Τα top 5 οικονομικά μικρά βενζίνης με 100 ίππους

219.525 Επισκέψεις στο άρθρο
Τα top 5 οικονομικά μικρά βενζίνης με 100 ίππους
3 Φωτογραφίες »

Και οικονομία και γκάζι: Χαμηλή κατανάλωση δε σημαίνει πως δεν «πάει βήμα». Σας παρουσιάζουμε 5 μικρά μοντέλα βενζίνης που καταφέρνουν να κινούνται οικονομικά και σβέλτα.


Συνήθως το τίμημα για τις καλές επιδόσεις είναι η αυξημένη κατανάλωση, ενώ αντιστοίχως η χαμηλή κατανάλωση συνεπάγεται με μια ατονία στις επιδόσεις. Βεβαίως αυτό δεν αποτελεί «κανόνα», καθώς αρκετοί κατασκευαστές εξέλιξαν τα μοντέλα τους ώστε να συνδυάζουν τη χαμηλή κατανάλωση με καλές επιδόσεις. Εμείς θα δούμε παρακάτω πέντε μικρά βενζίνης που πετυχαίνουν τόσο καλές επιδόσεις, όσο και χαμηλή κατανάλωση. Οι επιλογές μας αφορούν εκδόσεις με ισχύ γύρω στους 100 ίππους που είναι οι πιο δημοφιλείς. 

Με ποια «κόλπα» οι κατασκευαστές συνδυάζουν χαμηλή κατανάλωση με καλές επιδόσεις
1. Το downsizing (ελαχιστοποίηση του κυβισμού, αλλά και του αριθμού των κυλίνδρων) με παράλληλη χρήση του turbo είναι πλέον η «αγαπημένη» λύση των κατασκευαστών στην προσπάθειά τους να εξελίξουν τους κινητήρες τους τόσο σε απόδοση όσο και σε κατανάλωση καυσίμου.

2. Η κλιμάκωση του κιβωτίου. Με 5 ή 6 (κυρίως) σχέσεις, τα μηχανικά κιβώτια εφαρμόζουν συνήθως μακριά κλιμάκωση, για την επίτευξη χαμηλών τιμών κατανάλωσης. Στους σύγχρονους μάλιστα κινητήρες με υπερτροφοδότηση, ο κατασκευαστής μπορεί να επιλέξει ιδιαίτερα αραιή κλιμάκωση χωρίς να επηρεάζονται δραματικά οι επιδόσεις του σε επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει.

3. Αεροδυναμική. Περίπου το 70-80% της ισχύος ενός κινητήρα στον αυτοκινητόδρομο αναλώνεται στην αεροδυναμική αντίσταση. Η ραγδαία εξέλιξη της αεροδυναμικής σήμερα έφερε στο προσκήνιο ανάλογα σχεδιασμένα αυτοκίνητα. Ο μέσος όρος του συντελεστή οπισθέλκουσας του μέσου ευρωπαϊκού αυτοκινήτου τη δεκαετία του 80 ήταν 0,45. Σήμερα έχει πέσει κάτω από 0,30…

4. Τα ήπια υβριδικά συστήματα που εκμεταλλεύονται τη «χαμένη» ενέργεια από το φρενάρισμα και την χρησιμοποιούν για να τροφοδοτήσουν ηλεκτρικά μέρη του οχήματος, απαλλάσσοντας τον κινητήρα ή και σε αρκετές περιπτώσεις προσφέροντας έξτρα ροπή.
Σελίδα 2Renault Clio 1,0 TCe 100 PS
Σελίδα 3Peugeot 208 1,2 PureTech 100 PS
Σελίδα 4Opel Corsa 1,2 DIT 100 PS
Σελίδα 5Nissan Micra 1,0 I-GT 100 PS
Σελίδα 6Citroen C3 1,2 PureTech 110 PS
VW LEASEPRO
test center