.jpg)
Σε σεντάν και hatchback αμάξωμα, με το δεύτερο να στοχεύει στην Ευρώπη.
Τρεις οθόνες σε ένα πλαίσιο στην καμπίνα και πορτμπαγκάζ για 490 λίτρα.
Ένα ηλεκτρικό μοτέρ για 204 άλογα.
Δύο επιλογές μπαταρίας για έως 630 χλμ. αυτονομία.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Σε σεντάν και hatchback αμάξωμα
Μετά τις πρώτες εικόνες που κυκλοφόρησαν πριν από περίπου 10 ημέρες, η Kia προχώρησε στα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου EV4, το οποίο έρχεται σε αμάξωμα σεντάν και hatchback, για να εμπλουτίσει την γκάμα των ηλεκτρικών της μοντέλων.
Γνωρίζοντας ήδη την εξωτερική εμφάνιση και τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, το μόνο που χρωστούσε η Kia ήταν να δημοσιεύσει τις διαστάσεις του EV4, όπως και έκανε. Σύμφωνα λοιπόν με όσα αναφέρει η μάρκα, το EV4 και σε σεντάν αλλά και σε hatchback έχουν πλάτος 1.860 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.820 χιλιοστά. Από κει και πέρα, με μήκος 4.730 χιλιοστά το σεντάν είναι 300 χιλιοστά μακρύτερο από το hatchback (4.430 χλστ.), ενώ είναι κατά 5 χιλιοστά χαμηλότερο, έχοντας ύψος 1.480 χλστ., έναντι 1.485 χλστ. του hatchback. Επίσης, η εταιρεία σημειώνει πως ο συντελεστής οπισθέλκουσας των 0,23 Cd συμβάλει στην μεγάλη αυτονομία, την οποία θα δούμε παρακάτω.
Τρεις οθόνες σε ένα πλαίσιο στην καμπίνα και πορτμπαγκάζ για 490 λίτρα
Αφήνοντας το εξωτερικό και περνώντας στο εσωτερικό, το Kia EV4 εξοπλίζεται με τρεις οθόνες στο ταμπλό, εγκατεστημένες σε ένα πλαίσιο. Δύο οθόνες (ψηφιακός πίνακας οργάνων και αφής για το infotainment) έχουν διαγώνιο 12,3 ίντσες, ενώ ανάμεσα σε αυτές υπάρχει μία τρίτη οθόνη 5,3 ιντσών για τις ρυθμίσεις του κλιματισμού. Έχοντας διαγώνιο 30 ιντσών, η οθόνη αυτή είναι υπεύθυνη για τις περισσότερες ρυθμίσεις, αλλά οι Κορεάτες τη συνοδεύουν και με παραδοσιακά μπουτόν στο ταμπλό και την άκρη του κεντρικού υποβραχιόνιου.
Φυσικά το νέο ηλεκτρικό της Kia θα μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα τελευταία και πιο σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, ενώ έντονη είναι η χρήση βιώσιμων υλικών.
Αναφορικά με τους χώρους, η Kia υπόσχεται πως το πορτμπαγκάζ του σεντάν EV4 μπορεί να φιλοξενήσει 490 λίτρα, ενώ το hatchback 435 λίτρα, λόγω του μικρότερου πίσω μέρους του.
Ένα ηλεκτρικό μοτέρ για 204 άλογα και έως 630 χλμ. αυτονομία
Το νέο Kia EV4 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα E-GMP που αναπτύχθηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία στην πλειοψηφία τους διατίθενται με κίνηση στους πίσω τροχούς ή στους τέσσερις. Ωστόσο, στην περίπτωση του EV4, υιοθετείται διάταξη με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Συγκεκριμένα, το EV4 εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 204 ίππων, με την Kia επί του παρόντος να μην αναφέρει κάτι για ενδεχόμενη 4κίνητη έκδοση. Η Kia λέει ότι το EV4 έχει τελική ταχύτητα τα 170 χλμ. ώρα και πως χρειάζεται 7,4 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση τα 100 χλμ./ώρα, εξοπλισμένο με τη μικρότερη μπαταρία και 7,7 δευτερόλεπτα με τη μεγαλύτερη μπαταρία, τις οποίες θα δούμε αμέσως τώρα.
Η Kia σχεδιάζει να πουλήσει το σεντάν και το hatchback με μπαταρίες 58,3 kWh και 81,4 kWh. Η μικρότερη επιλογή προσφέρει αυτονομία 430 χιλιόμετρα για το σεντάν και 410 χιλιόμετρα για το hatchback. Η μεγάλη μπαταρία (Long Range) προσφέρει αυτονομία 630 χιλιομέτρων στο σεντάν και 590 χιλιομέτρων στο hatchback. Αναφορικά με τη φόρτιση, αν χρησιμοποιηθεί DC ταχυφορτιστής, θα διαρκέσει 29 λεπτά για την αναπλήρωση από το 10% στο 80%, ενώ δύο επιπλέον λεπτά χρειάζεται το μεγαλύτερο πακέτο. Σε έναν τυπικό φορτιστή η μικρή μπαταρία χρειάζεται 5 ώρες και 20 λεπτά για να φτάσει από το 0% στο 100%, ενώ η μεγαλύτερη 7 ώρες και 15 λεπτά.
Από το 2ο εξάμηνο του 2025 στην Ευρώπη
Η Kia θα κατασκευάσει το σεντάν EV4 στην Κορέα, ενώ το hatchback θα συναρμολογηθεί στη Σλοβακία, καθώς στοχεύει κυρίως την ευρωπαϊκή αγορά. Το σεντάν θα κυκλοφορήσει στην Ν. Κορέα τον επόμενο μήνα (Μάρτιο 2025), ενώ το hatchback θα ακολουθήσει στις αγορές της Ευρώπης το δεύτερο εξάμηνο του 2025.