Με μία εμφατική επίδοση, ο Lewis Hamilton πήρε στο GP Ιαπωνίας τη 10η φετινή pole position που είναι και η 71η της καριέρας του, ενώ είναι η πρώτη φορά που εκκινεί πρώτος στην εμβληματική πίστα της Σουζούκα.
O Lewis Hamilton πήρε στο GP Ιαπωνίας την 71η pole position της καριέρας του και την πρώτη στην εμβληματική πίστα της Σουζούκα. Μάλιστα ο Βρετανός το έκανε με τον πλέον εμφατικό τρόπο αφήνοντας τους ανταγωνιστές του απλούς θεατές. Ο team mate στη Mercedes, Valtteri Bottas, ήταν δεύτερος ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά η ποινή για την αλλαγή κιβωτίου, έφερε τη Ferrari του Sebastian Vettel στην πρώτη σειρά του grid.
Ακολούθησε το δίδυμο της Red Bull, ενώ πίσω από τους Daniel Ricciardo και Max Verstappen σε χρόνο βρέθηκε ο Kimi Raikkonen, αλλά ο οδηγός της Ferrari όπως και ο συμπατριώτης του Bottas, πήρε ποινή 5 θέσεων λόγω κιβωτίου. Οι Force India των Sergio Perez και Esteban Ocon βρέθηκαν στην 7η και 8η θέση, με την πρώτη δεκάδα να συμπληρώνουν η Williams του Felipe Massa και η McLaren του Fernando Alonso.
Το Q1 τελείωσε με δραματικό τρόπο, καθώς ο Romain Grosjean έχασε τον έλεγχο της Haas και άρχισε να ανηφορίζει το λόφο πίσω από τον τοίχο. Τελικά χτύπησε δυνατά στην εξωτερική μάντρα, καταστρέφοντας τη μύτη και τον εμπρός αριστερό τροχό του μονοθέσιού του, αλλά ο Γάλλος έφυγε από το συμβάν περπατώντας. Ο Grosjean ήταν ο πρώτος που απέτυχε να περάσει στο Q2. Ακολούθησαν η Toro Rosso του Pierre Gasly, η Williams του Lance Stroll και οι Sauber των Marcus Ericsson και Pascal Wehrlein.
Με επίδοση 1:28.954 στο Q1, ο Hamilton έφτασε κοντά στο ρεκόρ πίστας του Michael Schumacher, αλλά στο Q2 έκανε 1:27.819 και έσπασε τα χρονόμετρα. Στο Q3 απέτυχε στο τσακ να περάσει η McLaren του Stoffel Vandoorne. Εκεί αρχικά το ρυθμό έδωσε ο Bottas, αλλά ο Hamilton με 1:27.345 τον πέρασε αμέσως, όπως και ο Vettel. Ο Βρετανός έφτασε το χρόνο του στο 1:27.319, ενώ ο Bottas έκανε 1:27.651 για να περάσει τον Vettel.
Διάφορες ποινές θα διαμορφώσουν τελικά αύριο τη σειρά εκκίνησης. Συνοπτικά, ο Sainz «έφαγε» 20 θέσεις, ο Alonso 35 και Palmer 20, όλοι τους για αλλαγές στον κινητήρα, ενώ οι Bottas και Raikkonen χάνουν 5 θέσεις λόγω κιβωτίου.