- Νo.1: To Nexen N' Fera Primus έχει το πιο ισορροπημένο φρενάρισμα στην κατηγορία
- No.2: Το νέο Falken Ziex ZE320 είναι το καλύτερο 16άρι σε συνολική αξιολόγηση, σε φρενάρισμα & κράτημα
- No.3: To Pirelli Cinturato P7C2 είναι στη 2η θέση στην κατηγορία του, σε συνολική αξιολόγηση
- No.4: Το Goodyear EfficientGrip Performance 2 έχει κορυφαία χιλιομετρική αντοχή (βγάζει πάνω από 65.000 χλμ.)
Οδηγός Αγοράς ανά Μάρκα : Ελαστικά, Επιδόσεις, Τιμές
Νo.1: To Nexen N' Fera Primus έχει το πιο ισορροπημένο φρενάρισμα στην κατηγορία
Πόσο σημαντικό είναι να διατηρεί ένα λάστιχο τις ίδιες, καλές επιδόσεις, ανεξαρτήτως του αν οδηγείς σε βρεγμένο δρόμο; Στις γραμμές που ακολουθούν θα δούμε τα 5 κορυφαία θερινά λάστιχα διάστασης 205/55 R16 στο AutoΤρίτη Test Center, στην ισορροπία επιδόσεων φρεναρίσματος, από στεγνό σε βρεγμένο. Δηλαδή, αξιολογούμε πόσα μέτρα «χάνει» ένα λάστιχο όταν φρενάρεις στη βροχή, σε σχέση με το βρεγμένο (100-0 χλμ./ώρα).
Το κορυφαίο λάστιχο, με τις πιο ισορροπημένες επιδόσεις είναι το Nexen N' Fera Primus. Το μοντέλο της κορεατικής μάρκας έχει διαφορά απόστασης πέδησης στα 2,4 μέτρα και είναι το νο.1 ανάμεσα σε 18 θερινά λάστιχα 16''. Με χρονιά πρώτου λανσαρίσματος το 2019, το Nexen N' Fera Primus εντάσσεται στην κατηγορία «Ultra High Performance». Πρόκειται για τα σπορ λάστιχο, που έχει πιο μαλακή γόμα για θεωρητικά καλύτερες επιδόσεις λόγω πρόσφυσης. Το συγκεκριμένο μοντέλο το έχουμε ως λάστιχο 1ης τοποθέτησης στο Hyundai Kona, ενώ για την Nexen γενικά έχουμε δει μοντέλα της να μπαίνουν σε 1η τοποθέτηση και σε premium αυτοκίνητα (π.χ. το N' Fera Sport σε Mercedes E-Class και Porsche Cayenne).
Νo.2: Το νέο Falken Ziex ZE320 είναι το καλύτερο 16άρι σε συνολική αξιολόγηση, σε φρενάρισμα & κράτημα
Με διαφορά απόστασης φρεναρίσματος στα 2,9 μέτρα, το νέο Falken Ziex ZE320 βρίσκεται στην 3η θέση. Το AutoΤρίτη Test Center δοκίμασε για πρώτη φορά το συγκεκριμένο ελαστικό, που λανσαρίστηκε μόλις το 2024, με τα τελικά αποτελέσματα να το ξεχωρίζουν από το ανταγωνισμό. Καταρχάς, είναι το καλύτερο 16άρι που έχουμε δοκιμάσει, σε συνολική αξιολόγηση σε φρενάρισμα και κράτημα, σε στεγνό και βρεγμένο. Στις επιμέρους μετρήσεις, είναι το καλύτερο στο φρενάρισμα στο βρεγμένο (38,4 μ.) και το καλύτερο στο κράτημα στο στεγνό (Elk Test 74,2 χλμ./ώρα), με την τιμή αγοράς του λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας (περίπου 310 ευρώ/4άδα, χωρίς τοποθέτηση).
No.3 To Pirelli Cinturato P7C2 είναι στη 2η θέση στην κατηγορία του, σε συνολική αξιολόγηση
Ίδια επίδοση, 2,9 μέτρα διαφορά από στεγνό σε βρεγμένο κατέγραψε το Pirelli Cinturato P7C2, όμως λόγω της συνολικής εικόνας του βρίσκεται στην 4η θέση. Σε κάθε περίπτωση, η νέα γενιά του θερινού ελαστικού της Pirelli ξεχωρίζει και αυτή για την αποτελεσματικότητά της, καθώς βρίσκεται στη 2η θέση της συνολικής αξιολόγησης των μοντέλων 16''.
No.4: Το Goodyear EfficientGrip Performance 2 έχει κορυφαία χιλιομετρική αντοχή (βγάζει πάνω από 65.000 χλμ.)
Η λίστα των Top5 θερινών ελαστικών στην ισορροπία επιδόσεων από στεγνό σε βρεγμένο ολοκληρώνεται με το Goodyear EfficientGrip Performance 2, που έχει απόκλιση 3 μέτρων. Στη γενική του εικόνα, το θερινό λάστιχο της Goodyear έχει επιδόσεις στο μέσο όρο της κατηγορίας, ξεχωρίζει όμως για την χιλιομετρική του αντοχή. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνές test μπορεί και βγάζει περισσότερα από 65.000 χλμ., ήτοι αντέχει για 3,5 χρόνια μέχρι να «φαγωθεί» το πέλμα του κάτω από το επιτρεπτό όριο των 1,6 χλστ..
Μάρκα/Μοντέλο | Nexen N' Fera Primus | Falken Ziex ZE320 | Pirelli Cinturato P7 (P7C2) | Goodyear EfficientGrip Performance 2 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Όχημα | Επιβατικό | Επιβατικό | Επιβατικό | Επιβατικό | |||||
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
|
Θερινό | Θερινό | Θερινό | Θερινό | |||||
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
|
205/55 R16 | 205/55 R16 | 205/55 R16 | 205/55 R16 | |||||
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
|
|||||||||
Επιδόσεις - Μετρήσεις - Βαθμολογία (%) AutoΤρίτη Test Center | |||||||||
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 100 χλμ./ώρα (μ.)
|
38,8 Μέτρα | 35,6 Μέτρα | 35,6 Μέτρα | 37,3 Μέτρα | |||||
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 100 χλμ./ώρα (μ.)
|
41,2 Μέτρα | 38,4 Μέτρα | 38,5 Μέτρα | 40,3 Μέτρα | |||||
Διαφορά απόστασης ακινητοποίησης, από στεγνό σε βρεγμένο (μ.) | 2,4 Μέτρα | 2,9 Μέτρα | 2,9 Μέτρα | 2,9 Μέτρα |
Πράσινο Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας
Κόκκινο Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)
Κίτρινο Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του