Μήπως το τέλος του diesel θα αλλάξει τις ισορροπίες και στην αγορά μεταχειρισμένων;
Diesel: Μήπως δεν αξίζει;
10.924 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2016)
Επειδή τίποτα δεν κρατά για πάντα, έτσι φαίνεται πως και το ντίζελ οδεύει προς την πόρτα της εξόδου. Αν όμως μέχρι τώρα αγοράζαμε ακριβά ντίζελ με την ελπίδα να πάρουμε πίσω τη διαφορά από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις στη μεταπώληση, τι θα γίνει όταν σε πέντε χρόνια δεν τα θέλει κανείς;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Τυπικά τα ντίζελ μοντέλα κοστίζουν 2.000 με 3.000 ευρώ πάνω από τα βενζινοκίνητα στον ίδιο εξοπλισμό και απόδοση. Έτσι, είναι λογικό να περιμένεις…το κάτι παραπάνω και στη μεταπώλησή τους.Όμως τα δεδομένα δείχνουν ότι αλλάζουν. Από τη μία η αγορά αυτοκινήτου πιέζεται για χαμηλότερες τιμές. Είναι δύσκολο πλέον να πείσεις κάποιον να δώσει 20% πάνω από την τιμή ενός βενζινοκίνητου για να πάρει ντίζελ όταν το budget του είναι περιορισμένο.
Από την άλλη το ντίζελ φάνηκε ότι δεν είναι τόσο καθαρό όσο νομίζαμε, με το diesegate να έρχεται για επιβεβαίωση. Το τρίτο και φαρμακερό που συνέβη στο ντίζελ τα τελευταία χρόνια είναι ότι οι βενζινοκινητήρες εξελίχθηκαν σε σημείο που είναι εξίσου οικονομικοί, στα λίγα κυβικά, και πολύ φθηνότεροι.
Με αυτά τα δεδομένα η στροφή μακριά από το ντίζελ έχει ξεκινήσει. Και η πρόβλεψη του 2011 ότι το ντιζελάκι θα κρατήσει τιμή μεταπώλησης φαίνεται να αλλάζει σιγά σιγά. Τα αυτοκίνητα που αγοράζονται σήμερα και θα βγουν στην αγορά δεύτερο χέρι το 2021-22 θα πρέπει να είναι ελκυστικά και με τα τότε δεδομένα. Όπως φαίνεται, το σημερινό ντίζελ θα φαίνεται σαν ατμομηχανή μετά από κάποια χρόνια.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές μέχρι τότε, με δεδομένη την κατάσταση που αρχίζει να διαμορφώνεται, θα έχουν περιορίσει πολύ τη γκάμα τους, αφήνοντας το ντίζελ για εταιρικά/επαγγελματικά αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού. Οπότε η διαφορά που πληρώνεις σήμερα μάλλον δεν θα επιστραφεί στη μεταπώληση. Μήπως λοιπόν δεν αξίζει;
Εσείς πως βλέπετε αυτή την εξέλιξη; Πως σκέφτεστε την μεταπώληση του αυτοκινήτου που θα αγοράσετε σήμερα; Πιστεύετε πως τα ντίζελ θα είναι ακόμη σε ζήτηση σε έξι χρόνια; Ή μήπως θα χάσετε τα λεφτά σας; Τι λέτε;
Πόσο γραφικοί τύποι είναι αυτοί που περιμένουν αξιοπιστία σε 1.6 diesel που βγάζει 130 ή 160hp; Αυτοί δεν είναι πουσαρισμένοι κινητήρες ε; Θυμάστε πόσους ίππους έβγαζαν τα 2500cc diesel Mercedes που ήταν συνώνυμο αξιοπιστίας; Κάτω από 120... Δείτε λίγο ποια αυτοκίνητα έχουν ρεκορ χλμ στο κοντέρ τους και θα καταλάβετε. Οι Αμερικάνοι που κάνουν πολύ περισσότερα χλμ γιατί δεν αγοράζουν diesel; Όταν κάνεις 40-50 χιλιάδες χλμ το χρόνο ακόμη και με 70 σεντ στο λίτρο η οικονομία είναι σημαντική. Όμως δουλεύουν βενζίνη στο φουλ.
Βλέπω τελευταία πως ανεβάζετε πολύ συχνά άρθρα απαξίωσης των diesel αυτοκινήτων ενώ μέχρι προχθές τα λιβανίζατε. Δεν ξέρω γιατί το κάνετε αυτό, θα έχετε τους λόγους σας. Λεφτά χάνει ο οποιοσδήποτε αγοράσει αμάξι και ειδικά καινούργιο, είτε βενζίνη είτε diesel. Σε 4 χρόνια χάνουν και τα δύο το 50% της αξίας τους και πολύ περισσότερο εάν είναι ακριβά αμάξια με πάνω από 2.000 κε. Σε κάθε περίπτωση σε 10 χρόνια το αμάξι σου θα πουλιέται κάνα 3άρι χιλιάρικα και πάνω από στα 15 χρόνια θα είναι του χιλιάρικου, είτε βενζίνης είτε diesel οπότε δεν τίθεται ως σοβαρό το ερώτημα σας.
3 χρονια τωρα μας εχετε ζαλησει με τα diesel και full προωθηση. Τωρα που τα πηραμε πεθαινουν και τελος. Να σας πω και κατι μια και ειμαστε επι του θεματος. Με το diesel μου της τελευταιας γενιας ,που τοσο διαφημιζονταν παντου και τωρα το βγαλαμε πεθαμενο, κανω και ΜΕΣΕΣ καταναλωσεις 3λτ ανα 100. Απορω πως οι βενζινες που διαφημιζονται θα καταφερουν ποτε να κανουν καταναλωση τετοια. Αρα για να πιασουν σε λεφτα τη καταναλωση χρειαζονται γκαζι. Οποτε χωρις επεμβαση στο αμαξι με βανζινη δε παιζει τετοια καταναλωση σε λεφτα. Και υποψην τα 4.5 και 4 βενζινη αντε να γινουν 3.5 με τα χιλια ζορια σε 5 χρονια.. Απλα δε βλεπω να πετυχαινουν στο πραγματικο κοσμο οι καταναλωσεις της βενζινης. Πιο πολυ βλεπω παιχνιδια με το καυσιμο και συμφωνιες απο πισω των εταιριων, παρα οτι το diesel δεν ειναι αποδοτικο.
Λέτε πως οι βενζινοκινητήρες εξελίχθησαν και πλέον προσφέρουν χαμηλές καταναλώσεις και ροπή μεγάλη ακόμα και από χίλια κυβικά. Εγώ νομίζω πως αυτοί οι κινητήρες είναι μιας χρήσης και η διάρκεια ζωής τους θα είναι ελάχιστη ή απλά για να τους επισκευάσεις θα κοστίζει κάτι τέτοιο περισσότερο από το ίδιο το αμάξι. Σίγουρα οι πετρελαιοκινητήρες θα συνεχίσουν να έχουν διπλάσιο και τριπλάσια διάρκεια ζωής από τους βενζινοκινητήρες ειδικά αυτούς που μας πουλάνε σήμερα άρα και εγώ μπορώ να πω στην Ελλάδα της κρίσης που πλέον θα αλλάζεις αμάξι κάθε 25 χρόνια, οι βενζίνη πέθανε...
Οτι αυτοκινητο εχει πανω απο 150.000 δεν εχει αξια.Το diesel εγινε μοδα που μας κανει να μην πλησιαζουμε κοντα σε τετοια αυτοκινητα απο την μυρωδια που βγαζουν.Απλα τα πασαρουν οι αντιπροσωπειες γιατι πλεον δεν παταει κανενας για ανταλλακτικα εκει και θελουν να βγαλουν απο αντλιες,μπεκ,φιλτρο dpf και αλλα που πονανε τα diesel.Κοστος απο 3.000 μεχρι 10.000+δουλευα σε συνεργειο κ εχω δει πολλα...Για να εχεις κερδος πρεπει να κανεις πανω απο 15.000 τον χρονο και να το παρεις με ελαχιστα χιλιομετρα η καινουριο για να το κρατησεις χρονια και να ρισκαρεις να μην βγαλει ζημεια.το καλητερο ειναι φυσικο αεριο και υγραεριο για οικονομια χωρις ζημιες.
το ντιζελ δεν πεθανε και ουτε θα πεθανει. ο ελληνας δεν αλλαζει ευκολα αυτοκινητο οποτε δεν υπαρχει θεμα μεταπωλησης παει κατ ευθειαν για αποσυρση. το ντιζελ συμφερει, φθηνοτερο σαν καυσιμο, κινητηρας περισσοτερα χιλιομετρα, οικονομικοτερο ως προς την καυση και την χρηση. οπως εμειναν οι βενζινες χωρις εξελιξη τοσα χρονια ετσι θα μεινει και το ντιζελ. η βενζινη την περιοδο της μη εξελιξης της πεθανε; οχι βεβαια, ετσι και ο ντιζελ για τωρα εφτασε στο ζενιθ της εξελιξης του, αργοτερα βλεπουμε. αν σκεφτουμε με τον τροπο που σκεφτεται το αρθρο τοτε και οι βενζινη πεθαινει ζητω η ηλεκροκινηση.
KALA TA EIPE O FILOS.KATANALOSI 3 LT STA 100 KM.DIESEL GIA PANTA.
Αν επιλέξει κάποιος ντίζελ, θα πρέπει να το κάνει για τα πλεονεκτήματα της μικρότερης κατανάλωσης, μεγαλύτερης ροπής, χαμηλότερου κόστους συντήρησης, και όχι για τη διαφορά κόστους στο λίτρο βενζίνης / πετρελαίου, που είναι πλασματική και οφείλεται στους φόρους. Και αυτό επειδή τα πρώτα είναι εγγενή πλεονεκτήματα, ενώ η διαφορά κόστους στο λίτρο του καυσίμου είναι κάτι που μπορεί να ανατραπεί ανά πάσα στιγμή μια και δεν υπάρχει πραγματική διαφορά στο κόστος παραγωγής τους. Βέβαια, καθώς ενδεχόμενη αύξηση της τιμής του πετρελαίου θα οδηγήσει σε κύμα ανατιμήσεων, αυτό είναι πολύ δύσκολο να συμβεί στη χώρα μας (αλλά ποτέ μη λες ποτέ).
Πρέπει επιτέλους όλοι να καταλάβουμε ότι η αγορά συμβατικού αυτοκινήτου δεν αποτελεί επένδυση για το μέλλον, αλλά για το παρόν καθώς είναι ένα πολύ χρήσιμο καθημερινό εγαλείο. Στην περίπτωση που κάνουμε 20.000+ km. τον χρόνο και σκοπεύουμε να κρατήσουμε το αυτοκινητό μας για τουλάχιστον 4-5 χρόνια η αγορά diesel αυτοκινήτου πλεονεκτεί. Η υψηλώτερη τιμή αγοράς τους αποσβένεται συνήθως την 3ή με 4ή χρονιά, οπότε αν αναλογιστούμε την χαμηλότερη κατανάλωση που προσφέρουν, την χαμηλότερη τιμή του diesel έναντι της βενζίνης σε συνάρτηση με την ψηλότερη τιμή μεταπώλησης που θα έχει στην συνέχεια ότι η αγορά τους συμφέρει ξεκάθαρα.
e