Όλοι στο turbo! Ποιος ο πιο αξιόπιστος;

22.497 Επισκέψεις στο άρθρο (28/1/2019)

Τώρα που όλοι φτιάχνουν τούρμπο μοτέρ, είναι τα γιαπωνέζικα πάλι πιο αξιόπιστα από τα άλλα;

To τούρμπο νίκησε. Και νίκησε γιατί δεν έμεινε κανείς που να μην το κάνει τη βάση για κάθε κινητήρα, σε κάθε κυβισμό. Και έτσι Ευρωπαίοι και Ασιάτες κατασκευαστές τώρα παίζουν με ίσους όρους. Ή όχι; Ισχύει ακόμη ότι οι γιαπωνέζοι είναι πιο αξιόπιστοι;
 
Η ιστορία της κόντρας ατμόσφαιρα εναντίον τούρμπο, ήθελε πάντοτε τους τελευταίους Μοϊκανούς της ατμόσφαιρας να επιμένουν γιατί σέβονται τους εαυτούς τους και τους αγοραστές τους και δεν θέλουν να ρισκάρουν την αξιοπιστία τους για «μια χούφτα άλογα». Τουλάχιστον αυτό ήταν το επιχείρημα της ατμοσφαιρικής πλευράς. Η αξιοπιστία.
 
Και φυσικά το γεγονός πως οι τελευταίοι των Μοϊκανών της ατμόσφαιρας έτυχε να είναι γιαπωνέζοι κατασκευαστές, ενίσχυε αυτό το επιχείρημα, αφού οι ιαπωνικές μάρκες είχαν πάντοτε τον τίτλο των αξιόπιστων κατασκευαστών στο τσεπάκι τους.
 
Τώρα; Τώρα που κατασκευαστές όπως η Honda πουλάνε το Civic με 1.000 κυβικά τούρμπο, όπως πουλάει η Ford το Focus, ποιό είναι το επιχείρημα; Για όσους το τούρμπο ήταν ξεκάθαρα νικητής από την αρχή, η στροφή όλων των κατασκευαστών στο τούρμπο δεν άφησε αμφιβολία ότι οι λόγοι δεν είχαν να κάνουν με την αξιοπιστία. Εξάλλου όλοι δέχονται ως αρχή ότι καμία μάρκα σήμερα δεν ρισκάρει το καλό της όνομα, η την καλή πίστη των αγοραστών της, κάνοντας εκπτώσεις στην αξιοπιστία. Όταν όμως μιλάμε για αξιοπιστία, οι φίλοι του τούρμπο έχουν ένα επιχείρημα υπέρ τους.
 
Βλέπεις όταν μία μάρκα φτιάχνει μικρά τούρμπο μοτέρ εδώ και δεκαπέντε χρόνια, και μία άλλη μόλις τρία, η πλάστιγγα της αξιοπιστίας τείνει να πάει με την πρώτη. Τουλάχιστον αυτός είναι ο ισχυρισμός στην κόντρα που συζητάμε. Που σημαίνει ότι τα αξιόπιστα τούρμπο δεν είναι τα γιαπωνέζικα, αλλά τα άλλα. Που σημαίνει ότι οι ρόλοι αντιστράφηκαν, τουλάχιστον με βάση τα επιχειρήματα της κόντρας αυτής.
 
Προφανώς στο παρελθόν έχουμε δει τούρμπο σύνολα από τους περισσότερους Ιάπωνες κατασκευαστές (με εξαίρεση τη Honda) ωστόσο οι κινητήρες αυτοί χρησιμοποιήθηκαν για μικρό χρονικό διάστημα ή σε περιορισμένο αριθμό μοντέλων, σαν ένα πετυχημένο πείραμα που όμως έμεινε στο ράφι τα επόμενα χρόνια.

Τι μένει λοιπόν για τους φίλους των ιαπωνικών; Οι εγγυήσεις. Οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές είναι κολλημένοι στα δύο χρόνια, όταν οι Ασιάτες δίνουν πέντε ή και εφτά. Και αυτό το επιχείρημα είναι σημαντικό. Είναι όμως αρκετό;
 
Τι λέτε λοιπόν; Παραμένουν οι γιαπωνέζοι και ασιάτες κατασκευαστές πιο αξιόπιστοι; Ή άλλαξαν οι όροι και έτσι το πράγμα είναι τώρα διαφορετικό; Στην εποχή του τούρμπο ποιές μάρκες και γιατί έχουν τα πρωτεία στην εικόνα του αξιόπιστου; Είναι η εγγύηση μέτρο σύγκρισης; Είναι τα χρόνια που παράγουν τούρμπο; Οι αρχές και το ήθος; Τι λέτε;

NEO TRANSPORTER
test center