Οι φήμες για την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα «φούντωναν» ολοένα και περισσότερο τα προηγούμενα χρόνια, μέχρι όπου τον περασμένο Ιανουάριο η Mazda αποκάλυψε το plug-in υβριδικό MX-30 e-Skyactiv R-EV, που χρησιμοποιεί ένα wankel μοτέρ. Παρόλο που στη συγκεκριμένη περίπτωση το μοτέρ χρησιμεύει ως range extender, οι φήμες για την επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα επιβεβαιώθηκαν.
Σήμερα, η Mazda ανακοίνωσε πως η μαζική παραγωγή του περιστροφικού βενζινοκινητήρα ξεκίνησε και πάλι μετά από 11 χρόνια στην Ιαπωνία και το εργοστάσιο Ujina στη Χιροσίμα. Μάλιστα, στην ανακοίνωσή της η μάρκα αναφέρει πως μέχρι σήμερα έχει συναρμολογήσει 1,99 εκατομμύρια οχήματα εξοπλισμένα με περιστροφικό κινητήρα. Η πρώτη εφαρμογή περιστροφικού κινητήρα της Mazda έγινε στο Cosmo Sport 110S του 1967, με τον Wankel με δύο ρότορες να αποδίδει 110 ίππους και σταμάτησε το 2012 μαζί με το RX-8. Ωστόσο στη νέα του μορφή έχει διαφορετικό ρόλο.
Σε νέο ρόλο ως range extender ο περιστροφικός κινητήρας
Για το νέο του ρόλο στο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, ο περιστροφικός κινητήρας δεν αναπτύχθηκε με γνώμονα τις επιδόσεις. Όπως προαναφέραμε λειτουργεί ως range extender για αύξηση της αυτονομίας. Ειδικότερα, ο βενζινοκινητήρας 830 κ.εκ. με άμεσο ψεκασμό έχει αναλογία συμπίεσης 11,9:1. Προσφέρει 75 ίππους στις 4.700 σ.α.λ. και ροπή 116 Nm στις 4.000 σ.α.λ., αλλά στην πραγματικότητα δεν κινεί τους τροχούς. Ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα είναι να τροφοδοτεί μια γεννήτρια που δημιουργεί ενέργεια για να επεκτείνει την αυτονομία του MX-30 σε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα. Οι τροχοί τροφοδοτούνται αποκλειστικά από έναν ηλεκτροκινητήρα, που σε αυτήν την περίπτωση παράγει 170 ίππους και 260 Nm ροπής.
Πλέον, αυτό που μένει να φανεί είναι εάν η Mazda θα εγκαταστήσει το νέο Wankel μοτέρ και σε άλλα αυτοκίνητα ή αυτό αφορά αποκλειστικά το MX-30 e-Skyactiv R-EV.