Τέλος τα κινητά μέσα στο αυτοκίνητο για οδηγό-συνοδηγό!
38.777 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2020)
Απαγορεύεται η οποιαδήποτε χρήση κινητού τηλεφώνου (smartphone) ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, για οδηγό και συνοδηγό (όταν στο τιμόνι είναι νέος οδηγός). Σε ποια ευρωπαϊκή πόλη θα ξεκινήσει να ισχύει;
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση έχει εξελιχθεί από πρόβλημα σε μάστιγα, στην εποχή του smartphone, των κοινωνικών δικτύων και του instant messaging, ενώ η νομοθεσία έχει μείνει αρκετά πίσω, σε κάποιες χώρες. Πιο συγκεκριμένα, στην Αγγλία, υπάρχει «παραθυράκι» στο οποίο ένας οδηγός επιτρέπεται να χρησιμοποιεί κανονικά κινητό τηλέφωνο, αρκεί να... μην μιλάει σε αυτό! Η αστεία αυτή τρύπα του νόμου ετοιμάζεται να κλείσει, όπως δημοσιεύθηκε σε Μέσα της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, ο νέος νόμος που πρόκειται να εφαρμοστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο από του χρόνου, θα απαγορεύει κάθε χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Αυτό φυσικά θα συμπεριλάβει την αποστολή και ανάγνωση ληφθέντων μηνυμάτων, την λήψη φωτογραφιών και βίντεο και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα προϋποθέτει ο χρήστης να κρατά και να χειρίζεται το κινητό τηλέφωνο του. Η απαγόρευση θα ισχύει ακόμα και στην περίπτωση που το όχημα είναι ακίνητο σε κόκκινο φανάρι, σε μποτιλιάρισμα ή ο παραβάτης είναι συνοδηγός που επιβλέπει νέο οδηγό. Αυτή η νέα νομοθετική ρύθμιση έρχεται λίγες μέρες μετά τη δημοσίευση της έρευνας στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία έδειξε πως 1 στους 5 νεαρούς οδηγούς έχει κάνει βιντεοκλήση ενώ οδηγεί!
Πρακτικά, η πολύ δραστική διάταξη αυτή σημαίνει ότι, αν αστυνομικός «τσακώσει» οδηγό αυτοκινήτου να έχει στο χέρι του την τηλεφωνική του συσκευή, για οποιονδήποτε λόγο, μπορεί επιτόπου να σημειώσει παράβαση! Έτσι αναμένεται να παταχθεί και το φαινόμενο της συνομιλίας με ανοιχτή ακρόαση κατά την οδήγηση, όπου ο οδηγός κρατά την συσκευή όχι στο αυτί του αλλά σε απόσταση από το κεφάλι του, ενώ παράλληλα αποτρέπει και την χρήση κινητού ακόμα και για πλοήγηση.
Δεν γνωστοποιήθηκε ακόμα, αν θα τροποποιηθούν οι ποινές για την χρήση κινητού: Προς το παρόν, ο παραβάτης κινδυνεύει με πρόστιμο 200 λιρών Αγγλίας ενώ, αν είναι νέος οδηγός, μπορεί να του αφαιρεθεί το δίπλωμα και το ποσόν να φτάσει τις 1.000 λίρες. To μέτρο θα εφαρμοστεί, σύμφωνα με τα βρετανικά μέσα, κατά την άνοιξη του 2021.
Κλείνοντας, ίδια φαινόμενα παρατηρούνται και στους ελληνικούς δρόμους με τους οδηγούς αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και επαγγελματικών οχημάτων να κρατούν στο χέρι το κινητό τους ενώ μιλούν σε ανοιχτή ακρόαση, να στέλνουν μηνύματα όσο οδηγούν, ή απλά να χαζεύουν στα social media. Πιστεύετε ότι πρέπει να παρθούν αντίστοιχα αυστηρά μέτρα και στην Ελλάδα;
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Χρήστο S,μεγάλο πρόβλημα ή οθόνη αφής ειδικά όταν και οι πιο απλές λειτουργίες,ράδιο,κλιματισμός κ α ,πρέπει να γίνονται μέσα από διάφορα μενού,υπομενου,Και φυσικά πρέπει να παρθούν μέτρα και φυσικά να εφαρμοσθούν αυτά πού ισχύουν. Σάς έχει τύχει πιστεύω να σταματάς και να βλέπεις από τον καθρέπτη σου νά έρχεται ό/ή αλλος/η από πίσω και να χαζεύει στο κινητό και να σκέφτεσαι θα σταματήσει ή όχι,ή άλλη πάρκαρε και είχε μεταξύ αυτιού και ώμου κολλημένο το κινητό και μίλαγε,τής λέω κύρια μου άστο το κινητό να παρκάρεις και μετά μιλας,ή τα παιδιά με τα παπάκια κολλημένο στο αυτί και ώμο και στο ένα χέρι οί καφέδες και άντε γειά. Άς εφαρμοστούν αυτά πού υπάρχουν στον ΚΟΚ και μετά τα επανεξεταζουμε τα μέτρα,τί νόημα έχει να τα κάνεις πιο αυστηρά και να μην εφαρμόζονται.
Ναι εντάξει δε λέω. Αλλά αντιστοίχως δεν θα έπρεπε να απαγορευτεί και η χρήση του infotainment κατά την οδήγηση; εννοώ πως κάποιος μπορεί πλέον να συνδέσει το κινητό του εκεί και να μην χρειάζεται να το κρατάει. Δεν σημαίνει πως η προσοχή του δεν αποσπάται επειδή αποτελεί εξοπλισμό του οχήματος.
Ότι τους συμφέρει.....
Όλοι ξέρουμε ότι μεγαλύτερη απόσπαση προσοχής στα καινούργια αυτοκίνητα είναι οι νέες οθόνες του χειρισμού των παραμέτρων του ίδιου του αυτοκινήτου.....και αυτό είναι ΝΟΜΙΜΟ ????
Όταν θα βγουν (ελπίζω να μην τις θάψουν) οι νέες μελέτες που θα καταδικάζουν τα συστήματα αφής...να δω τι θα κάνουν, κράτος και αυτοκινητοβιομηχανίες !!
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Χρήστο S,μεγάλο πρόβλημα ή οθόνη αφής ειδικά όταν και οι πιο απλές λειτουργίες,ράδιο,κλιματισμός κ α ,πρέπει να γίνονται μέσα από διάφορα μενού,υπομενου,Και φυσικά πρέπει να παρθούν μέτρα και φυσικά να εφαρμοσθούν αυτά πού ισχύουν. Σάς έχει τύχει πιστεύω να σταματάς και να βλέπεις από τον καθρέπτη σου νά έρχεται ό/ή αλλος/η από πίσω και να χαζεύει στο κινητό και να σκέφτεσαι θα σταματήσει ή όχι,ή άλλη πάρκαρε και είχε μεταξύ αυτιού και ώμου κολλημένο το κινητό και μίλαγε,τής λέω κύρια μου άστο το κινητό να παρκάρεις και μετά μιλας,ή τα παιδιά με τα παπάκια κολλημένο στο αυτί και ώμο και στο ένα χέρι οί καφέδες και άντε γειά. Άς εφαρμοστούν αυτά πού υπάρχουν στον ΚΟΚ και μετά τα επανεξεταζουμε τα μέτρα,τί νόημα έχει να τα κάνεις πιο αυστηρά και να μην εφαρμόζονται.
Ναι εντάξει δε λέω. Αλλά αντιστοίχως δεν θα έπρεπε να απαγορευτεί και η χρήση του infotainment κατά την οδήγηση; εννοώ πως κάποιος μπορεί πλέον να συνδέσει το κινητό του εκεί και να μην χρειάζεται να το κρατάει. Δεν σημαίνει πως η προσοχή του δεν αποσπάται επειδή αποτελεί εξοπλισμό του οχήματος.
Ότι τους συμφέρει..... Όλοι ξέρουμε ότι μεγαλύτερη απόσπαση προσοχής στα καινούργια αυτοκίνητα είναι οι νέες οθόνες του χειρισμού των παραμέτρων του ίδιου του αυτοκινήτου.....και αυτό είναι ΝΟΜΙΜΟ ???? Όταν θα βγουν (ελπίζω να μην τις θάψουν) οι νέες μελέτες που θα καταδικάζουν τα συστήματα αφής...να δω τι θα κάνουν, κράτος και αυτοκινητοβιομηχανίες !!
... μία μέση λύση από μέρους όλων μας... ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ... ώστε να μην γίνεται αυστηρότερος ο κ.ο.κ.