Μεγάλος Περίπατος: Τι αλλάζει στην καθημερινότητά μας;

2.680 Επισκέψεις στο άρθρο (29/6/2020)

Νομίζετε πως όταν τελειώσουν τα έργα για τον Μεγάλο Περίπατο, θα σταματήσει το μποτιλιάρισμα; Ή μήπως πρέπει να το πάρουμε απόφαση, ότι «τέλος το κέντρο με το αμάξι»;


Τα έργα για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας έχουν αποκλείσει την κυκλοφορία από το κέντρο της πόλης με αποτέλεσμα το μποτιλιάρισμα αλλού να είναι ατελείωτο και καθημερινό. Νομίζετε όμως πως όταν τελειώσουν τα έργα, θα τελειώσει και το μποτιλιάρισμα;

 

Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας περιλαμβάνει αναδιαμόρφωση βασικά της Πανεπιστημίου, αλλά και του τέλους της Βασιλίσσης Σοφίας στην βουλή, και την αρχή της Πατησίων (28ης Οκτωβρίου) κοντά στην Ομόνοια. Η λογική των έργων είναι ο άξονας αυτός να γίνει πιο προσιτός σε πεζούς και ποδήλατα, ενώ επτά στρέμματα που σήμερα είναι ασφαλτος, θα αποδοθούν στη νέα χρήση ως ελεύθερος χώρος.

Το έργο φέρνει την Αθήνα στην ίδια κατεύθυνση που κινούνται όλες οι πρωτεύουσες της Ευρώπης που θέλουν τον κόσμο να ζει και να κυκλοφορεί στο κέντρο, αναβαθμίζοντας έτσι την ποιότητα ζωής αλλά και την αξία των ακινήτων που είχαν απαξιωθεί και εγκαταλειφθεί.

Όμως αυτά δεν γίνονται χωρίς θυσίες. Και δε μιλάμε για την ταλαιπωρία που ζούμε σήμερα με τους κλειστούς δρόμους και το μποτιλιάρισμα στους γύρω δρόμους. Γιατί με την Πανεπιστημίου να χαρίζει τον μισό της χώρο για τα αυτοκίνητα στους πεζούς, είναι εμφανές πως δεν θα μπορεί να έχει τα ίδια οχήματα ανά ώρα που είχε πριν την αναμόρφωση. Που σημαίνει πως όταν τα έργα τελειώσουν, όταν ο Περίπατος αποδοθεί στους πεζούς, τα ποδήλατα και τους οδηγούς, οι τελευταίοι θα πρέπει να είναι λιγότεροι.

Είναι μάλλον λογικό να περιμένουμε ότι οι αλλαγές που φέρνει σήμερα ο Μεγάλος Περίπατος, θα παραμείνουν, τουλάχιστον αν δεν βρεθούν εναλλακτικές οδοί που να πάρουν την κίνηση. Σαφώς, μέρος του μποτιλιαρίσματος θα περάσει τελικά από την Πανεπιστημίου, όμως δεν θα χωράνε όλοι.

Πλέον πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι δεν θα κατεβαίνουμε στο κέντρο με το αυτοκίνητο αν δεν συντρέχει κάποιος σοβαρός λόγος. Θα πρέπει να στραφούμε σε εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης γιατί και χρόνο θα χάνουμε, και παραπάνω καύσιμο θα καίμε, ενώ το πήξιμο μέσα στην κίνηση θα μας προκαλεί και πολλά νεύρα. Τέλος, η λογική λέει ότι η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί μετά από κάποια φάση, όπως συμβαίνει μετά από κάθε μεγάλη αλλαγή!

Εσείς τι νομίζετε; Θα τελειώσει η ταλαιπωρία με το τέλος των έργων; Ή μήπως πρέπει από τώρα να βρείτε άλλο τρόπο μετακίνησης, όπως περισσότερη χρήση των ΜΜΜ ή απλά άλλους δρόμους; Τι λέτε; 

ELASTIKA 2024
moto