Ήταν 24 Φεβρουαρίου του 1983 όταν η Peugeot παρουσίασε το 205, το οποίο την βοήθησε να εδραιωθεί στην ευρωπαϊκή αγορά εκτοξεύοντας τις πωλήσεις της και προσφέροντάς της σημαντική αθλητική κληρονομιά. Πάμε να κάνουμε μια βουτιά στο παρελθόν.
Η ιστορία του 205 είναι αλληλένδετη με αυτή του Jean Boillot, μέλους του διοικητικού συμβουλίου της Peugeot στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Ήταν ο άνθρωπος που, σε μια δύσκολη στιγμή για την εταιρεία, σκέφτηκε το φιλόδοξο project ενός νέου μικρού αυτοκινήτου, που θα ήταν πολύ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο πόλης, θα ήταν ένα αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων, τόσο άνετο στην πόλη όσο και σε επαρχιακούς δρόμους, ικανό να μεταφέρει μια μικρή οικογένεια, αλλά και προσιτό… με λίγα λόγια, ένα αυτοκίνητο που θα «κούμπωνε» παντού.
Στον τομέα του design, αλλά και της τεχνολογίας και του μάρκετινγκ, το 205 ήταν το μοντέλο που γύρισε το παιχνίδι. Ενώ τα περισσότερα από τα προηγούμενα Peugeot είχαν σχεδιαστεί από το στούντιο Pininfarina, ήταν οι στυλίστες της εταιρείας με επικεφαλής τον Gérard Welter, που κέρδισαν τον διαγωνισμό που διοργανώθηκε εσωτερικά, παρουσιάζοντας ένα πολύ πιο μοντέρνο και ρευστό design (ο Pininfarina «παρηγορήθηκε» σχεδιάζοντας το Peugeot 205 cabriolet). Επρόκειτο για ένα σχέδιο που παρουσίασε για πρώτη φορά ορισμένα χαρακτηριστικά που υιοθετήθηκαν αργότερα στα μελλοντικά Peugeot, όπως για παράδειγμα η μάσκα με τις οριζόντιες γραμμές και η φάσα μεταξύ των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Επιπλέον, το εσωτερικό του Peugeot 205, είναι προϊόν σχεδιασμού του Paul Bracq, ενός διάσημου ονόματος στον χώρο του design αυτοκινήτων, τότε μέλους του στούντιο της μάρκας.