ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι είναι η Subaru χωρίς boxer μοτέρ & μηχανική τετρακίνηση;

3.004 Επισκέψεις στο άρθρο (15/1/2021)

Για ποιά πράγματα φημίζεται η Subaru; Για τους τετρακύλινδρους επίπεδους κινητήρες της και για την μόνιμη τετρακίνηση με μηχανικά διαφορικά. Πως θα παραμείνει αυτό που είναι όταν γίνει ηλεκτρική;


Η ηλεκτροποίηση της Subaru είναι φυσικά αναμενόμενη. Όχι μόνο γιατί όλες οι μάρκες θα γίνουν ηλεκτροκίνητες μέσα στα επόμενα 15 χρόνια, αλλά και γιατί η Subaru αυτή τη στιγμή έχει άμεση ανάγκη να ρίξει τους ρύπους του στόλου της αν θέλει να παραμείνει στην Ευρώπη με τα αυστηρά όρια.

Το καλό με τη Subaru είναι ότι έχει πλέον πολύ στενή σχέση με την Toyota. Κάποια θα την έλεγαν και θυγατρική, το θέμα όμως είναι ότι Subaru και Toyota σχεδιάζουν από κοινού τα μελλοντικά τους μοντέλα, και η ηλεκτροκίνηση δεν θα ήταν διαφορετική περίπτωση.

Έτσι σύντομα μετά την ανακοίνωση της Toyota για το πρώτο δικό της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα μικρομεσαίο SUV με όνομα BZ, η Subaru τώρα ανακοινώνει πως στην ίδια πλατφόρμα θα λανσάρει ένα δικό της μοντέλο το οποίο προορίζεται για την Ευρώπη.

Δεν είναι τα πρώτα βήματα της Subaru στα ηλεκτρικά, αφού έχει ήδη λανσάρει το XV και το Forester με υβριδικά σύνολα με  βάση τα boxer μοτέρ της. Και εδώ είναι το ζουμί. Γιατί θα μπορούσε άνετα να απλώσει στα συρτάρια της Toyota, να «τσιμπήσει» ένα άριστο υβριδικό σύνολο, και να μην ασχοληθεί να φτιάξει από το μηδέν ένα υβριδικό μοτέρ με βάση ένα δικό της boxer.

Και όμως το έκανε, γιατί το boxer είναι το σήμα κατατεθέν της μάρκας. Σε ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όμως δεν «χωράει» boxer. Ο boxer τέλος. Στις ανακοινώσεις των δύο εταιρειών, γίνεται λόγος για μια συνεργασία που θα περιλαμβάνει την τεχνογνωσία της Toyota στην ηλεκτροκίνηση και της Subaru στην τετρακίνηση.

Θα ήταν όμως μάλλον απίθανο η τετρακίνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να είναι μηχανική, δηλαδή με άξονα και κεντρικό διαφορικό. Όλα τα τετρακίνητα ηλεκτρικά μέχρι σήμερα έχουν δύο μοτέρ συζευγμένα με ηλεκτρονικά, το κάθε ένα για τον κάθε άξονα κίνησης. Μια τέτοια λύση θα ήταν και η λογική, όμως αφαιρεί ακόμη περισσότερο από αυτό που η subaru έχει να προσφέρει.

Οπότε τι μένει; Τι μένει στη Subaru αν έχει ηλεκτρικό μοτέρ και όχι boxer, και μια ηλεκτρονική τετρακίνηση χωρίς άξονα και διαφορικό; Τι λέτε;

Mercedes
EGYHSH ELASTIKON