Το πρώτα φώτα του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος F1 θα σβήσουν την προσεχή Κυριακή 25 Μαρτίου, στην πίστα του Αλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, σημαίνοντας την εκκίνηση του πρώτου από τους 21 αγώνες πρωταθλήματος, το οποίο αναμένεται το συναρπαστικότερο των τελευταίων ετών.
Ο «βασιλιάς» των μηχανοκίνητων αθλημάτων κάνει πρεμιέρα την προσεχή Κυριακή, παραδοσιακά στην Αυστραλία, όπου δέκα ομάδες –και 20 οδηγοί- θα διεκδικήσουν τον τίτλο για το 2018. Ήδη τα μονοθέσια έχουν διανύσει πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα στις δοκιμές εξέλιξης, με τα δεδομένα να είναι άκρως ενθαρρυντικά σε ό,τι αφορά την ανταγωνιστικότητα των ομάδων. Σαφώς και τη φετινή χρονιά τα ασημένια βέλη της Mercedes είναι το φαβορί για τον τίτλο, καθώς βρισκόντουσαν μπροστά από τον ανταγωνισμό, ωστόσο οι άμεσοι αντίπαλοί τους Ferrari και Red Bull, έχουν κερδίσει μέχρι στιγμής τις εντυπώσεις στις δοκιμές.
Επιστροφή για την Alfa Romeo και νέες συνεργασίες
Η πιο σημαντική είδηση για τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ήταν η επιστροφή της Alfa Romeo στην F1 μετά από 32 χρόνια, όχι ως αυτόνομη ομάδα, αλλά σε συνεργασία με την ελβετική Sauber. Από εκεί και πέρα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον περιμένουμε να δούμε πώς θα παρουσιαστεί φέτος η ομάδα της McLaren που άλλαξε προμηθευτή κινητήρων, οι οποίοι πλέον θα είναι της Renault και όχι της Honda. Το αντίθετο ακριβώς δρομολόγιο έκανε η Toro Rosso, που από τη στέγη της Renault, βρέθηκε κάτω από αυτή της Honda, πραγματοποιώντας μάλιστα συνολικά φέτος περισσότερα χιλιόμετρα δοκιμαστικών απΆ ότι τις προηγούμενες δύο σεζόν μαζί.
Σιρότκιν ο μόνος Rookie
Όσον αφορά στους οδηγούς που θα δούμε φέτος, οι αλλαγές δεν είναι πολλές και η μοναδική νέα είσοδος θα είναι αυτή του Ρώσου Σεργκέι Σιρότκιν, ο οποίος θα τρέξει με τα χρώματα της Williams. Σχεδόν… rookie είναι και ο Σαρλ Λεκλέρκ, που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι της Alfa Romeo/Sauber, καθώς είχε τρέξει πέρσι και στην πίστα του Ιντερλάγκος. Παράλληλα για πρώτη φορά στην καριέρα τους οι Πιερ Γκασλί και Μπράντον Χάρτλεϊ θα αποτελέσουν τους βασικούς οδηγούς ομάδας και συγκεκριμένα της Toro Rosso. Πάντως και οι δύο πέρσι είχαν αγωνιστεί σε 5 και 4 Grand Prix αντίστοιχα.
Say hello to Halo
Σχεδιαστικά τα φετινά μονοθέσια δεν παρουσιάζουν κάποια σημαντική διαφοροποίηση συγκριτικά με τα περσινά, ωστόσο νέο στοιχείο είναι η προσθήκη του Halo που περιβάλει το cockpit. Πρόκειται για μια κατασκευή από τιτάνιο, η οποία προστατεύει το κεφάλι του οδηγού από αντικείμενα που μπορεί να προσκρούσουν σε αυτό, όπως για παράδειγμα ένα ελαστικό ή κάποιο θραύσμα από προπορευόμενο όχημα. Η κατασκευή συνολικά ζυγίζει 14 κιλά, σύμφωνα με τον ¶ντι Γκριν της Force India, ενώ ο 8 κιλών σκελετός του μπορεί να αντέξει βάρος έως και 12 τόνους, όπως τόνισαν από την ομάδα της Mercedes. Το Halo είναι ίδιο για όλες τις ομάδες και οι μόνες παρεμβάσεις που μπορούσε να δεχθεί ήταν η προσθήκη κάποιου φέρινγκ για βελτίωση της αεροδυναμικής.
Με όμορφα χρώματα η Force India-Mercedes... και 4 συνολικά πρωταθλητές...