Πανάκριβο ηλεκτρικό, και πίσω… ταμπούρα; Γιατί;

4.467 Επισκέψεις στο άρθρο (11/9/2020)

Φουτουριστική σχεδίαση, απτή ποιότητα, γκάζια και επιδόσεις, τσιμπημένες τιμές, αλλά και… ταμπούρα στους πίσω τροχούς. Τι παίζει με τα ηλεκτρικά;


Και όμως. Τα ταμπούρα επανέρχονται στο προσκήνιο στα ηλεκτρικά μοντέλα. Είναι αποτέλεσμα της ριζικής αλλαγής που βλέπουν τα αυτοκίνητα με την αντικατάσταση του κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΚΕΚ) με ηλεκτρικά μοτέρ.
 
Για παράδειγμα η Skoda μόλις λανσάρισε το πρώτο της ηλεκτρικό, με πίσω το μοτέρ, πίσω την κίνηση και πίσω ταμπούρα. Ναι, παρόλο το κόστος του μεγάλου ηλεκτρικού της Skoda, το Enyaq iV πίσω δεν έχει δισκόφρενα, αλλά ταμπούρα. Γιατί;
 
Και φυσικά δεν είναι το μόνο. Τόσο το VW ID3 όσο και το μεγαλύτερο ID4 που αναμένεται, έχουν επίσης ταμπούρα στον πίσω άξονα. Τι ακριβώς παίζει;
 
Πρώτη αλλαγή είναι η τοποθέτηση του (μόνου στις δικίνητες και βασικού στις τετρακίνητες εκδόσεις) κινητήρα στον πίσω άξονα. Και φυσικά η κίνηση που είναι και αυτή πλέον πίσω. Κανένα αυτοκίνητο δεν φρενάρει βασικά με τους πίσω τροχούς, αφήνοντας τους εμπρός να πάρουν (κυριολεκτικά) το μεγαλύτερο βάρος της πέδησης. Όμως στα ηλεκτρικά, μέρος της πέδησης είναι το σύστημα φόρτισης της μπαταρίας. Όταν αφήνεις το γκάζι, ή και όταν πατάς το φρένο, ο κινητήρας «παίρνει ανάποδες» και η κίνηση των τροχών τον κάνει γεννήτρια που φορτίζει την μπαταρία.
 
Αυτό από μόνο του φρενάρει τους τροχούς, οπότε η ανάγκη για δυνατά πίσω φρένα μειώνεται. Ακόμη περισσότερο μειώνεται η ανάγκη για ψύξη, κάτι στο οποίο κυρίως υπερτερούν τα δισκόφρενο σε σχέση με τα ταμπούρα, αφού η πέδηση γίνεται στο μοτέρ, όχι στα φρένα.
 
Όμως θα μπορούσε τουλάχιστον να μην χαλάει η «εικόνα» του πίσω άξονα πίσω από τις σοφιστικέ ζάντες, και αντί για τα μεγάλα μαύρα ταμπούρα να υπήρχαν έστω και μικροί δίσκοι. Πόση οικονομία πια;
 
Όμως τα ταμπούρα δεν τοποθετούνται για οικονομία. Ίσα ίσα, οι μεγάλοι όμιλοι θα προτιμούσαν να έχουν δισκόφρενα πίσω, αφού στην οικονομία της μαζικής παραγωγής απλά θα χρησιμοποιούσαν τα άκρα από κάποιο άλλο μοντέλα που έχει επίσης δίσκους.
 
Τα ταμπούρα στον κινητήριο άξονα είναι μια έξυπνη λύση για να μειωθεί το καρβονικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου. Μπορεί ένα ηλεκτρικό να μην ρυπαίνει το ίδιο, ρυπαίνει όπως το εργοστάσιο που παράγει το ρεύμα που φορτίζει τις μπαταρίες του, και ρυπαίνουν και όλα όσα μέρη του αυτοκινήτου αφήνουν στο περιβάλλον κατάλοιπα. Όπως τα ελαστικά που χάνουν γόμμα, και, εδώ ερχόμαστε στα φρένα, τα τακάκια που γεμίζουν με σκόνη την ατμόσφαιρα. Τα ταμπούρα, έχοντας τα υλικά τριβής κλεισμένα μέσα τους έχουν μηδενική ρύπανση. Και αυτός είναι και ο λόγος που τόσο ακριβά αυτοκίνητα έχουν ταμπούρα πίσω.
 
Εσάς σας αρκεί όμως; Θεωρείτε πως χάνουν τα ηλεκτρικά λόγω ταμπούρων; Πως υστερούν στο φρενάρισμα; Στην εικόνα; Και τελικά μήπως σας φαίνεται λίγο «τσιπιά»; Τι λέτε;

ELASTIKA 2024
vw