ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παγκόσμια κινέζικη κυριαρχία με 76% στις πωλήσεις ηλεκτρικών και PHEV

 Σχολιάστε 
1.118 Επισκέψεις στο άρθρο (27/2/2025)
Παγκόσμια κινέζικη κυριαρχία με 76% στις πωλήσεις ηλεκτρικών και PHEV
2 Φωτογραφίες »

Το 76% των ηλεκτρικών και Plug-in υβριδικών που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2024 ήταν κινέζικων μαρκών.
Καλά μερίδια αγοράς στις αγορές της Ευρώπης.
Τεράστια μερίδια σε αγορές εκτός «Γηραιάς Ηπείρου».
Πρωτιά χωρίς να περιλαμβάνεται η αγορά των ΗΠΑ.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Ηλεκτρικά και Plug-in υβριδικά με κινέζικη υπογραφή

Απόλυτη είναι η κυριαρχία των Κινέζων κατασκευαστών αυτοκινήτων σε ότι αφορά το μερίδιο αγοράς που έχουν σε παγκόσμιο επίπεδο στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, δηλαδή τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά (PHEV). Αυτό αναφέρουν τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας Rho Motion, η οποία αναφέρει πως οι κινέζικες μάρκες κατέχουν πλέον μερίδιο 76% στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών και PHEV!

Πρωτιά χωρίς να περιλαμβάνεται η αγορά των ΗΠΑ

Μάλιστα, η επίδοση αυτή έχει επιτευχθεί χωρίς να πουλήσουν ούτε ένα αυτοκίνητο στην αγορά των ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη του κόσμου, πίσω από αυτή της Κίνας. Η Rho Motion υπογραμμίζει πως το επίτευγμα αυτό πραγματοποιήθηκε, καθώς οι Κινέζοι εστίασαν σε όλες τις υπόλοιπες αγορές παγκοσμίως.

Ισχυρές πωλήσεις και σε χώρες της Ευρώπης

Για παράδειγμα, η Rho Motion αναφέρει πως στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης, οι Κινέζοι κατασκευαστές αντιπροσώπευαν περίπου το 4% των 578.000 ηλεκτρικών που πωλήθηκαν το 2024. Ο αριθμός αυτός είναι ελαφρώς υψηλότερος στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, όπου κατέλαβαν το 7% και το 5% των συνολικών πωλήσεων στα ηλεκτρικά. Στην Ολλανδία, τη Σουηδία, τη Νορβηγία και το Βέλγιο, τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 6%, το 5%, το 8% και το 3% της αγοράς, αντίστοιχα. Εν τω μεταξύ, η παρουσία τους είναι ακόμη πιο έντονη στην Ισπανία και την Αυστρία, όπου κατέχουν το 10% και το 11% των συνολικών πωλήσεων.

Τεράστιο μερίδιο αγοράς σε Βραζιλία, Μεξικό, Ισραήλ, Ταϊλάνδη κ.α.

Αν οι αριθμοί των κινεζικών μαρκών στις χώρες της Ευρώπης ακούγονται κάπως μικροί, εκτός «Γηραιάς Ηπείρου», στις λεγόμενες αναπτυσσόμενες αγορές, η επιτυχία τους φτάνει σχεδόν στο... ταβάνι. Στη Βραζιλία, τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα Plug-in υβριδικά που πωλήθηκαν το 2024 και προέρχονταν από κινέζικη μάρκα έφτασαν το 82%, στην Ταϊλάνδη το 77% και στο Μεξικό το 70%. Στην Ινδονησία το ποσοστό τους κυμάνθηκε στο 75%, στη Μαλαισία το 52%, στο Νεπάλ το 74% και στο Ισραήλ στο 64%.

Καλές ήταν οι πωλήσεις των Κινέζων και στην Αυστραλία όπου τα ηλεκτροκίνητά τους αντιπροσώπευαν το 26% όσων αυτοκινήτων ηλεκτρικών και PHEV πωλήθηκαν το 2024, ενώ στη Νέα Ζηλανδία το ποσοστό κυμάνθηκε στο 15%.

Hyundai
OPEL