Σχεδόν οι μισοί νεκροί σε τροχαία δε φορούν ζώνη
Το ενοχλητικό ηχητικό σήμα για τη ζώνη κάνει δουλειά!
Αρχικά υπήρχε μόνο στη θέση του οδηγού
Πλέον «ζυγίζει» όλες τις θέσεις του αυτοκινήτου
Σχεδόν οι μισοί νεκροί σε τροχαία δε φορούν ζώνη
Έρευνες έχουν αποδείξει πως η ζώνη ασφαλείας αποτελεί το σημαντικότερο σύστημα ασφαλείας στο αυτοκίνητο. Η πρώτη ζώνη ασφαλείας παρουσιάστηκε πριν από σχεδόν έναν αιώνα από τη Mercedes, ενώ πριν από 65 χρόνια έκανε την εμφάνισή της η ζώνη 3 σημείων στον στάνταρ εξοπλισμό του Volvo 122, γνωστό και ως «Αμαζόνα». Από το 1993 μάλιστα, όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη οφείλουν να είναι εξοπλισμένα με ζώνες ασφαλείας για όλους τους επιβάτες.
Το ενοχλητικό ηχητικό σήμα για τη ζώνη κάνει δουλειά!
Η χρήση της ζώνης ασφαλείας αυξήθηκε σημαντικά τις τελευταίες 2 δεκαετίες. Εκτός από τα αυστηρά πρόστιμα και την αστυνόμευση, η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην τεχνολογία. Πρόκειται για ένα ηχητικό σήμα που ακούγεται στο αυτοκίνητο όταν κάποιος επιβάτης δε φορά ζώνη. Η τεχνολογία αυτή έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία 15 χρόνια.
Αρχικά υπήρχε μόνο στη θέση του οδηγού
Η πρώτη θέση που τοποθετήθηκε το σχετικό σύστημα ήταν αυτή του οδηγού, ενώ η αρχική τεχνολογία βασιζόταν σε έναν αισθητήρα τοποθετημένο στο κλείστρο της ζώνης του οδηγού. Όταν το όχημα ξεκινούσε και η ζώνη του οδηγού δεν ήταν συνδεδεμένη με το κλείστρο της, τότε ένας ενοχλητικός επαναλαμβανόμενος ήχος σαν ξυπνητήρι χτυπούσε μέσα στην καμπίνα. Μάλιστα ανάλογα τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, η ένταση του ήχου αυξανόταν σιγά σιγά ώστε να γίνεται πιο ενοχλητικός, ωστόσο στα περισσότερα αυτοκίνητα μετά από λίγο σταματούσε.
Πλέον «ζυγίζει» όλες τις θέσεις του αυτοκινήτου
Η τεχνολογία εξελίχθηκε περισσότερο και δε θα γινόταν αλλιώς καθώς η ζώνη είναι απαραίτητη για όλους τους επιβάτες του οχήματος. Έτσι λοιπόν, ήρθε ένα νέο σύστημα που… ζυγίζει τα καθίσματα και εφόσον δει ότι είναι κατειλημμένα, τότε ενεργοποιείται ο σχετικός ήχος. Και ενώ το συγκεκριμένο σύστημα έμπαινε αρχικά μόνο στη θέση του συνοδηγού και για τις πίσω θέσεις αρκούταν σε ειδοποίηση μόνο εφόσον λυνόταν κάποια πίσω ζώνη, πλέον ο «συναγερμός» χτυπά όταν πιάνει βάρος σε όλες τις θέσεις.
Κλείνοντας, ένα ακόμα σημαντικό «ατού» αυτής της τεχνολογίας, είναι πως καθώς ζυγίζει συνεχώς τα καθίσματα, μπορεί να ενεργοποιηθεί ακόμα και με κάποιο βαρύ αντικείμενο. Και εκεί είναι που πολλοί οδηγοί ξεγελιούνται, καθώς πιστεύουν πως οι ζώνες είναι μόνο για τους επιβάτες. Σε περίπτωση ενός τρακαρίσματος όμως, το βάρος μια τσάντας 5 κιλών πολλαπλασιάζεται σε 100άδες κιλά, οπότε σε κάθε περίπτωση, τα βαριά αντικείμενα πρέπει να τοποθετούνται στο χώρο αποσκευών, ενώ σε αντίθετη περίπτωση πρέπει να ασφαλίζονται με την ζώνη ασφαλείας.