Το αντίστοιχο «Chaos» της Αμερικής, το παλιότερο Venom GT της Hennessey Performance, μπορεί να μην φωτογραφήθηκε στην πραγματικότητα με την ελληνική σημαία, μα πήγε τόσο «σφαίρα» η αγορά που δεν αντισταθήκαμε στον πειρασμό να την «φυτέψουμε» εκεί.
Νο.1 η Ελλάδα στην Ευρώπη: Αύξηση 90,7% στις πωλήσεις αυτοκινήτου
Η Ελλάδα σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη, της τάξεως του 90,7%, αφήνοντας πίσω όλες τις μεγάλες αγορές. Η χειρότερη επίδοση ανήκει στη Νορβηγία (-76,6%), ενώ εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης αρνητικό ρεκόρ πραγματοποίησε η Σουηδία με -26,6%.
Πρωτιά για την Ελλάδα στην αγορά αυτοκινήτου
Η Ελλάδα σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και συνολικότερα στην Ευρώπη, τον περασμένο Ιανουάριο, διπλασιάζοντας σχεδόν τις ταξινομήσεις σε σχέση με τον ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ελλάδα απορρόφησε 10.532 καινούργια αυτοκίνητα καταγράφοντας αύξηση 90,7 τοις εκατό σε σχέση με τα 5.522 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν τον Ιανουάριο του 2022.
Η κορυφαία επίδοση στην Ευρώπη δείχνει με τον καλύτερο τρόπο την τάση που έχουν οι Έλληνες για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου την ίδια στιγμή που η αγορά σε μια κραταιά δύναμη της Ευρώπης, τη Γερμανία, υποχώρησε κατά 2,6 ποσοστιαίες μονάδες.
Σε γενικές γραμμές, η αγορά αυτοκινήτου στις χώρες της Ε.Ε. και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) κινήθηκε ανοδικά, καταγράφοντας συνολικά 911.064 ταξινομήσεις, οι 760.041 εξ αυτών σε χώρες της Ε.Ε.. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση των πωλήσεων κατά 11,3 τοις εκατό στην Ε.Ε. και 10,7% στο σύνολο των χωρών της Γηραιάς Ηπείρου, συμπεριλαμβανομένων των χωρών της ΕΖΕΣ και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι τρεις από τις τέσσερις αγορές «κλειδιά» της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία) έκλεισαν τον πρώτο μήνα του 2023 με θετικό πρόσημο. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε στην Ισπανία με +51,4% και κατόπιν στην Ιταλία, η οποία απορρόφησε 19% περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τον περσινό Γενάρη. Η τριάδα κλείνει με τη Γαλλία, η οποία εμφάνισε 8,8 τοις εκατό αύξηση.
Τι καύσιμα προτίμησαν Έλληνες και Ευρωπαίοι;
Αναφορικά με το καύσιμο που επέλεξαν οι καταναλωτές τον πρώτο μήνα της χρονιάς στην Ελλάδα, τα μισά σχεδόν αυτοκίνητα, 4.968 στον αριθμό, είναι με βενζίνη, ήτοι +96,4% από πέρυσι, ενώ αμέσως μετά έρχονται τα αυτοεπαναφορτιζόμενα υβριδικά (full hybrid) με 2.516 ταξινομήσεις, που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 76,7 ποσοστιαίες μονάδες. Τρίτη δύναμη το diesel στην Ελλάδα με 2.088 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, που μεταφράζεται σε ανάπτυξη κατά 162%. Κλείνοντας τα εντός συνόρων, τα ηλεκτρικά είδαν τις μετοχές τους να ανεβαίνουν κατά 197%, από 273 πωλήσεις αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενά και τα Plug-in Hybrid σημείωσαν 447 πωλήσεις, δηλαδή +65% από πέρυσι.
Στο σύνολο της Ευρώπης τώρα, μόνο τα Plug-in Hybrid και τα diesel υποχώρησαν κατά 9,2% (64.440 αυτοκίνητα) και 2,4% (127.732 πωλήσεις), αντίστοιχα, ενώ όλα τα υπόλοιπα καύσιμα πήραν την ανιούσα. Ο κύριος όγκος των επιβατικών αυτοκινήτων είναι με βενζίνη (353.361 ταξινομήσεις), ενώ η δεύτερη πολυπληθέστερη κατηγορία είναι αυτή των full hybrid με 244.400 πωλήσεις. Επιπρόσθετα, ο στόλος της Γηραιάς Ηπείρου εμπλουτίστηκε με 93.551 ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς επίσης και με 64.439 Plug-in Hybrid.
Τα μερίδια αγορά ανά καύσιμο στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Τέλος, αναφορικά με τα μερίδια αγοράς για τα επιμέρους καύσιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτά διαμορφώνονται ως εξής:
Οι ταξινομήσεις του Ιανουαρίου των νέων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) αυξήθηκαν κατά 22,9%, φτάνοντας τα 71.984 αυτοκίνητα ταξινομημένα σε όλη την ΕΕ και μερίδιο αγοράς 9,5% (έναντι 8,6% τον Ιανουάριο του 2022).
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) έκαναν επίσης ένα δυνατό ξεκίνημα. Οι όγκοι τους αυξήθηκαν κατά 22,1% στις 197.982 μονάδες, υποστηριζόμενοι από διψήφια κέρδη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής: Ισπανία (+59,3%), Ιταλία (+24,7%), Γερμανία (+19,0%) και Γαλλία (+12,5%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 26,0%, βελτίωση κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022.
Οι πωλήσεις Plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) μειώθηκαν κατά 9,9% στις 53.649 μονάδες τον Ιανουάριο, καθώς οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά το ήμισυ στη Γερμανία (-53,2%), η οποία μέχρι πέρυσι ήταν η μεγαλύτερη αγορά κατ' όγκο για τέτοια αυτοκίνητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 26,0%, βελτίωση 2,3 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022.
Οι ταξινομήσεις νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. κατέγραψαν άνοδο 12,3% τον Ιανουάριο, συμβάλλοντας στην επέκταση του μεριδίου αγοράς τους στο 37,9% (έναντι 37,6% το 2022).
Η αγορά diesel αυτοκινήτων της Ε.Ε. συνέχισε να δυσκολεύεται –με πτώση 1,6% τον περασμένο μήνα– παρά την αξιοσημείωτη αύξηση των ταξινομήσεων στην Ιταλία (+21,4%) και στην Ισπανία (+19,0%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του μεριδίου αγοράς κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, από 17,9% σε 15,9%.