ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μπορεί η Mercedes να ρίξει τη smart απέναντι στη MINI της ΒMW;

2.430 Επισκέψεις στο άρθρο (24/5/2021)

MINI και smart δεν είχαν ποτέ ανταγωνιστικά μοντέλα. Μήπως είναι τώρα η καλύτερη στιγμή να γίνει κάτι τέτοιο;

Η smart ανήκει στην Daimler, τη «μαμά» εταιρεία της Mercedes-Benz. Είναι η μίνι μάρκα του ομίλου, όμως η MINI ανήκει στην BMW, και φτιάχνει τα μικρότερα μοντέλα της γκάμας, όχι όμως μικρότερα από τα smart που ανήκουν στην Mercedes. Μπερδευτήκατε;

Κανείς δεν μπερδεύεται ανάμεσα σε smart και MINI, γιατί ποτέ οι δύο μάρκες δεν είχαν μοντέλα που ανταγωνίζονταν μεταξύ τους. Η MINI, παρότι το όνομά της παραπέμπει στην κατηγορία, πραγματικά παίζει μεταξύ μικρών και μικρομεσαίων. Το ομότιτλο μοντέλο ήταν μικρό μέχρι πρότινος, όμως στην τελευταία του γενιά, και ειδικά στην πεντάθυρη έκδοση, έχει ξεχειλώσει προς τα μικρομεσαία, κάτι που αντανακλάται και στην τιμή του.

Στα άλλα μοντέλα της γκάμας της βρετανικής με βαυαρικές καταβολές μάρκας, οι διαστάσεις είναι πλέον εμφανώς όχι μίνι, με το Countryman, το SUV της MINI, να είναι ξεκάθαρα Β-SUV, αν όχι και λίγο πιο πάνω, αν όχι από διαστάσεις, ίσως από τιμή. Και τώρα απέναντι σε αυτό, το μεγαλύτερο μοντέλο της MINI, η smart θέλει να φέρει ανταγωνισμό. Η MINI που μέχρι πρότινος το μεγαλύτερο μοντέλο της ήταν 2.5 μέτρα, σχεδόν δυό μέτρα μικρότερο από το Countryman.

Όμως η ηλεκτροκίνηση αλλάζει τα πάντα, αφού και οι δύο μάρκες, MINI και smart θα περάσουν τη δική τους μεταμόρφωση, από τις κάμπιες της βενζινοκίνησης, σε πεταλούδες με ηλεκτρικά μοτέρ.

Και η smart, σε συνεργασία με τον νέο συνέταιρο της Daimler, την Geely διαθέτει μία μικρή ηλεκτρική πλατφόρμα πάνω στην οποία θα βασιστεί το νέο πεντάθυρο SUV της «έξυπνης μάρκας». Μια πλατφόρμα που θα δούμε και σε άλλα μοντέλα του ομίλου της Geely, όπως η Lync & Co, η νεοσύστατη Zeekr και φυσικά στο μικρότερο SUV της Volvo που αναμένεται σύντομα.

Και αυτή είναι μόνο η αρχή, καθώς η Mercedes θέλει η νέα φάση της smart να την φέρει απέναντι στη MINI. Όχι τυχαία, αφού η MINI είναι κερδοφόρα από την πρώτη μέρα, ενώ η smart παρά την μεγάλη πέραση που έχει στο ελληνικό κοινό, δεν έχει προσφέρει όσα κέρδη θα ήθελαν οι Γερμανοί εδώ και είκοσι χρόνια.

Τι λέτε όμως; Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να κάνει τις δύο μάρκες ανταγωνιστές; Και τελικά όταν μιλάμε για ηλεκτρικά, έχει σημασία ποιός ήταν πρώτος στα B-SUV, η MINI ή η smart; Ή θα διαλέξετε απλά το καλύτερο;

Mercedes
TASEIS STHN ASFALISH