Για πρώτη φορά στην κατηγορία, το νέο Mondeo έρχεται με σύστημα αυτόματης πέδησης, το οποίο είναι σε θέση ακόμη και να ξεχωρίσει τους πεζούς από άλλα αντικείμενα του δρόμου.
Νέα στοιχεία τεχνολογίας: Premium tech!
38.490 Επισκέψεις στο άρθρο (26/3/2015)
Για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο «premium», θα πρέπει τα στοιχεία τεχνολογίας που αυτό φέρει να είναι από τα πλέον προηγμένα της αγοράς. Ας δούμε παρακάτω με τι όπλα τεχνολογίας διεκδικεί στο χώρο του premium τη θέση του το Mondeo, για το οποίο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι άνθρωποι της Ford τονίζουν υπερήφανα ότι πρόκειται για το πιο προηγμένο τεχνολογικά όχημα που έχουν λανσάρει στην Ευρώπη.
Α) Σύστημα Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection
Το Mondeo είναι το πρώτο όχημα στην κατηγορία που διαθέτει σύστημα ανίχνευσης πεζού (Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection). Το σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύσει πεζούς στο δρόμο ή που σκοπεύουν να περάσουν μπροστά από το όχημα και φρενάρει αυτόματα αν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις (ηχητικές και οπτικές).
Το σύστημα επεξεργάζεται πληροφορίες τις οποίες συλλέγει από κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και ένα ραντάρ στον προφυλακτήρα, ώστε στη συνέχεια να τις διασταυρώσει με τα στοιχεία μιας βάσης δεδομένων με «ανθρώπινες φιγούρες», για να ξεχωρίζει τους πεζούς από άλλα αντικείμενα του δρόμου. Το σύστημα, αποτελεί μέρος του πακέτου Pre-Collision Assist, το οποίο λανσάρει επίσης τη λειτουργία Active Braking: Αυτή ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα για να μειώσει τις επιπτώσεις μιας εμπρόσθιας σύγκρουσης ή ακόμη και να την αποφύγει εντελώς. Λειτουργεί με ταχύτητες έως 40 χλμ./ώρα.
Β) Lane Keeping Aid και Traffic Sign Recognition
H εμπρόσθια κάμερα στο παρμπρίζ του νέου Mondeo υποστηρίζει και μια σειρά από άλλα προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το Lane Keeping Aid μαζί με Lane Keeping Assist, το οποίο εφαρμόζει ροπή διεύθυνσης (στο τιμόνι) για να επαναφέρει το νέο Mondeo στη λωρίδα του, όταν ανιχνευτεί ακούσια απόκλιση από αυτή. Επίσης, υπάρχει και το σύστημα Traffic Sign Recognition, το οποίο ανιχνεύει τα όρια ταχύτητας, τις πινακίδες λήξης περιορισμών και τις πινακίδες απαγόρευσης προσπέρασης, ώστε μέσω της οθόνης του ταμπλό να τις προβάλει στον οδηγό.
Γ) Adaptive Front Lighting System
Το σύστημα Adaptive Front Lighting System προσαρμόζει τη γωνία δέσμης και την ένταση των εμπρόσθιων προσαρμοζόμενων προβολέων LED, ώστε να προσφέρεται όσο το δυνατόν καλύτερη ορατότητα σε όλες τις συνθήκες. Το σύστημα, ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τις συνθήκες φωτισμού του περιβάλλοντος, τη γωνία διεύθυνσης, την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και την ενεργοποίηση των καθαριστήρων του παρμπρίζ, επιλέγει μεταξύ επτά ρυθμίσεων για τη δέσμη των προβολέων, παρέχοντας τον πλέον ενδεδειγμένο φωτισμό.
Δ) Καθίσματα Multi-Contour Seats
Το νέο Mondeo διαθέτει τα καθίσματα Multi-Contour Seats με λειτουργία Active Motion, τα οποία είναι σχεδιασμένα να κορυφώσουν την άνεση στο ταξίδι, παρέχοντας ακόμη και μασάζ στους εμπρός επιβάτες. Τα καθίσματα αυτά ρυθμίζονται προς 10 διαφορετικές κατευθύνσεις, ενσωματώνουν λειτουργίες θέρμανσης και ψύξης, ενώ χρησιμοποιούν και ένα σύστημα 11 μαξιλαριών, για να παρέχουν μασάζ σε μηρούς, γλουτιαίους και μέση. Σύμφωνα με τη Ford, τα καθίσματα αυτά μειώνουν την κόπωση των μυών και τους πόνους για τον οδηγό και τον συνοδηγό, ύστερα από ένα πολύωρο ταξίδι.
Για πρώτη φορά στην κατηγορία, το νέο Mondeo έρχεται με σύστημα αυτόματης πέδησης, το οποίο είναι σε θέση ακόμη και να ξεχωρίσει τους πεζούς από άλλα αντικείμενα του δρόμου.
Καλημέρα σας, κι ευχαριστώ για την άμεση απάντηση σας! Καθότι είναι ένα αυτοκίνητο που με ενδιαφέρει να αγοράσω, είχα διαβάσει και προηγούμενο άρθρο σας http://www.autotriti.gr/agora/data/news/DOKIMH--Neo-Ford-Mondeo-1,6-TDCi_124111_18286.asp
όπου γράφετε για 6 lt/100km. Δεν αναφέρομαι στο στέισον βαγκον, αν και περίμενα το πιο βαρύ στέισον να καταναλώνει και παραπάνω. Επίσης στην ουσία αναφέρομαι στο σχόλιο σε αυτό το άρθρο "αφού στο εσωτερικό του θα χωρέσουν εύκολα ακόμη και οι μεγαλόσωμοι επιβάτες", μιας που είμαι αρκετά ψηλός 1,94-96 κιλά, όταν μπω στην θέση οδήγησης, μπορώ να πω ότι χωραω ικανοποιητικα έως άνετα, αλλά πίσω (μετακινηθηκα ο ίδιος πίσω από την θέση του οδηγού), ούτε καν μπορούσα να μπω για να κλείσει η πόρτα.
Ευχαριστώ και πάλι για την καλή δουλεία που κάνετε!
Στα 3 άρθρα που έχετε για το συγκεκριμένο μοντέλο, γράφετε για διαφορετικές καταναλωσεις (στο ένα 7,5 στο άλλο 6).Τελικά τι ισχύει? Και για πόσα χλμ μιλάμε στην δοκιμή? Σε τι διαδρομή?
Επίσης ήθελα να σχολιάσω τον χώρο των πίσω επιβατών, εγώ είμαι 1,94 (οδηγός), πίσω μου δεν χωράει ούτε 10 χρόνο (το είδα στην έκθεση).
Απάντηση: Οι καταναλώσεις προέρχονται από δική μας μέτρηση κατά τη διάρκεια της δοκιμής, σε διαδρομή εντός και εκτός πόλεως. Στις 2 δοκιμές που έχουμε κάνει στο νέο Mondeo 1,6 TDCi, στο πρώτο (5θυρο) η μέση κατανάλωση δοκιμής ήταν 7,5 λτ./100 χλμ. και στο δεύτερο (στέισον), 6,8 λτ./100 χλμ. Στους χώρους, η μέτρησή μας σε όλα τα αυτοκίνητα γίνεται με προσομοίωση επιβάτη ύψους 1,75 μ. (και βάρους 75 κιλών).
Καλημέρα σας, κι ευχαριστώ για την άμεση απάντηση σας! Καθότι είναι ένα αυτοκίνητο που με ενδιαφέρει να αγοράσω, είχα διαβάσει και προηγούμενο άρθρο σας http://www.autotriti.gr/agora/data/news/DOKIMH--Neo-Ford-Mondeo-1,6-TDCi_124111_18286.asp όπου γράφετε για 6 lt/100km. Δεν αναφέρομαι στο στέισον βαγκον, αν και περίμενα το πιο βαρύ στέισον να καταναλώνει και παραπάνω. Επίσης στην ουσία αναφέρομαι στο σχόλιο σε αυτό το άρθρο "αφού στο εσωτερικό του θα χωρέσουν εύκολα ακόμη και οι μεγαλόσωμοι επιβάτες", μιας που είμαι αρκετά ψηλός 1,94-96 κιλά, όταν μπω στην θέση οδήγησης, μπορώ να πω ότι χωραω ικανοποιητικα έως άνετα, αλλά πίσω (μετακινηθηκα ο ίδιος πίσω από την θέση του οδηγού), ούτε καν μπορούσα να μπω για να κλείσει η πόρτα. Ευχαριστώ και πάλι για την καλή δουλεία που κάνετε!
Στα 3 άρθρα που έχετε για το συγκεκριμένο μοντέλο, γράφετε για διαφορετικές καταναλωσεις (στο ένα 7,5 στο άλλο 6).Τελικά τι ισχύει? Και για πόσα χλμ μιλάμε στην δοκιμή? Σε τι διαδρομή? Επίσης ήθελα να σχολιάσω τον χώρο των πίσω επιβατών, εγώ είμαι 1,94 (οδηγός), πίσω μου δεν χωράει ούτε 10 χρόνο (το είδα στην έκθεση).
Απάντηση: Οι καταναλώσεις προέρχονται από δική μας μέτρηση κατά τη διάρκεια της δοκιμής, σε διαδρομή εντός και εκτός πόλεως. Στις 2 δοκιμές που έχουμε κάνει στο νέο Mondeo 1,6 TDCi, στο πρώτο (5θυρο) η μέση κατανάλωση δοκιμής ήταν 7,5 λτ./100 χλμ. και στο δεύτερο (στέισον), 6,8 λτ./100 χλμ. Στους χώρους, η μέτρησή μας σε όλα τα αυτοκίνητα γίνεται με προσομοίωση επιβάτη ύψους 1,75 μ. (και βάρους 75 κιλών).