Το καπό «ανασηκώνεται» και ταυτόχρονα ανοίγει αερόσακος για τη μέγιστη προστασία του πεζού.

Το καπό «ανασηκώνεται» και ταυτόχρονα ανοίγει αερόσακος για τη μέγιστη προστασία του πεζού.

Η ώρα της βαθμολόγησης. Πως μπορώ να συγκρίνω τα αποτελέσματα;

28.329 Επισκέψεις στο άρθρο

Μετά από αυτές τις δοκιμασίες έρχεται η ώρα της συγκομιδής βαθμών. Πάνω στις ειδικά κατασκευασμένες κούκλες που παίζουν τον ρόλο των επιβατών βρίσκονται αισθητήρες, οι οποίοι καταμετρούν τις δυνάμεις που δέχεται το κάθε σημείο και υπολογίζεται η συνολική βαθμολογία. Κάπου εδώ, όμως, θα πρέπει να τονίσουμε κάτι πολύ σημαντικό! Δεδομένης της συνεχούς βελτίωσης της ασφάλειας των αυτοκινήτων, ο οργανισμός Euro NCAP δεν μένει στάσιμος ως προς τη βαθμολόγηση, αλλά συνεχώς προστίθενται νέες, πιο απαιτητικές δοκιμασίες που δυσκολεύουν την κατάκτηση των 5 αστεριών. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Σήμερα, η βαθμολογία δεν προκύπτει μόνο από τα crash tests, αλλά και από το επίπεδο εξοπλισμού ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Γνωρίζετε ότι πριν το 2004 τα αυτοκίνητα που διέθεταν σύστημα ευστάθειας κέρδιζαν πόντους, ενώ πλέον το ESP δεν προσφέρει τίποτα στην τελική βαθμολογία μιας και είναι απαραίτητο σε οχήματα που κατασκευάστηκαν μετά το 2014; Υπάρχουν πολλά παρόμοια παραδείγματα που αποδεικνύουν πως ένα «5αστερο» αυτοκίνητο του 2005, σήμερα με δυσκολία θα κατακτούσε δύο ή τρία αστέρια, μιας και η βαθμολογία προκύπτει και από ηλεκτρονικά συστήματα, όπως η υπενθύμιση χρήσης της ζώνης ασφαλείας.

Επίσης, από το 2014 περισσότερους πόντους κερδίζουν τα οχήματα που διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα υποστήριξης λωρίδας, ενώ το 2016 στο αυτόματο φρενάρισμα προστέθηκε και η ανίχνευση-αποφυγή πεζών. Βλέπουμε λοιπόν πόσο πιο αυστηροί γίνονται οι έλεγχοι με την πάροδο του χρόνου και την πρόοδο στον τομέα της ασφάλειας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center