ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς τα φτιάχνει η Mercedes για να «μην σπάνε- μην χαλάνε»

(27/2/2025)
Πώς τα φτιάχνει η Mercedes για να «μην σπάνε- μην χαλάνε»
2 Φωτογραφίες »

Κάθε μοντέλο κάνει το Γη-φεγγάρι και πίσω 6 φορές για να δοκιμαστεί η αντοχή του.
Τεστάρει κάθε αυτοκίνητο σε ακραίες θερμοκρασίες, από πολικό ψύχος έως καύσωνα Σαχάρας.
Αφήνει κάθε μοντέλο κάτω από τον ήλιο της ερήμου για 2 χρόνια για να ελέγξει την αντοχή των υλικών.
Χρησιμοποιεί ακτίνες Χ για ελέγχει πως «συμπεριφέρεται» κάθε εξάρτημα του αυτοκινήτου

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Κάθε μοντέλο κάνει το Γη-φεγγάρι και πίσω 6 φορές για να δοκιμαστεί η αντοχή του.

Η Mercedes θεωρείται εδώ και πολλές δεκαετίες μία από τις πιο αξιόπιστες μάρκες της αγοράς, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα αποτελέσματα του Autocheck του AutoΤρίτη, όπου η φίρμα με έμβλημα το αστέρι έχει την καλύτερη αξιολόγηση σε σχέση με τις υπόλοιπες premium μάρκες της αγοράς.

Την υψηλή της αξιοπιστία η Mercedes δεν την οφείλει... στην τύχη, το αντίθετο μάλιστα. Κάθε μοντέλο που λανσάρει η Mercedes έχει πρώτα υποβληθεί σε εξαντλητικές δοκιμές αξιοπιστίας και ασφάλειας. Πάμε να δούμε σε ποιες δοκιμασίες υποβάλλει η μάρκα όλα τα μοντέλα της.

Για να εξασφαλιστεί η μακροζωία και η αξιοπιστία ενός νέου μοντέλου, η Mercedes το τεστάρει για 5.000.000 χιλιόμετρα, απόσταση που είναι ίση με το αν κάνεις 6 φορές το ταξίδι Γη - Φεγγάρι και πίσω. Τα χιλιόμετρα αυτά είναι σημαντικό να σημειωθεί πως δεν γίνονται σε ευνοϊκές θερμοκρασίες και περιβάλλοντα. Αντίθετα, χρησιμοποιώντας τις κλιματικές σήραγγες που έχει δημιουργήσει στο Ζιντελφίνγκεν της Γερμανίας, η Mercedes μπορεί να δοκιμάσει την αξιοπιστία των μοντέλων της ενώ επικρατεί πολικό ψύχος (με -40 βαθμούς Κελσίου) και χιονοθύελλες, ενώ με 1.648 ακροφύσια νερού, είναι σε θέση να προσομοιώσει μέχρι και καταιγίδες, ώστε να διασφαλίσει πως οι εξωτερικοί θόρυβοι απομονώνονται αποτελεσματικά.

Τεστάρει κάθε αυτοκίνητο σε ακραίες θερμοκρασίες, από πολικό ψύχος έως καύσωνα Σαχάρας.

Εκτός από το τσουχτερό κρύο, τα αυτοκίνητα της Mercedes πρέπει επίσης να δείξουν πως αντέχουν στην αφόρητη ζέστη. Στις κλιματικές σήραγγες, η Mercedes μπορεί να ανεβάσει την θερμοκρασία έως τους 60 βαθμούς Κελσίου, δημιουργώντας συνθήκες αντίστοιχες με αυτές της ερήμου Καλαχάρι. Η θερμοκρασία στο εσωτερικό των οχημάτων ξεπερνά τους 100 βαθμούς Κελσίου, ενώ αυτή του οδοστρώματος μπορεί να φτάσει ως και +70 βαθμούς.


Χρησιμοποιώντας ακτίνες Χ η Mercedes μπορεί να διαπιστώσει εάν όλα τα εξαρτήματα «συμπεριφέρονται» όπως πρέπει σε περίπτωση σύγκρουσης.
2 Φωτογραφίες »

Χρησιμοποιώντας ακτίνες Χ η Mercedes μπορεί να διαπιστώσει εάν όλα τα εξαρτήματα «συμπεριφέρονται» όπως πρέπει σε περίπτωση σύγκρουσης.

Αφήνει κάθε μοντέλο κάτω από τον ήλιο της ερήμου για 2 χρόνια για να ελέγξει την αντοχή των υλικών.

Στις δύσκολες αυτές συνθήκες η Mercedes, εκτός από το να τεστάρει τα κινητήρια σύνολα και τα λειτουργικά τους συστήματα, ελέγχει την ανθεκτικότητα των υλικών και των ανταλλακτικών που χρησιμοποιεί. Πώς; Τα αφήνει να «ψηθούν» στον ήλιο για δύο χρόνια, χρονικό διάστημα που αντιστοιχεί σε περίπου έξι έως οκτώ χρόνια στη Νότια Ευρώπη. Έπειτα, οι μηχανικοί της Mercedes εξετάζουν καθημερινά, ποια είναι η φθορά τους, αν υπάρχει κάποια αποκόλληση ή κάποιος αποχρωματισμός.

Χρησιμοποιεί ακτίνες Χ για ελέγχει πως «συμπεριφέρεται» κάθε εξάρτημα του αυτοκινήτου

Η Mercedes έχει ίσως το μεγαλύτερο ιστορικό καινοτομιών σχετικά με την ασφάλεια των αυτοκινήτων. Από αυτήν είδαμε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ΑΒS), ενώ λίγο αργότερα ήρθε το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) αλλά και μια σειρά από άλλα συστήματα όπως το Pre-Safe που ανιχνεύει τα ατυχήματα πριν αυτά συμβούν και «τεντώνει» τις ζώνες ασφαλείας για προστατευτούν περισσότερο οι επιβάτες. 

Εκτός από τα συστήματα που έχει αναπτύξει, η Mercedes ήταν η πρώτη μάρκα που πραγματοποίησε τις δικές της δοκιμές πρόσκρουσης, χρησιμοποιώντας υπερβραχείες ακτίνες Χ που παράγουν έως 1.000 εικόνες ανά δευτερόλεπτο. Με τις ακτίνες αυτές, οι άνθρωποι της Mercedes μπορούν να δουν πως «συμπεριφέρεται» κάθε εξάρτημα του αυτοκινήτου σε περίπτωση πρόσκρουσης. Συνολικά, η Mercedes αναφέρει ότι πραγματοποιεί έως 900 δοκιμές πρόσκρουσης κάθε είδους και έως 1.700 δοκιμές ολίσθησης κάθε χρόνο - πολύ περισσότερες από όσες είναι υποχρεωμένη να κάνει, με μόνο σκοπό την ασφάλεια των επιβατών.

Toyota
KGM