Πλέον έχουν ανέσεις και χώρους επιβατικών, πάνε μια χαρά στην άσφαλτο και μπορούν να σκαρφαλώνουν σαν κατσίκια ενώ διαθέτουν καρότσα που χωράει τα πάντα. Αν στο επέτρεπε η πολιτεία θα προτιμούσες ένα «διπλοκάμπινο» από ένα απλό SUV;
Πάνε οι εποχές, που «καρότσα» σήμαινε μόνο εργαλείο δουλειάς και συμβιβασμούς στην καθημερινότητα. Τα διπλοκάμπινα Pick-Up έχουν εξελιχθεί σε βαθμό, που σε πραγματικά ελεύθερες αγορές να κάνουν θραύση στις πωλήσεις. Και όχι άδικα, αφού αν το καλοσκεφτείς είναι τα απόλυτα οχήματα ελεύθερου χρόνου, τα ιδανικά οχήματα για τον κάθε είδους χομπίστα.
Στην «καρότσα» τους χωράνε τα πάντα. Καμία έννοια λοιπόν για το που θα χωρέσει το μικρό φουσκωτό, η «γουρούνα», τα ποδήλατα, το καγιάκ, το τηλεκατευθυνόμενο αεροπλάνο, η σκηνή, τα σακίδια της ορειβασίας. Ασε που μπορείς να κλείσεις την καρότσα με κάλυμμα και να έχεις ένα… ΙΧ φορτηγάκι.
Εκτός δρόμου; Απλά δεν κολλάνε και δεν κωλώνουν πουθενά. Με βαρβάτες τετρακινήσεις, κοντές σχέσεις, απίθανες γωνίες αναρρίχησης και μπλοκέ διαφορικά δεν μασάνε από δυσκολίες. Στο δρόμο; Σημαντικό πλεονέκτημα το ότι κάθεσαι ψηλά, πιο ψηλά από ένα μεγάλο SUV και αισθάνεσαι κυρίαρχος του δρόμου.
Όσο για την συνολική οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο; Έχουν βελτιωθεί σημαντικά και μάλιστα έχουν αρχίσει να αντικαθιστούν τα φύλλα σούστας πίσω με ελατήρια και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, όπως το Nissan Navara και η «αδελφή» Mercedes X-Class. To δε Mitsubishi L200 έχει κεντρικό διαφορικό (το μόνο στην κατηγορία μαζί με κοντές σχέσεις), που σημαίνει πως όχι μόνο μπορείς να κινηθείς με τετρακίνηση στην άσφαλτο απολαμβάνοντας την σχετική κορυφαία πρόσφυση, αλλά και στο χώμα απολαμβάνεις κορυφαία ευελιξία και ευκολία χρήσης.
Συνεχίζοντας με τα καλά νέα δε θα πρέπει να παραλείψουμε τις σχεδόν επιβατικές πλέον καμπίνες: Ανέσεις, ηλεκτρικές ευκολίες, οθόνες αφής, ποιοτικά υλικά και επενδύσεις, σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Και εδώ, ο EuroNCAP έχει αρχίσει να βαθμολογεί με 4 αστέρια. Το 5ο το χάνουν συνήθως λόγω εξοπλισμού και όχι επιδόσεων…
Από την άλλη, έχουν μήκος πάνω από 5μέτρα, μεγάλο κύκλο στροφής και τιμόνι με περισσότερες στροφές από ένα επιβατικό. Έχουν μεγάλους σε κυβισμό κινητήρες και άρα αυξημένους φόρους. Έμμεσο επακόλουθο του παραπάνω είναι να έχουν αυξημένο κόστος απόκτησης. Για παράδειγμα ένα pick-up είναι ακριβότερο από ένα SUV το οποίο θα βρεις και με 1.500άρη diesel κινητήρα. Επίσης, έχουν αυξημένα τέλη κυκλοφορίας γεγονός που οφείλεται στους κινητήρες τους, οι οποίοι αντικειμενικά είναι και πιο απαιτητικοί σε καύσιμο από ένα SUV.
Συνοψίζοντας, με ένα Pick-Up κάθεσαι ψηλά και είσαι ο κυρίαρχος του δρόμου, η οδική συμπεριφορά ικανοποιεί παρότι το τιμόνι οι αντιδράσεις του αμαξώματος αργές, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι κορυφαίος, η καρότσα χωράει τα πάντα. Κανένα άγχος για τη φόρτωση, ούτε είναι μημουάπτου. Χάνεις όμως σε κόστη, στη σχέση σου με την εφορία, σε ευελιξία στην πόλη, σε άνεση αφού η άδεια καρότσα χοροπηδάει. Σίγουρα ένα Pick-Up κουράζει λίγο, όμως τα πιο σύγχρονα γενιάς θυμίζουν… επιβατικό.
Εσείς, λοιπόν τι λέτε; Θα θέλατε έναν «αγρότη» για το καθημερινό σας αυτοκίνητο; Αν η πολιτεία σας έδινε τη δυνατότητα να το αποκτήσετε χωρίς επιπλέον φόρους και στις τιμές, που τα αγοράζουν οι επαγγελματίες, θα το προτιμούσατε από ένα κλασικό SUV; Βάζετε τη μούρη και το γκλάμουρ πάνω από την λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα;
Εξαιρετικά εργαλεία, ισχυρά και ακούραστα, με suv «προεκτάσεις» τα τελευταία χρόνια. ΟΜΩΣ δε ζούμε στις ΗΠΑ που το γαλόνι καυσίμου στοιχίζει όσο το λίτρο στην Ελλάδα. Έχουν βάρος, όγκο, ύψος, δηλαδή η χαρά της κατανάλωσης. Για χώμα και χωράφια είναι «μανούλα», στη λεωφόρο όμως στα 100 χλμ/ώρα και μετά, αρχίζουν τα απαγορευτικά νούμερα κατανάλωσης. Αν στην εθνική, ταξίδι γαρ, και θέλεις να κινηθείς όσο και ....το προπορευομενο όχημα, τότε η οπισθέλκουσα θα κάνει παπάδες!
Εγώ έχω το Mitsubishi Pajero του 1988 με άδεια αγροτικού, που έχει ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας και καθόλου τεκμήριο και κάνω μια χαρά τη δουλειά μου. Δεν θα αγόραζα διπλοκάμπινο, ακριβώς λόγω των μεγάλων διαστάσεων του, που δεν χωράει στα στενά δρομάκια, αλλά ούτε στο παρκάρισμα βρίσκεις εύκολα θέση.
Λογικά ....πρώτα ο Θεός θα είναι η επιλογή μου... Επιβατικο... 4χ4.... Χώρο φόρτωσης.... Τέλη 105 € ως αγροτικό.... Πετρέλαιο άρα τέρας αξιοπιστίας και οικονομίας.... Όλα με ένα νοικοκυρεμενα.....
Εξαιρετικά εργαλεία, ισχυρά και ακούραστα, με suv «προεκτάσεις» τα τελευταία χρόνια. ΟΜΩΣ δε ζούμε στις ΗΠΑ που το γαλόνι καυσίμου στοιχίζει όσο το λίτρο στην Ελλάδα. Έχουν βάρος, όγκο, ύψος, δηλαδή η χαρά της κατανάλωσης. Για χώμα και χωράφια είναι «μανούλα», στη λεωφόρο όμως στα 100 χλμ/ώρα και μετά, αρχίζουν τα απαγορευτικά νούμερα κατανάλωσης. Αν στην εθνική, ταξίδι γαρ, και θέλεις να κινηθείς όσο και ....το προπορευομενο όχημα, τότε η οπισθέλκουσα θα κάνει παπάδες!
Εγώ έχω το Mitsubishi Pajero του 1988 με άδεια αγροτικού, που έχει ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας και καθόλου τεκμήριο και κάνω μια χαρά τη δουλειά μου. Δεν θα αγόραζα διπλοκάμπινο, ακριβώς λόγω των μεγάλων διαστάσεων του, που δεν χωράει στα στενά δρομάκια, αλλά ούτε στο παρκάρισμα βρίσκεις εύκολα θέση.
Λογικά ....πρώτα ο Θεός θα είναι η επιλογή μου... Επιβατικο... 4χ4.... Χώρο φόρτωσης.... Τέλη 105 € ως αγροτικό.... Πετρέλαιο άρα τέρας αξιοπιστίας και οικονομίας.... Όλα με ένα νοικοκυρεμενα.....