Στην τεχνολογία Valvematic, η βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής μεταβάλλεται συνεχώς μέσω ενός μηχανισμού που φέρει επιπλέον άξονα ανάμεσα στους εκκεντροφόρους εισαγωγής-εξαγωγής.
Μπορεί ο μεταβλητός χρονισμός να έγινε δημοφιλής μέσα από τη Honda, αλλά σήμερα τον συναντάμε ακόμα και σε μικρά αυτοκίνητα πόλης. Συνεπώς θα ήταν άδικο να μην αναφερθούμε και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, παρουσιάζοντας τις δικές τους διατάξεις ώστε να μεταβάλλεται η κίνηση των βαλβίδων. Ας τις δούμε μερικές από αυτές:
- VVTi από την Toyota
Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί υδραυλικά και έχει την ικανότητα να μεταβάλλει συνεχώς τη χρονική στιγμή ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής, ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα. Η εξελιγμένη του μορφή (VVTL-i), πέρα από την ικανότητα που προαναφέραμε, επεμβαίνει τόσο στη διάρκεια ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής-εξαγωγής, όσο και στη βύθιση. Αλλωστε δεν είναι τυχαία ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα αυτής της κατηγορίας. Έπειτα από μακροχρόνια εξέλιξη, φτάσαμε στην τεχνολογία Valvematic, όπου η βύθιση μεταβάλλεται συνεχώς μέσω ενός πολύπλοκου μηχανισμού που φέρει έναν επιπλέον άξονα ανάμεσα στους εκκεντροφόρους εισαγωγής-εξαγωγής.
- Vanos από την BMW
Πρόκειται για έναν υδραυλικό μηχανισμό παρόμοιο με το VVTi, που επηρεάζει την κίνηση του εκκεντροφόρου εισαγωγής. Στην περίπτωση που αντίστοιχος μηχανισμός υπάρχει και για τον εκκεντροφόρο εξαγωγής μιλάμε πλέον για το διπλό Vanos. Στα σύγχρονα μοντέλα της, η βαυαρική φίρμα χρησιμοποιεί την τεχνολογία Valvetronic, όπου το βύθισμα και η διάρκεια μεταβάλλονται συνεχώς.