Τα bound και rebound είναι πολύ σημαντικά για την λειτουργία της ανάρτησης.

Τα bound και rebound είναι πολύ σημαντικά για την λειτουργία της ανάρτησης.

3. Τι είναι το bound και rebound

73.906 Επισκέψεις στο άρθρο

Το bound αναφέρεται στην συμπίεση του αμορτισέρ. Φανταστείτε ένα αυτοκίνητο την στιγμή που ο τροχός περνά πάνω από μια ανωμαλία του οδοστρώματος. Αυτή η ανωμαλία δημιουργεί μια κατακόρυφη δύναμη η οποία συμπιέζει το αμορτισέρ. Το ποσό της δύναμης αυτής ανάλογα με την ρύθμιση του αμορτισέρ θα πάει σε ένα ποσοστό στο σασί του αυτοκινήτου και ένα ποσοστό στο ίδιο το αμορτισέρ. Αν η ρύθμιση αφορά, ώστε την δύναμη να την δέχεται κυρίως το σασί, τότε η ανάρτηση είναι σκληρή με ότι αυτό συνεπάγεται, αν η ρύθμιση αφορά, η δύναμη αυτή να αναλαμβάνεται κυρίως από το αμορτισέρ, τότε η απόσβεση είναι καλύτερη.

Το rebound από την άλλη αναφέρεται στην εκτόνωση του αμορτισέρ στην αρχική θέση υπό την επίδραση της δύναμης που δέχεται από το ελατήριο. Εδώ η πρόκληση είναι ο ρυθμός επιστροφής του αμορτισέρ στην αρχική θέση. Αν επιστρέψει πολύ γρήγορα τότε ο τροχός θα αρχίσει τις αναπηδήσεις. Αν επιστρέψει αργά, τότε ο τροχός θα είναι ακόμα στον αέρα ενώ θα έχει παρέλθει το εμπόδιο κάτι το οποίο είναι επίσης ανεπιθύμητο. Η αναλογία δυνάμεων μεταξύ bound-rebound είναι 1:3.

peugeot
skoda