Αισθητικά, το ηλεκτρικό SUV ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα καθώς υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα «Modern Solid» της Skoda. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η κλειστή μαύρη γυαλιστερή μάσκα «Tech-Deck Face» και οι λεπτοί LED Matrix προβολείς που εδράζονται κάτω από τα LED φώτα ημέρας, ενώ οι ακμές και οι νευρώσεις που διατρέχουν το αμάξωμα συνθέτουν μια δυναμική εικόνα. Έπειτα, στο πίσω μέρος το Elroq έχει λεπτά LED φώτα, αποφεύγοντας την ενιαία μπάρα, που βρίσκεται στη… μόδα, ενώ η ονομασία Skoda κοσμεί ολογράφως τόσο την πόρτα του χώρου αποσκευών, όσο και τη μάσκα μπροστά, αντικαθιστώντας το έμβλημα της Skoda. Πέρα από τον αθλητικό χαρακτήρα που προβάλλουν οι σχεδιαστικές γραμμές του Elroq, του χαρίζουν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 Cd, επίδοση που βοηθά με τη σειρά της στην καλύτερη δυνατή αυτονομία. Ιδιαίτερη μνεία στα LED Matrix φώτα της Skoda που χρησιμοποιούν συνολικά 80 μεμονωμένα τμήματα φωτός (72 για τους προβολείς και 8 για τα φώτα ημέρας), τα οποία λειτουργούν αυτόνομα όταν είναι αναμμένη η μεγάλη σκάλα, ώστε να μην τυφλώνουν τον οδηγό από το αντίθετο ρεύμα. Παράλληλα, προσφέρουν πέντε προσαρμοζόμενες λειτουργίες φωτός: City mode, Country mode, Highway mode, All-weather light mode και Tourist mode για χώρες που οδηγούν στην άλλη πλευρά του δρόμου.
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Skoda Elroq που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB του VW Group έχει μήκος 4.488 χλστ., πλάτος 1.884 χλστ. και ύψος 1.625 χλστ. με μεταξόνιο που εκτείνεται στα 2.765 χλστ.. Αυτό σημαίνει ότι το μοντέλο είναι 98 χλστ. μακρύτερο από το Karoq και έχει επιπλέον 127 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Στην σπορτίφ έκδοση Sportline η απόσταση από το έδαφος μειώνεται 1,5 εκατοσό μπροστά και 1 εκ. πίσω, λόγω της πιο σφικτής ανάρτησης με τα κοντύτερα ελατήρια, προσφέροντας παράλληλα ένα πιο αθλητικό look με μαύρες πινελιές.
Ηλεκτρικό με τρεις εκδόσεις από 170 έως 286 άλογα και αυτονομία έως 560 χλμ.
Το νέο Elroq προσφέρεται σε τρεις πισωκίνητες εκδόσεις, τις Elroq 50, Elroq 60 και Elroq 85 ανάλογα με την χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου και την ιπποδύναμη. Η εισαγωγική «50», η οποία όπως αναφέραμε νωρίτερα τιμάται στη χώρα μας από 26.153 ευρώ με την επιδότηση και αποτελεί μία από τις πιο προσιτές επιλογές στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, εφοδιάζεται με μπαταρία 55 kWh (52 kWh καθαρά) και αποδίδει 170 άλογα με 310 Nm ροπής. Επόμενη επιλογή, η Elroq 60 με μπαταρία 63 kWh (59 kWh καθαρή), ονομαστική ισχύ 204 ίππων και ροπή 310 Nm και, τέλος, η ισχυρότερη Elroq 85 με μπαταρία 82 kWh (καθαρά 77 kWh) που αποδίδει 286 άλογα με 545 Nm ροπής. Αμφότερες έχουν αρθρωτό σχεδιασμό, που σημαίνει ότι στο 50άρι αποτελείται από οκτώ στοιχεία, στο 60άρι από εννέα στοιχεία και η μεγαλύτερη από δώδεκα στοιχεία. Από άποψη επιδόσεων στο φλέγον θέμα της αυτονομίας, σύμφωνα με τη Skoda και το πρότυπο WLTP, η «50» βγάζει 375 χλμ., ενώ η «60» υπόσχεται 403 χλμ.. Η θεωρητική αυτονομία της κορυφαίας «85» υπολογίζεται πάνω σε 581 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση. Τι γίνεται όμως με τους χρόνους φόρτισης; Οι τρεις εκδόσεις υποστηρίζουν ταχυφόρτιση DC με ισχύ 145 kW (Elroq 50), 165 kW (Elroq 60) και 175 kW (Elroq 85), ενώ σε φόρτιση AC «σηκώνουν» έως 11 kW, κάτι που σημαίνει πως το 10%-80% έρχεται σε το πολύ 28 λεπτά. Αυτό μας είπαν οι Τσέχοι πως επιτυγχάνεται μέσω της βελτιστοποιημένης λειτουργίας προθέρμανσης της μπαταρίας, η οποία είτε ενεργοποιείται αυτόματα αν το navigation μας πλοηγεί προς σταθμό φόρτισης ή χειροκίνητα από το μενού του infotainment.
Αξίζει να αναφερθεί πως με κάθε νέα παραγγελία Elroq μπορεί να αποκτήσει κανείς χωρίς χρέωση τον έξυπνο φορτιστή Elli Charger Connect με όλο το πακέτο μελέτης και τοποθέτησης του wallbox σε συνεργασία με τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας Protergia, συνολικής αξίας 840 ευρώ. Μια πλήρης AC φόρτιση 0-100% για το 50άρι έρχεται σε πεντέμιση ώρες, ενώ για τη μεγαλύτερη μπαταρία του Elroq 85 σε 8 ώρες.
Αργότερα μέσα στη χρονιά αναμένεται και η τετρακίνητη έκδοση Elroq 85x, η οποία θα εφοδιάζεται με έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα, τοποθετημένο στον μπροστά άξονα. Κρατώντας ακόμη κλειστά τα χαρτιά τους, οι άνθρωποι της Skoda έδωσαν στοιχεία με το σταγονόμετρο, λέγοντας μόνο πως η ιπποδύναμη της θα παραμείνει στους 286 ίππους και το ηλεκτρικό εμπρός μοτέρ θα έχει το ρόλο κατανομέα ροπής, δίνοντας κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς όταν κρίνεται απαραίτητο.
Εκδόσεις Skoda Elroq |
Λιανική τιμή με επιδότηση |
Λιανική τιμή χωρίς επιδότηση |
Elroq 50 170 PS 52 kWh |
26.153 ευρώ |
34.500 ευρώ |
Elroq 60 204 PS 59 kWh |
29.900 ευρώ |
38.900 ευρώ |
Elroq 85 286 PS 77 kWh |
35.900 ευρώ |
44.900 ευρώ |
Elroq 85 First Edition 286 PS 77 kWh |
42.800 ευρώ |
51.800 ευρώ |
Ποιοτική, «έξυπνη» και high-tech καμπίνα με στάνταρ οθόνη 13 ιντσών
Μπαίνοντας στην καμπίνα του νέου Elroq, η εικόνα είναι γνώριμη καθώς θυμίζει εν πολλοίς αυτή του Enyaq με διαφορά το νέο τιμόνι το οποίο έχει πλέον ολογράφως το όνομα της Skoda στο κέντρο και τις φαντεζί πορτοκαλί ζώνες ασφαλείας. Από εκεί και έπειτα, το σχεδιαστικό μοτίβο με τα διαφορετικά επίπεδα δημιουργεί μια ευχάριστη εικόνα, η οποία συνδυάζεται από καλή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα σε μια ποιοτική υλοποίηση όπου το ανώτερο μέρος του ταμπλό είναι από μαλακό υλικό. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας μικρός, αλλα με ευδιάκριτα γραφικά πίνακας οργάνων, ενώ ψηλά στο κέντρο του ταμπλό εδράζεται η αιωρούμενη στάνταρ οθόνη αφής 13 ιντσών, η οποία πέρα από μοντέρνα γραφικά έχει καλή και ταχεία απόκριση στην αφή. Οι άνθρωποι της Skoda στάθηκαν στην εξέλιξη του infontainment με το απλοποιημένο μενού και τις συντομεύσεις που διευκολύνουν τον χρήστη, κάτι που διαπιστώσαμε και στην πράξη. Από εκεί και έπειτα, η εργονομία και η πρακτικότητα, στοιχεία για τα οποία φημίζεται άλλωστε η τσέχικη φίρμα, εκφράζεται τόσο μέσα από τα φυσικά κουμπιά που οδηγούν στις βασικές λειτουργίες χωρίς να αποσπούν την προσοχή του οδηγού, όσο και από τις
θήκες για μικροαντικείμενα και τις έξυπνες επιλογές αποθήκευσης συνολικής χωρητικότητας 48 λίτρων. Παρόλα αυτά, θα θέλαμε φαρδύτερες τις θήκες για τα smartphone οδηγού-συνοδηγού, καθώς για παράδειγμα δεν χωρούν αρμονικά δύο συσκευές 6,7 ιντσών (iPhone Pro Max).
Ευρύχωρο για 5 επιβάτες και με «έξυπνες» αποθηκευτικές λύσεις
Στο πεδίο των χώρων, μπροστά και πίσω επιβάτες κάθονται αρχοντικά, με αρκετό «αέρα» για κεφάλι και γόνατα (σ.σ. η Skoda ανακοινώνει περίπου 10 εκατοστά για το κεφάλι), ενώ το διαμέρισμα του χώρου αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 470 λίτρα (έως 1.580 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα). Επιπρόσθετα, υπάρχουν
Simply Clever λύσεις με διάφορα setup με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση του χώρου ανάλογα με τις ανάγκες, όπως για παράδειγμα η ενδιάμεση θέση της εταζέρας που στέκεται σε ύψος στη μέση περίπου του πορτ-μπαγκάζ δημιουργώντας δύο επίπεδα ή το δίχτυ αποθήκευσης για το καλώδιο φόρτισης κάτω από την εταζέρα.
Στο δρόμο εστιάζει στην άνεση και την ευελιξία, χωρίς όμως να στερείται δυναμισμού
Στη Μαγιόρκα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε δύο εκδόσεις, την εισαγωγική Elroq 50 των 170 ίππων και την κορυφαία Elroq 85 με 286 άλογα. Μετά τις βασικές ρυθμίσεις βρήκαμε σύντομα τη σωστή θέση οδήγησης και στα δύο αυτοκίνητα, η οποία αποδείχθηκε άνετη κατά την οδήγηση ενώ παράλληλα πρόσφερε καλή περιφερειακή ορατότητα και όλα όσα χρειαστήκαμε σε απόσταση... βολής.
Με το «γρήγορο» 85άρι επιλέξαμε τη μεγάλη διαδρομή, η οποία περιέλαβε οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, ορεινό επαρχιακό δρόμο με σφικτή στροφοδιαδρομή και αστικό ιστό. Το Elroq έδειξε από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πως εστιάζει στην άνετη μετακίνηση, χωρίς ωστόσο να στερείται δυναμισμού. Το καλό σε αίσθηση τιμόνι μεταφέρει χωρίς φιοριτούρες την πληροφορία στον οδηγό, χωρίς ωστόσο να προδιαθέτει για το κάτι παραπάνω. Στην καλή άσφαλτο των περιχώρων της Palma de Mallorca το ισχυρότερο Elroq στην επιλογή Sport (σ.σ. υπάρχουν 5 οδηγικά mode: Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual) έδειξε καλό χαρακτήρα περιορίζοντας τις κλίσεις, παρά το βάρος των 2.044 κιλών, ενώ παράλληλα προσέφερε υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, τηρουμένων των αναλογιών, χωρίς έντονα στοιχεία υποστροφής στην πίεση. Σε αυτό συνδράμει η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω με γόνατα MacPherson μπροστά, το διακριτικό ESP που επεμβαίνει κυρίως σε υπερβολές, το σωστό ζύγισμα με τον τοποθετημένο στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρα και η επιλογή φαρδύτερων ελαστικών στον μπροστά από τον πίσω άξονα (σ.σ. 235/50 R20 μπροστά, 225/45 R20 πίσω). Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο και ατάραχο από πλευρικούς ανέμους, ενώ σε αστικό περιβάλλον με το Comfort ή το Eco επιλεγμένο αυτή τη φορά διαχειρίστηκε άνετα τα -πολλά- σαμαράκια χωρίς να επιτρέπει πολύ θόρυβο στην καμπίνα, κάτι το οποίο δεν ισχύει για τις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Ιδιαίτερα βοηθητικό στην πόλη το τιμόνι που «κόβει» πολύ και χαρίζει κύκλο στροφής 9,3 μέτρα στο οικογενειακό SUV, όσο δηλαδή και στο λιλιπούτειο ηλεκτρικό Fiat 500.
Αντίστοιχα, το «βασικό» Elroq 50 των 170 ίππων με το οποίο επιλέξαμε να κινηθούμε στις παραλιακές περιοχές του μεγαλύτερου νησιού των Βαλεαρίδων εμφάνισε εξίσου καλή εικόνα αλλά με λιγότερο ζωηρές επιδόσεις, πράγμα απολύτως λογικό βάσει της διαφοράς ισχύος. Σε αυτή την περίπτωση οι επιλογές οδηγικών προφίλ περιορίζονται σε Eco, Normal, Sport και Individual. Η μέση κατανάλωση που είδαμε μετά από περίπου 150 χιλιόμετρα με εναλλαγές στο στιλ οδήγησης και χωρίς να εστιάσουμε στην οικονομία ήταν περί τις 17 kWh/100 χλμ., σε λογικά επίπεδα πάνω από ό,τι ανακοινώνει η εταιρεία (15,8 kWh/100 χλμ. κατά WLTP) που δίνει το περιθώριο επίτευξης της τελευταίας με λίγη προσοχή στο γκάζι και την ανάκτηση ενέργειας ενεργοποιημένη.
Κλείνοντας, το νέο Skoda Elroq πρόσφερεται ήδη για παραγγελία με τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στην Ελλάδα τον ερχόμενο Απρίλιο.