Τώρα που όλοι φτιάχνουν τούρμπο μοτέρ, είναι τα γιαπωνέζικα πάλι πιο αξιόπιστα από τα άλλα;
To τούρμπο νίκησε. Και νίκησε γιατί δεν έμεινε κανείς που να μην το κάνει τη βάση για κάθε κινητήρα, σε κάθε κυβισμό. Και έτσι Ευρωπαίοι και Ασιάτες κατασκευαστές τώρα παίζουν με ίσους όρους. Ή όχι; Ισχύει ακόμη ότι οι γιαπωνέζοι είναι πιο αξιόπιστοι;
Η ιστορία της κόντρας ατμόσφαιρα εναντίον τούρμπο, ήθελε πάντοτε τους τελευταίους Μοϊκανούς της ατμόσφαιρας να επιμένουν γιατί σέβονται τους εαυτούς τους και τους αγοραστές τους και δεν θέλουν να ρισκάρουν την αξιοπιστία τους για «μια χούφτα άλογα». Τουλάχιστον αυτό ήταν το επιχείρημα της ατμοσφαιρικής πλευράς. Η αξιοπιστία.
Και φυσικά το γεγονός πως οι τελευταίοι των Μοϊκανών της ατμόσφαιρας έτυχε να είναι γιαπωνέζοι κατασκευαστές, ενίσχυε αυτό το επιχείρημα, αφού οι ιαπωνικές μάρκες είχαν πάντοτε τον τίτλο των αξιόπιστων κατασκευαστών στο τσεπάκι τους.
Τώρα; Τώρα που κατασκευαστές όπως η Honda πουλάνε το Civic με 1.000 κυβικά τούρμπο, όπως πουλάει η Ford το Focus, ποιό είναι το επιχείρημα; Για όσους το τούρμπο ήταν ξεκάθαρα νικητής από την αρχή, η στροφή όλων των κατασκευαστών στο τούρμπο δεν άφησε αμφιβολία ότι οι λόγοι δεν είχαν να κάνουν με την αξιοπιστία. Εξάλλου όλοι δέχονται ως αρχή ότι καμία μάρκα σήμερα δεν ρισκάρει το καλό της όνομα, η την καλή πίστη των αγοραστών της, κάνοντας εκπτώσεις στην αξιοπιστία. Όταν όμως μιλάμε για αξιοπιστία, οι φίλοι του τούρμπο έχουν ένα επιχείρημα υπέρ τους.
Βλέπεις όταν μία μάρκα φτιάχνει μικρά τούρμπο μοτέρ εδώ και δεκαπέντε χρόνια, και μία άλλη μόλις τρία, η πλάστιγγα της αξιοπιστίας τείνει να πάει με την πρώτη. Τουλάχιστον αυτός είναι ο ισχυρισμός στην κόντρα που συζητάμε. Που σημαίνει ότι τα αξιόπιστα τούρμπο δεν είναι τα γιαπωνέζικα, αλλά τα άλλα. Που σημαίνει ότι οι ρόλοι αντιστράφηκαν, τουλάχιστον με βάση τα επιχειρήματα της κόντρας αυτής.
Προφανώς στο παρελθόν έχουμε δει τούρμπο σύνολα από τους περισσότερους Ιάπωνες κατασκευαστές (με εξαίρεση τη Honda) ωστόσο οι κινητήρες αυτοί χρησιμοποιήθηκαν για μικρό χρονικό διάστημα ή σε περιορισμένο αριθμό μοντέλων, σαν ένα πετυχημένο πείραμα που όμως έμεινε στο ράφι τα επόμενα χρόνια.
Τι μένει λοιπόν για τους φίλους των ιαπωνικών; Οι εγγυήσεις. Οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές είναι κολλημένοι στα δύο χρόνια, όταν οι Ασιάτες δίνουν πέντε ή και εφτά. Και αυτό το επιχείρημα είναι σημαντικό. Είναι όμως αρκετό;
Τι λέτε λοιπόν; Παραμένουν οι γιαπωνέζοι και ασιάτες κατασκευαστές πιο αξιόπιστοι; Ή άλλαξαν οι όροι και έτσι το πράγμα είναι τώρα διαφορετικό; Στην εποχή του τούρμπο ποιές μάρκες και γιατί έχουν τα πρωτεία στην εικόνα του αξιόπιστου; Είναι η εγγύηση μέτρο σύγκρισης; Είναι τα χρόνια που παράγουν τούρμπο; Οι αρχές και το ήθος; Τι λέτε;
Λογικά τα πιο αξιόπιστα τουρμπάκια τα φτιάχνει το φολκςβάγκεν γκρούπ. Έχει μεγάλη παράδοση στην αξιοπιστία γενικότερα, οπότε θεωρώ ότι θα συνεχιστεί. Τί, όχι?
Σημασία έχει ποιος κατασκευάζει τα turbo, και αυτός συνήθως δεν είναι ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Επίσης, τα tubo στους πετρελαιοκινητήρες (και φυσικά και στους Ιαπωνικούς) υπάρχουν από πολλά χρόνια και ουσιαστικά εκεί εξελίχθηκαν. Εξάλλου, τα σημερινά turbo με έμφαση στη ροπή στις χαμηλές στροφές, μοιάζουν περισσότερο με αυτά των πετρελαιοκινητήρων παρά με τα παλιά των βενζινοκινητήρων.
Κατά τη γνώμη μου οι Ασιάτες έχουν χάσει εδώ και λίγα χρόνια την φήμη τους ως οι πιο αξιόπιστοι και όχι λόγω τούρμπο αλλά λόγω του ότι πλέον τα κατασκευαζουν εκτός Japan, Γαλλία πχ. Επίσης οι περισσότερες μάρκες έχουν βελτιώσει την αξιοπιστία τους! Όταν πχ βλέπουμε την Ford να δίνει 8 χρόνια σε τούρμπο κινητήρα και ο κινητήρας αυτός υπάρχει αν δεν κάνω λάθος 8 χρόνια στην αγορά... Αυτό λέει κάτι νομίζω! Τώρα βέβαια στο θέμα αξιοπιστίας παίζουν σημαντικό παράγοντα και πολλά άλλα πράγματα... Όπως το που γίνονται τα σέρβις, αν γίνονται στην ώρα τους, επίσης ο τρόπος οδήγησης και γενικότερα συμπεριφοράς του οδηγού κτλ. Έχω ακούσει απίστευτα πράγματα για ιαπωνικά αμάξια όπως όμως και απο ευρωπαϊκά και αμερικάνικα... Αλλά όταν συζητήσεις μαζί τους σιγά σιγά διαπιστώνεις ότι στις περισσότερες περιπτώσεις έφταιγαν οι ίδιοι οι οδηγοί! Κάποιοι το παραδέχονται άλλοι όχι! Φυσικά υπάρχουν και αστοχίες υλικών που όμως αυτά συνήθως φτιάχνονται μέσα στην εγγύηση! Απο εμπειρία τα πιο ζημιάρικα είναι τα ιταλικά και τα γαλλικά! Τα οποία όμως και αυτά έχουν βελτιωθεί αλλά όχι σε βαθμό που να φτάνουν τους υπόλοιπους!
..οκ..αλλα είναι και η ροπη στην οποια υπερέχει ο τούρμπο, επίσης ..ας την εχεις την ισχύ και ας οδηγείς οικονομικά τον τούρμπο..πτε δεν ξερεις πότε θα την χρειαστείς... επίσης καλώς ή κακώς ειμαστε αναγκασμένοι σαν καταναλωτες να αγοράζουμε κάθε φορα ότι προσφερεται..και σε καλή τιμή... εν τέλη δεν απόμειναν σημερα στηνα γορα επιβατικών πολλες επιλογες ατμοσφαιρικών... διορθωστε με... ΦΙΑΤ στο ΤΙΠΟ, Τογιοτα στο κορολλα αυτό που θα αντικατασταθεί οσονούπω, στην Χιουνται , στην Μαζντα αλλα δεν υπαρχει στην Ελλαδα...και στο ASX της μιτουμισι… δεν γνωρίζω αλλα….οπότε;
...λόγω κατοχής και πάλι θα έλεγα πως η ζυγαριά γέρνει υπερ των Αμερικάνων και Ιαπωνέζων κατασκευαστών... στα των Ευρωπαίων κατασκευαστών σίγουρα ένα π.χ. Γερμανικό turbo όχημα των 4000 κυβικών, δεν έχει καμία σχεση με ένα 2000 κυβικών για παράδειγμα... όσο ανεβαίνουν τα κυβικά, ανεβαίνει και η ποιότητα...
Λογικά τα πιο αξιόπιστα τουρμπάκια τα φτιάχνει το φολκςβάγκεν γκρούπ. Έχει μεγάλη παράδοση στην αξιοπιστία γενικότερα, οπότε θεωρώ ότι θα συνεχιστεί. Τί, όχι?
Σημασία έχει ποιος κατασκευάζει τα turbo, και αυτός συνήθως δεν είναι ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Επίσης, τα tubo στους πετρελαιοκινητήρες (και φυσικά και στους Ιαπωνικούς) υπάρχουν από πολλά χρόνια και ουσιαστικά εκεί εξελίχθηκαν. Εξάλλου, τα σημερινά turbo με έμφαση στη ροπή στις χαμηλές στροφές, μοιάζουν περισσότερο με αυτά των πετρελαιοκινητήρων παρά με τα παλιά των βενζινοκινητήρων.
Κατά τη γνώμη μου οι Ασιάτες έχουν χάσει εδώ και λίγα χρόνια την φήμη τους ως οι πιο αξιόπιστοι και όχι λόγω τούρμπο αλλά λόγω του ότι πλέον τα κατασκευαζουν εκτός Japan, Γαλλία πχ. Επίσης οι περισσότερες μάρκες έχουν βελτιώσει την αξιοπιστία τους! Όταν πχ βλέπουμε την Ford να δίνει 8 χρόνια σε τούρμπο κινητήρα και ο κινητήρας αυτός υπάρχει αν δεν κάνω λάθος 8 χρόνια στην αγορά... Αυτό λέει κάτι νομίζω! Τώρα βέβαια στο θέμα αξιοπιστίας παίζουν σημαντικό παράγοντα και πολλά άλλα πράγματα... Όπως το που γίνονται τα σέρβις, αν γίνονται στην ώρα τους, επίσης ο τρόπος οδήγησης και γενικότερα συμπεριφοράς του οδηγού κτλ. Έχω ακούσει απίστευτα πράγματα για ιαπωνικά αμάξια όπως όμως και απο ευρωπαϊκά και αμερικάνικα... Αλλά όταν συζητήσεις μαζί τους σιγά σιγά διαπιστώνεις ότι στις περισσότερες περιπτώσεις έφταιγαν οι ίδιοι οι οδηγοί! Κάποιοι το παραδέχονται άλλοι όχι! Φυσικά υπάρχουν και αστοχίες υλικών που όμως αυτά συνήθως φτιάχνονται μέσα στην εγγύηση! Απο εμπειρία τα πιο ζημιάρικα είναι τα ιταλικά και τα γαλλικά! Τα οποία όμως και αυτά έχουν βελτιωθεί αλλά όχι σε βαθμό που να φτάνουν τους υπόλοιπους!
..οκ..αλλα είναι και η ροπη στην οποια υπερέχει ο τούρμπο, επίσης ..ας την εχεις την ισχύ και ας οδηγείς οικονομικά τον τούρμπο..πτε δεν ξερεις πότε θα την χρειαστείς... επίσης καλώς ή κακώς ειμαστε αναγκασμένοι σαν καταναλωτες να αγοράζουμε κάθε φορα ότι προσφερεται..και σε καλή τιμή... εν τέλη δεν απόμειναν σημερα στηνα γορα επιβατικών πολλες επιλογες ατμοσφαιρικών... διορθωστε με... ΦΙΑΤ στο ΤΙΠΟ, Τογιοτα στο κορολλα αυτό που θα αντικατασταθεί οσονούπω, στην Χιουνται , στην Μαζντα αλλα δεν υπαρχει στην Ελλαδα...και στο ASX της μιτουμισι… δεν γνωρίζω αλλα….οπότε;
...λόγω κατοχής και πάλι θα έλεγα πως η ζυγαριά γέρνει υπερ των Αμερικάνων και Ιαπωνέζων κατασκευαστών... στα των Ευρωπαίων κατασκευαστών σίγουρα ένα π.χ. Γερμανικό turbo όχημα των 4000 κυβικών, δεν έχει καμία σχεση με ένα 2000 κυβικών για παράδειγμα... όσο ανεβαίνουν τα κυβικά, ανεβαίνει και η ποιότητα...