Και όμως. Τα ταμπούρα επανέρχονται στο προσκήνιο στα ηλεκτρικά μοντέλα. Είναι αποτέλεσμα της ριζικής αλλαγής που βλέπουν τα αυτοκίνητα με την αντικατάσταση του κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΚΕΚ) με ηλεκτρικά μοτέρ.
Για παράδειγμα η Skoda μόλις λανσάρισε το πρώτο της ηλεκτρικό, με πίσω το μοτέρ, πίσω την κίνηση και πίσω ταμπούρα. Ναι, παρόλο το κόστος του μεγάλου ηλεκτρικού της Skoda, το Enyaq iV πίσω δεν έχει δισκόφρενα, αλλά ταμπούρα. Γιατί;
Και φυσικά δεν είναι το μόνο. Τόσο το VW ID3 όσο και το μεγαλύτερο ID4 που αναμένεται, έχουν επίσης ταμπούρα στον πίσω άξονα. Τι ακριβώς παίζει;
Πρώτη αλλαγή είναι η τοποθέτηση του (μόνου στις δικίνητες και βασικού στις τετρακίνητες εκδόσεις) κινητήρα στον πίσω άξονα. Και φυσικά η κίνηση που είναι και αυτή πλέον πίσω. Κανένα αυτοκίνητο δεν φρενάρει βασικά με τους πίσω τροχούς, αφήνοντας τους εμπρός να πάρουν (κυριολεκτικά) το μεγαλύτερο βάρος της πέδησης. Όμως στα ηλεκτρικά, μέρος της πέδησης είναι το σύστημα φόρτισης της μπαταρίας. Όταν αφήνεις το γκάζι, ή και όταν πατάς το φρένο, ο κινητήρας «παίρνει ανάποδες» και η κίνηση των τροχών τον κάνει γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία.
Αυτό από μόνο του φρενάρει τους τροχούς, οπότε η ανάγκη για δυνατά πίσω φρένα μειώνεται. Ακόμη περισσότερο μειώνεται η ανάγκη για ψύξη, κάτι στο οποίο κυρίως υπερτερούν τα δισκόφρενο σε σχέση με τα ταμπούρα, αφού η πέδηση γίνεται στο μοτέρ, όχι στα φρένα.
Όμως θα μπορούσε τουλάχιστον να μην χαλάει η «εικόνα» του πίσω άξονα πίσω από τις σοφιστικέ ζάντες, και αντί για τα μεγάλα μαύρα ταμπούρα να υπήρχαν έστω και μικροί δίσκοι. Πόση οικονομία πια;
Όμως τα ταμπούρα δεν τοποθετούνται για οικονομία. Ίσα ίσα, οι μεγάλοι όμιλοι θα προτιμούσαν να έχουν δισκόφρενα πίσω, αφού στην οικονομία της μαζικής παραγωγής απλά θα χρησιμοποιούσαν τα άκρα από κάποιο άλλο μοντέλα που έχει επίσης δίσκους.
Τα ταμπούρα στον κινητήριο άξονα είναι μια έξυπνη λύση για να μειωθεί το καρβονικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου. Μπορεί ένα ηλεκτρικό να μην ρυπαίνει το ίδιο, ρυπαίνει όπως το εργοστάσιο που παράγει το ρεύμα που φορτίζει τις μπαταρίες του, και ρυπαίνουν και όλα όσα μέρη του αυτοκινήτου αφήνουν στο περιβάλλον κατάλοιπα. Όπως τα ελαστικά που χάνουν γόμμα, και, εδώ ερχόμαστε στα φρένα, τα τακάκια που γεμίζουν με σκόνη την ατμόσφαιρα. Τα ταμπούρα, έχοντας τα υλικά τριβής κλεισμένα μέσα τους έχουν μηδενική ρύπανση. Και αυτός είναι και ο λόγος που τόσο ακριβά αυτοκίνητα έχουν ταμπούρα πίσω.
Εσάς σας αρκεί όμως; Θεωρείτε πως χάνουν τα ηλεκτρικά λόγω ταμπούρων; Πως υστερούν στο φρενάρισμα; Στην εικόνα; Και τελικά μήπως σας φαίνεται λίγο «τσιπιά»; Τι λέτε;
Όχι loukia, δεν πάει στην ατμόσφαιρα, την ρουφάει όλη ο μηχανικός που θα κάνει τη δουλειά, άλλο θέμα το σύστημα υγείας της κάθε χώρας που θα φορτωθεί τον καρκίνο του κάποια στιγμή, αυτά δε μετριούνται. Όσον αφορά την εμφάνιση, υπάρχουν τρόποι να ομορφύνει ένα ταμπούρο, μια σωστή και "κουλ" επιλογή χρώματος μπορεί να βοηθήσει. Αλλά σαφώς το "δισκόφρενα μπροστά-πίσω" είναι περισσότερο hard core, αλλάζει αυτό; Δεν αλλάζει...
Ναί, κύριε vg, ο εργαζόμενος, στην περίπτωση μας, μηχανικός, έχει να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση, γνωρίζοντας τα της εργασίας του-τα αρνητικά, όπως και όλοι μας σε ότι κάνουμε... δεν μιλάω για τα περί εμφάνισης, όμως για την ουσία... οι ηλεκτροκινητήρε όντως πιο 'γρήγοροι' απαιτούν καλύτερα φρένα και 'τρώνε' περισσότερο και ευκολότερα τα ελαστικά... αν βγουν ταμπούρα ή ας τα ονομάσουνε όπως κρίνουνε, με απόδοση καλύτερη των δισκόφρενων, τότε ναί είμαι υπερ... όσο για την εμφάνιση, και τις δαγκάνες και τα ταμπούρα μπορεί να τα βάψεις... οπότε...
Γιατί δυστυχώς εδώ κ πολυ καιρό..σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο σαν κυρίαρχη ιδεολογία στον τρόπο ζωής κ τρόπο σκέψης έχει επικρατήσει η αγγλοσαξονική..έχουμε γίνει όλοι μας ...σε όλον τον κόσμο ..αμερικανακια....
Κάλά τα λέτε... άλλοι θα το πάρουν ότι πουλάτε ΤΡΕΛΑ(το τρελός τελικά με πόσα λ γράφεται;) /εδώ ερχόμαστε στα φρένα, τα τακάκια που γεμίζουν με σκόνη την ατμόσφαιρα. Τα ταμπούρα, έχοντας τα υλικά τριβής κλεισμένα μέσα τους έχουν μηδενική ρύπανση. Και αυτός είναι και ο λόγος που τόσο ακριβά αυτοκίνητα έχουν ταμπούρα πίσω./ ΔΗΛΑΔΗ ΟΤΑΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ Η ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΤΑ ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΕΝΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ Η ΣΚΟΝΗ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Το μπουζούκι είναι όργανο.
Ο αστυνομικός είναι όργανο.
Άρα, ο αστυνομικός είναι μπουζούκι.
Όχι loukia, δεν πάει στην ατμόσφαιρα, την ρουφάει όλη ο μηχανικός που θα κάνει τη δουλειά, άλλο θέμα το σύστημα υγείας της κάθε χώρας που θα φορτωθεί τον καρκίνο του κάποια στιγμή, αυτά δε μετριούνται. Όσον αφορά την εμφάνιση, υπάρχουν τρόποι να ομορφύνει ένα ταμπούρο, μια σωστή και "κουλ" επιλογή χρώματος μπορεί να βοηθήσει. Αλλά σαφώς το "δισκόφρενα μπροστά-πίσω" είναι περισσότερο hard core, αλλάζει αυτό; Δεν αλλάζει...
Ναί, κύριε vg, ο εργαζόμενος, στην περίπτωση μας, μηχανικός, έχει να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση, γνωρίζοντας τα της εργασίας του-τα αρνητικά, όπως και όλοι μας σε ότι κάνουμε... δεν μιλάω για τα περί εμφάνισης, όμως για την ουσία... οι ηλεκτροκινητήρε όντως πιο 'γρήγοροι' απαιτούν καλύτερα φρένα και 'τρώνε' περισσότερο και ευκολότερα τα ελαστικά... αν βγουν ταμπούρα ή ας τα ονομάσουνε όπως κρίνουνε, με απόδοση καλύτερη των δισκόφρενων, τότε ναί είμαι υπερ... όσο για την εμφάνιση, και τις δαγκάνες και τα ταμπούρα μπορεί να τα βάψεις... οπότε...
Γιατί δυστυχώς εδώ κ πολυ καιρό..σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο σαν κυρίαρχη ιδεολογία στον τρόπο ζωής κ τρόπο σκέψης έχει επικρατήσει η αγγλοσαξονική..έχουμε γίνει όλοι μας ...σε όλον τον κόσμο ..αμερικανακια....
Κάλά τα λέτε... άλλοι θα το πάρουν ότι πουλάτε ΤΡΕΛΑ(το τρελός τελικά με πόσα λ γράφεται;) /εδώ ερχόμαστε στα φρένα, τα τακάκια που γεμίζουν με σκόνη την ατμόσφαιρα. Τα ταμπούρα, έχοντας τα υλικά τριβής κλεισμένα μέσα τους έχουν μηδενική ρύπανση. Και αυτός είναι και ο λόγος που τόσο ακριβά αυτοκίνητα έχουν ταμπούρα πίσω./ ΔΗΛΑΔΗ ΟΤΑΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΗ Η ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΤΑ ΤΑΜΠΟΥΡΑ ΕΝΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ Η ΣΚΟΝΗ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;; Το μπουζούκι είναι όργανο. Ο αστυνομικός είναι όργανο. Άρα, ο αστυνομικός είναι μπουζούκι.