Η σχεδίαση θα είναι πάντα ο πρώτος λόγος που πουλάει ένα αυτοκίνητο. Και η ηλεκτροκίνηση ανοίγει νέους δρόμους στη σχεδίαση με την κάθε μάρκα να παίρνει τον δικό της. Παρά όμως τις νέες ιδέες, ένα αυτοκίνητο, ηλεκτρικό ή όχι, πρέπει να μοιάζει με αυτοκίνητο.
Το να λανσάρεις μία νέα ολόκληρη γκάμα αυτοκινήτων που θες να ξεχωρίσουν, δεν είναι εύκολο. Οι κατασκευαστές δίνουν μάχη για να δώσουν το «παρών» στην ηλεκτροκίνηση, και έτσι έχουμε μια σειρά από προσεγγίσεις.
Για όσες μάρκες θέλουν να παραμείνουν στη λογική της ίδιας αλλά ηλεκτρικής γκάμας, η σχεδίαση φαίνεται να παραμένει βασικά η ίδια, με τις διαφορές να βρίσκονται στις λεπτομέρειες. Έτσι η Audi στα ηλεκτρικά της SUV, όπως και η BMW αλλά και η Mercedes παραμένουν στο εταιρικό τους στυλ, αλλά με στοιχεία που δείχνουν πως το μοντέλο που βλέπεις διαφέρει, πως είναι ηλεκτρικό.
Άλλοι πέφτουν με τα μούτρα στα ρετρό, και αυτό δεν είναι κακή ιδέα. Γιατί βλέπουμε μοντέλα που έχουν το «σωστό» σχήμα, σχήμα που αγαπήσαμε και τώρα μπορούμε να αποκτήσουμε ξανά, αλλά με τη νέα τεχνολογία. Τα ηλεκτρικά οχήματα με πάτωμα «σκέητμπορντ» είναι ουσιαστικά μια επίπεδη μπαταρία με έναν κινητήρα πάνω από τον ένα άξονα, που επιτρέπουν στους κατασκευαστές να κάνουν ότι θέλουν. Προσθιοκίνητα, πισωκίνητα, τετρακίνητα (με έναν κινητήρα ακόμη στον άλλο άξονα).
Μπορούν να έχουν όσο μακρύ ή κοντό πρόβολο θέλουν, όποια αναλογία χρειάζονται, ότι σχήμα τους αρέσει. Ποτέ πριν δεν υπήρχε τόση σχεδιαστική ελευθερία. Και κάποιες μάρκες έχουν δείξει πρωτότυπα μοντέλα που δείχνουν ιδιαίτερα φουτουριστικά, με ότι αυτό σημαίνει.
Άλλοι θεωρούν πως το φουτουριστικό, δηλαδή το μέλλον, θέλει μια μόδα με έμφαση στη χρήση, όχι στην εμφάνιση. H VW για παράδειγμα έχει λανσάρει όλη της τη γκάμα ID, με μια λιτή σχεδίαση, που μπορεί να δείχνει ξεκάθαρα το μέλλον, για πολλούς δεν είναι το μέλλον που θα ήθελαν στην σχεδίαση αυτοκινήτων.
Με την ευκαιρία που δίνει αυτή η ευελιξία που έχουν οι ηλεκτρικές πλατφόρμες, είναι κρίμα να χαθούμε σε σχήματα που είναι φουτουριστικά μεν, αλλά δεν παραπέμπουν σε αυτοκίνητα. Αν ρωτήσεις τον μέσο οδηγό, πρώτα θέλει να βλέπει ένα αυτοκίνητο που του αρέσει, και μετά κάτι που φωνάζει ηλεκτρικό ή φουτουριστικό.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »