Συνεργασιών συνέχεια για την Mazda, καθώς λίγες εβδομάδες μετά την παρουσίαση του νέου Mazda2, που στην ουσία είναι η τελευταία γενιά Toyota Yaris με το έμβλημα της Mazda, ήρθε η ώρα της αποκάλυψης για την όγδοη γενιά του Carol. Το λιλιπούτειο kei car που απευθύνεται στην ιαπωνική αγορά είναι βασικά το Suzuki Alto, ένα μοντέλο που κυκλοφορούσε πριν μερικά χρόνια και στην Ελλάδα, με τα σήματα της Mazda. Η κοινή ιστορία των Mazda Carol και Suzuki Alto ξεκινά από το 1980, όταν οι δύο ιαπωνικές μάρκες συμφώνησαν στην κατασκευή του Carol από την ίδια τη Suzuki ως αντιγραφή του Alto.
Όπως είναι αναμενόμενο, αισθητικά, τα δύο μοντέλα μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό με μόνη διαφορά το έμβλημα της εκάστοτε εταιρείας και την αναγραφόμενη ονομασία στο πίσω μέρος, όπως επίσης και μερικές μικρές νίκελ πινελίες που η Suzuki κρατά για το Alto. Από εκεί και έπειτα, τα δύο μοντέλα έχουν μια κάπως τετράγωνη λογική δύο όγκων που δημιουργούν ένα χαριτωμένο αμάξωμα μήκους 3.395 χλστ., πλάτους 1.475 χλστ. και ύψους 1.525 χλστ. με μεταξόνιο 2.460 χλστ..
Πέρα από την εξωτερική εμφάνιση, το Mazda Carol μοιράζεται και τα μηχανικά σύνολα με το Alto. Βασική επιλογή είναι ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 660 κ.εκ. που αποδίδει 49 άλογα σε δικίνητη έκδοση με μηχανικό κιβώτιο ή τετρακίνητη έκδοση αποκλειστικά με CVT αυτόματο. Έπειτα, συναντούμε την ήπια υβριδική εκδοχή του μοντέλου με τον ίδιο θερμικό κινητήρα να δέχεται τη βοήθεια ενός συστήματος που περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν εναλλάκτη-μίζα που παράγει επιπλέον ισχύ 2,6 ίππων. Η κατανάλωση που ανακοινώνει η ιαπωνική φίρμα για το λιλιπούτειο μοντέλο είναι μόλις 3,6 λτ./100 χλμ..
Με LED φώτα, 6 αερόσακους & πλούσιο εξοπλισμό
Παρόλο που τέτοιας κλάσης αυτοκίνητα εστιάζουν στο μικρό κόστος απόκτησης και την κάλυψη των καθημερινών αναγκών με όσο το δυνατόν λιγότερα χρήματα, το Mazda Carol δεν στερείται τεχνολογιών και όλων των σύγχρονων ανέσεων. Επιγραμματικά, το τετραθέσιο Carol περιλαμβάνει στάνταρ μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, τα βασικότερα συστήματα υποβοήθησης (ακούσια αλλαγή λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα με διπλή κάμερα κ.ά.), ενώ προαιρετικά προσφέρονται LED προβολείς, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 14 ιντσών κ.ά.. Επιπλέον, σημειώστε ότι η Suzuki κρατά μόνο για το Alto την οθόνη αφής 7 ιντσών και έτσι το Carol εφοδιάζεται με μια μικρότερη.
Κλείνοντας, το νέο Mazda Carol θα λανσαριστεί επίσημα στην ιαπωνική αγορά μετά τα μέσα Ιανουαρίου του 2022 με τις τιμές να ξεκινούν από 7.700 ευρώ, ενώ οι πλούσιες εκδόσεις θα κοστίζουν λίγο πάνω από 10.000 ευρώ.
Θα θέλατε να δείτε τέτοια, τόσο μικρά αυτοκίνητα να κυκλοφορούν ξανά στην χώρα μας;