, Luca Napolitano.
Η μάρκα που αποσκοπεί στο να γίνει μία από τις premium μπράντες της Stellantis, στο πλευρό των Alfa Romeo και DS, θα δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ypsilon, το μοντέλο που στήριξε την ύπαρξη της τα τελευταία χρόνια και έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα από την αρχή της καριέρας του το 1985. Η νέα, πέμπτη γενιά του μοντέλου θα είναι η πρώτη Lancia με πλήρως ηλεκτρική έκδοση, όντας παράλληλα η τελευταία Ypsilon με θερμικό κινητήρα βενζίνης, ο οποίος θα υποστηρίζεται από ένα ήπια υβριδικό 48βολτο σύστημα. Η τελευταία Ypsilon θα βασιστεί στην CMP πλατφόρμα (Common Modular Platform), όπως το Peugeot 208.
Αναβίωση για τα ονόματα Delta & Aurelia
Πέρα από το μικρό της, η Lancia έχει στα σκαριά και ένα compact Crossover, που θα αποτελέσει σύμφωνα με τον Napolitano το σημαντικότερο μοντέλο της. Οι πληροφορίες που έχουμε μέχρι στιγμής αναφέρουν ότι το SUV της τορινέζικης φίρμας θα ακούει στο όνομα Aurelia (σ.σ. αναβίωση του ονόματος του εμβληματικού coupe των ΄50s), και θα κάνει πρεμιέρα μέσα στο 2026. Το νέο μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, όπως επίσης και το compact hatchback, το οποίο θα δούμε δύο χρόνια αργότερα, το 2028. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ένα μικρομεσαίο, που θα αναβιώσει το θρυλικό όνομα της Delta με εξηλεκτρισμένα και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.
Delta HF με έως 360 άλογα
Οι πρώτες εκτιμήσεις θέλουν την Delta να λανσάρεται ως Plug-in υβριδική, όπως η Alfa Romeo Tonale, με ισχύ από 180 έως 225 άλογα η δικίνητη και μεταξύ 300 και 360 ίππων η κορυφαία τετρακίνητη, που θα αντιστοιχιθεί με την HF ή την HF Integrale. Η νέα πλατφόρμα του ομίλου υποστηρίζει την Delta και ως ηλεκτρική με αυτονομία κοντά στα 700 χλμ. και κατανάλωση περί τις 12 kWh/100 χλμ.. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα θα είναι μεταξύ 170 και 245 ίππων και θα υπάρχουν προσθιοκίνητες, πισωκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις. Το ντιζάιν όλων των μοντέλων θα επιμεληθεί το επί σειρά ετών πρωτοκλασάτο στέλεχος του σχεδιαστικού τομέα, που είναι και ένα από τα εξέχοντα μέλη της διοίκησης του Carlos Tavares της Stellantis, ο Jean-Pierre Ploue.
Συνέχεια του άρθρου >>>
100 αντιπροσωπείες Lancia σε 60 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις
Κλείνοντας, ο κύριος στόχος του αφεντικού της Lancia είναι η διεύρυνση του target group και η επανατοποθέτηση της μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά. Σύμφωνα με όσα δημοσιεύει η Automotive News, τα τελευταία χρόνια τα δύο τρίτα των αγοραστών της Lancia ήταν γυναίκες, με μέσο όρο ηλικίας τα 45 έτη, χωρίς παιδιά, ενώ από εδώ και στο εξής στοχεύει σε 55άρηδες με τουλάχιστον ένα παιδί. Για το χτίσιμο αυτής της νέας εμπορικής πολιτικής, ο Napolitano οραματίζεται περίπου 100 αντιπροσωπείες σε 60 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, με τις πωλήσεις λιανικής να ξεκινούν την 1η Ιουνίου του 2023.