• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το downsizing πέθανε;

6.435 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/7/2020

Αν δεν το προσέξατε τα κυβικά τσίμπησαν προς τα πάνω και φαίνεται πως πάμε για περισσότερα; Μήπως είναι καλύτερα έτσι; Ήρθε το τέλος του downsizing;

Τι έγινε το downsizing; Τελείωσε; Πήγαμε από τα 1.600 στα 1.400 και τώρα ανεβαίνουμε ξανά στα 1.500; Αν δεν το προσέξατε τα κυβικά τσίμπησαν λίγο προς τα πάνω και φαίνεται πως πάμε για περισσότερα; Μήπως είναι καλύτερα έτσι;

Εντάξει, υπάρχουν και θα υπάρχουν για πολύ ακόμα χιλιάρια και χιλιοδιακοσάρια μικρομεσαία και SUV. Τα μοτέρ αυτά πέτυχαν το απόλυτο, να κινούν ακόμη και βαριά αυτοκίνητα με αξιοπρέπεια, ασφάλεια και οικονομία. Όμως για το κάτι λίγο παραπάνω, οι κατασκευαστές έχουν κρατήσει τα μεσαία τους μοτέρ. Και αυτά μεγαλώνουν.

Έτσι το γκρουπ VW έχει πάει εδώ και καιρό στα 1,5 λίτρα από 1.400, ακολουθώντας στα χνάρια της Ford που κατέληξε σε αυτό τον κυβισμό εδώ και μερικά χρόνια. Η Toyota ήδη ανέβασε, ενώ οι πιο τυχεροί κατασκευαστές που δεν έπεσαν αμέσως με τα μούτρα στην σμίκρυνση, γλίτωσαν τα μπρος-πίσω, και έτσι τόσο η Peugeot, όσο και η Opel (που είναι μέλος του γαλλικού ομίλου) πήγαν και αυτοί στα 1,5 λίτρα, απ΄ ευθείας από τα 1.600 κυβικά. Για να μη μιλήσουμε για υβριδικά... Εκεί τα 2 λίτρα -ή και περισσότερα- τείνουν να γίνουν κανόνας σε μικρομεσαία και SUV, πέραν ελαχίστων εξαιρέσεων, όπως το Yaris που φόρεσε νέο, βελτιωμένο στα σημεία, 1,5 λτ. μοτέρ.

Γιατί περισσότερα; Ίσως μία παλαιότερη δήλωση του μηχανικού της Bentley στη Φρανκφούρτη να είναι ενδεικτική. Με τις μετρήσεις ρύπων και κατανάλωσης να έχουν πλέον αλλάξει και να προσομοιώνουν την κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους πολύ πιο πιστά από ποτέ, ο Peter Guest, επικεφαλής του προγράμματος του SUV της Bentley, Bentayga, είχε πει πως ο γνωστός V8 των 6.750 κ.εκ της μάρκας, με ρίζες στη δεκαετία του 50 που χρησιμοποιεί η μεγάλη Muslanne, «είναι το πιο εύκολο μοτέρ να περάσεις τα νέα τεστ ρύπων και οικονομίας».

Γιατί απλά έχει τα κυβικά, δεν έχει τούρμπο και καίει στην πράξη όσο καίει και στα χαρτιά. Με τα μοτέρ που μίκρυναν απότομα και απόκτησαν τούρμπο, όλοι μάθαμε πως αν το γκάζι το πατήσεις όπως πρέπει, και δεν οδηγείς «χαϊδεύοντας» όπως στις μετρήσεις, τότε αυτά τα αυτοκίνητα και καίνε, και ρυπαίνουν.

Πόσο καιρό φωνάζουμε για την απόσταση μεταξύ μετρημένης κατανάλωσης και πραγματικής; Τώρα που η ψαλίδα θα κλείσει, οι κατασκευαστές ανεβάζουν κυβικά ώστε  οι επιδόσεις να έρχονται πιο άνετα και φυσικά, χωρίς να εκτοξεύουν απότομα την κατανάλωση.

Δεν είναι καλύτερα έτσι; Έστω και 100 κυβικά περισσότερα, δεν είναι προτιμότερα ώστε μην έχουμε τόση διαφορά από τη θεωρία στην πράξη; Εσείς πως βλέπετε το μεγάλωμα των μοτέρ; Καλύτερο ή χειρότερο;

 
Σχολιάστε την είδηση 10 σχόλια