Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μάσκα χωρίς γρίλιες γίνεται; Θα γίνει!

3.051 Επισκέψεις στο άρθρο (1/10/2021)

Σε τι εξυπηρετούν οι γρίλιες στη μάσκα του αυτοκινήτου; Αν είναι μόνο για το ψυγείο, έχουν λόγο να υπάρχουν αν δεν υπάρχει ψυγείο; Γιατί τα ηλεκτρικά δεν έχουν.

Αν στην ιδέα της εμπρός μάσκας χωρίς γρίλιες η εικόνα που σου έρχεται είναι ο Σκαραβαίος, ναι σωστά, δεν είχε. Όμως για τον ίδιο λόγο που δεν είχε γρίλιες ο Σκαραβαίος, δεν θα έχει και κανένα άλλο αυτοκίνητο. Είσαι έτοιμος για την αλλαγή αισθητικής;

Γιατί δεν είχε γρίλιες στο εμπρός μέρος ο Σκαραβαίος; Γιατί δεν είχε ψυγείο. Και δεν είχε ψυγείο γιατί ήταν αερόψυκτος, που σημαίνει πως η ψύξη του μοτερ γινόταν αποκλειστικά με τον αέρα που κυκλοφορούσε γύρω και πάνω από το μοτέρ. Όμως ο Σκαραβαίος ήταν και πισωμήχανος. Που σημαίνει πως και να είχε ψυγείο, θα ήταν και αυτό πίσω.

Δύο καλοί λόγοι για ένα αυτοκίνητο να μην έχει γρίλιες στην εμπρός μάσκα. Και οι ίδιοι δύο λόγοι που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα δεν έχουν κανένα λόγο να έχουν γρίλιες. Άλλα όμως έχουν, άλλα όχι.

Θα έλεγε κανείς πως υπάρχουν και άλλα μέρη που ευνοούνται από τη ροή του αέρα για να ψύχονται. Κανένα κινούμενο μέρος δεν προτιμά να λειτουργεί ζεστό, αν μπορεί να λειτουργεί κρύο. Όμως οι γρίλιες στα αυτοκίνητα σήμερα, ακόμη και αυτά που τις χρειάζονται, είναι πολύ περιορισμένες ώστε να είναι αποκλειστικά και μόνο τα μέρη που έχουν απαραίτητα ανάγκη από τη ροή του αέρα. Δηλαδή το ψυγείο, το ψυγείο του κλιματισμού, και ίσως το ψυγείο λαδιού για όσα έχουν.

Γιατί οι γρίλιες, πέρα από το αισθητικό κομμάτι, κάνουν «ζημιά». Στην αεροδυναμική και άρα στην κατανάλωση. Δεν είναι τυχαίο που τα μοντέλα με έμφαση στην χαμηλή κατανάλωση έχουν «βουλωμένα» τα πάντα, ενώ μέχρι και οι ζάντες είναι σχεδόν κλειστές.

Οπότε για τα ηλεκτρικά οι γρίλιες εκτός από τελείως άχρηστες, είναι και ζημιογόνες. Δεν είναι περίεργο που η Tesla δεν έχει γρίλιες σε κανένα μοντέλο της. Έλα όμως που το μάτι μας είναι εκπαιδευμένο να θέλει γρίλια εμπρός.

Και έτσι πολλοί κατασκευαστές ενδίδουν σε μία ψευδογρίλια. Όπως κάνει η VW με τα ID μοντέλα της, ή η Hyundai με το Ioniq 5. Η Ford στη Mustang Mach-e έχει κάνει ένα στυλιστικό κολπάκι ώστε να δείχνει σα γρίλια, αλλά δεν έχει ούτε ένα άνοιγμα εμπρός. Εξάλλου από πίσω είναι χώρος αποσκευών.

Όχι ότι πειράζει να είναι ψεύτικη η γρίλια. Συνηθίσαμε στις ψεύτικες εξατμίσεις (ή αντίστοιχο διάκοσμο) πίσω, και φυσικά σε μπάρες οροφής που δεν προσφέρουν τίποτε εκτός από το αισθητικό κομμάτι. Τσάμπα ο ντόρος με τις τεράστιες γρίλιες της BMW Σειράς 4, αφού η i4, το ολόιδιο αλλά ηλεκτρικό, τις έχει βουλωμένες.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Όμως πόσο έτοιμοι είστε για αυτοκίνητα χωρίς γρίλιες; Πόσο «ξένα» δείχνουν τα ηλεκτρικά που δεν έχουν, αλλά και πόσο παρωχημένα δείχνουν τα μοντέλα που έχουν «απομίμηση» γρίλιας εμπρός; Τι προτιμάς;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

FORD
Autotriti.gr