Η εγγλέζικη Caterham βρήκε ακόμα έναν τρόπο να μειώσει το ήδη μικρό βάρος του διθέσιου σπορ αυτοκινήτου της.
Νέο σασί από την Caterham
Στα αυτοκίνητα επιδόσεων, εχθρός μέγας είναι το βάρος. Η Caterham με το Seven, όσο λιτό και αν είναι, μάλλον για την εταιρία διαθέτει αρκετό βάρος. Τι κοινό μπορεί μα έχει με ένα ποδήλατο;
Ο γνωστός ιδρυτής της Lotus, Colin Chapman,
Ακολουθώντας την «νοοτροπία» των ποδηλάτων μπόρεσε να σχεδιάσει ένα σασί, με 10% μείωση του βάρους του.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
είχε ιδρύσει την νοοτροπία της απλοποίησης στον σχεδιασμό σπορ αυτοκινήτων με τομότο του «Απλοποιείς κερδίζοντας βάρος». Μετά από περίπου 60 χρόνια από τηνδημιουργία του πρώτου Lotus7 (Seven), η εγγλέζικη Caterham βρήκεακόμα έναν τρόπο να μειώσει το ήδη μικρό βάρος του διθέσιου σπορ αυτοκινήτου της.Πώς το έκανε αυτό; Μειώνοντας ακόμα περισσότερο το βάρος του σωληνωτούδικτυώματος του πλαισίου.Ήδη οι εταιρίες ποδηλάτων πειραματίζονται με διαφορετικέςτεχνοτροπίες κατασκευής σκελετών, μειώνοντας δραματικά το βάρος τους. Μια από τιςτεχνικές, είναι στο ενδιάμεσο τμήμα της κάδε σωλήνας-δοκού του σκελετού, ναείναι λεπτότερη και πιο συμπαγής στο κέντρο και πιο παχύτερη στα άκρα του. Ητεχνική αυτή έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση του βάρους, που σε μερικές περιπτώσειςδοκών που μπορεί να αποτελεί το πλαίσιο, είναι της τάξης του 50% σε σχέση με τιςσυμβατικές μεθόδους παραγωγής.
Δείτε περισσότερα νέα στο Auto Τρίτη
Ακολουθώντας την ίδια τεχνολογική «νοοτροπία» των ποδηλάτων,η Caterham, μπόρεσε νασχεδιάσει ένα καινούριο δικτύωμα για το σασί, με 10% μείωση του βάρους του ,αλλά κρατώντας την ίδια στρεπτική ακαμψία με πριν.
Συνήθως το μειονέκτημα για ένα τέτοιο εγχείρημα και εφαρμογήτης τεχνολογικής καινοτομίας, είναι το κόστος. Με μια αύξηση της τάξης των 1.440με 2.880 δολαρίων για κάθε πλήρες Caterham Seven, είναι ίσως προς το παρών δύσκολονα εφαρμοστεί. Θα παραμείνει όμως στις τεχνολογίες που ίσως εφαρμοστούν στο μέλλον,προσφέροντας πολύ ελαφρύτερα αμαξώματα.