Τι συμβαίνει με τα plug in υβριδικά; Υπάρχει όντως θέμα και οι κατασκευαστές ανησυχούν; Γιατί η κατηγορία των υβριδικών που φορτίζουν από την πρίζα, αντιμετωπίζεται με καχυποψία;
Θα εκτελεστούν τα plug-in πριν από τα φουλ hybrid όπως της Toyota;
Αν δεν ήταν η Toyota, τα μόνα υβριδικά στην αγορά θα ήταν τα υβριδικά που φορτίζουν από την πρίζα. Βλέπεις η ιδέα πουλάει, και πουλάει καλά. Όχι τόσο γιατί είναι η τεχνολογία ανώτερη, αλλά γιατί ένα αυτοκίνητο που μπαίνει στην πρίζα είναι αυτή τη στιγμή ότι πιο καινούργιο. Αρέσει, μπορεί να παρκάρει εκεί που παρκάρουν τα ηλεκτρικά, έχει τα καλώδιά του, αλλά δεν είναι και τελείως ηλεκτρικό για να έχεις το σχετικό άγχος της αυτονομίας, που ακόμη αποτελεί μεγάλο «άνοιγμα» για πολύ κόσμο.
Η Toyota μέσω της θυγατρική της Lexus έκανε την καμπάνια ενημέρωσης της αγοράς για τα δικά της υβριδικά, τα self-charging, αυτά που φορτίζουν μόνα τους, χωρίς πρίζα. Και το πράγμα άλλαξε.
Σκέψου οποιαδήποτε συσκευή που μπαίνει στην πρίζα. Σκέψου ότι θα μπορούσες την ίδια συσκευή να την έχεις με καλώδιο που τη βάζει στην πρίζα, ή χωρίς, και να φορτίζει μόνη της. Υπάρχει αμφιβολία για το ποιά θα προτιμούσες; Υπήρχε περίπτωση να θες να μπαίνει την πρίζα;
Με τα αυτοκίνητα το θέμα όμως είναι πιο πολύπλοκο. Κάποια plug-in υβριδικά προσφέρουν μεγαλύτερες μπαταρίες που φορτίζουν (βασικά) από την πρίζα, και έτσι έχουν μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Κάνουν 50-60 χλμ. εντελώς ηλεκτρικά και στην καθημερινότητα του σπίτι-δουλειά-σπίτι δε χρειάζεσαι καθόλου βενζίνη. Υπάρχει όμως μια γενική αντιπάθεια. Όχι από την αγορά και όχι επειδή είναι ακριβά. Πουλάνε, και ο κόσμος τα θέλει. Όμως τα plug-in υβριδικά, παρά τους χαμηλούς τους ρύπους, τη χαμηλή κατανάλωση και γενικά όλα τα θετικά τους ως «πράσινα» μοντέλα, φαίνεται πως θα είναι τα πρώτα που θα «κοπούν» και θα αποχαρατηριστούν από «πράσινα». Ο λόγος; Ο κόσμος δεν τα βάζει στην πρίζα! Κάποιοι από άγνοια, κάποιοι από αδιαφορία.
Βλέπεις σε αντίθεση με τα αυτο-φορτιζόμενα υβριδικά που πάντα έχουν φορτισμένη μπαταρία και έτσι τη χρησιμοποιούν ώστε να πετυχαίνουν χαμηλές καταναλώσεις και (ειδικά) ρύπους, τα περισσότερα plug-in οι οδηγοί τους δεν τα φορτίζουν σχεδόν ποτέ. Είτε γιατί δεν έχουν την υποδομή, είτε γιατί δεν έχουν την ώρα, είτε γιατί δεν τους νοιάζει η κατανάλωση. Ειδικά αυτό το τελευταίο είναι πρόβλημα για την (πολύ μεγάλη) εταιρική αγορά και τα πολλά αυτοκίνητα που ταξινομούνται ως τέτοια.
Και έτσι οι κυβερνήσεις βλέπουν πως παρά τις πωλήσεις «πράσινων» μοντέλων που έχουν έκπτωση στα τέλη και την εφορία (τα εταιρικά), η ρύπανση δεν μειώνεται γιατί οι οδηγοί plug-in δεν τα φορτίζουν. Που σημαίνει πως κερδίζουν από τις απαλλαγές, αλλά κυκλοφορούν ως συμβατικά.
Μήπως λοιπόν αυτά τα αυτοκίνητα δεν πρέπει να έχουν απαλλαγή; Μήπως πρέπει να μετριούνται και οι ρύποι χωρίς φορτισμένη μπαταρία, και να φορολογούνται ανάλογα; Και τελικά κάτι ξέρει η Toyota και επιμένει στα αυτοφορτιζόμενα, αν και έχει στη γκάμα της και δυο plug-in (Prius και RAV4);