Top 5 μικρών μοντέλων σε κατανάλωση στην πόλη. Ποιός είναι ο «πρωταθλητής»;

Το start&stop είναι το σύγχρονο όπλο των κατασκευαστών για να μειώνουν την κατανάλωση στην πόλη.

Οι μετρήσεις μας για την κατανάλωση γίνονται με ηλεκτρονικό όργανο, που συνδέεται στον υπολογιστή του κάθε αυτοκινήτου.

Top 5 μικρά με χαμηλή κατανάλωση στην πόλη

134.136 Επισκέψεις στο άρθρο

Δείτε τα 5 μικρά με την χαμηλότερη πραγματική κατανάλωση μέσα στην πόλη όπως έδειξαν οι μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center.

Οι αστικές συνθήκες κίνησης με τα συνεχή σταμάτα-ξεκίνα στα φανάρια, την πυκνή ροή οχημάτων, την εκτενή χρήση 1ης, 2ης και 3ης σχέσης και τη χρήση κλιματισμού «σκοτώνουν» την κατανάλωση ακόμα και σε μοντέλα, που έχουν σχεδιαστεί για χρήση εντός των τειχών της πόλης. Ακόμα και στις εργοστασιακές μετρήσεις, όπου οι κατασκευαστές τάζουν λαγούς με πετραχήλια στην κατανάλωση, οι τιμές που ανακοινώνουν για την κίνηση στην πόλη είναι σημαντικά αυξημένες σε σχέση με αυτές για το ταξίδι και για τη μέση τιμή. Τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία έχει βοηθήσει τους κατασκευαστές να πετύχουν σημαντική βελτίωση στην κατανάλωση πόλης.

Το θαυματουργό start&stop
Ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια τους είναι πλέον το σύστημα start&stop (στο φανάρι ή στην κίνηση σβήνει και επανεκκινεί τον κινητήρα αυτόματα για να μην λειτουργεί άσκοπα στο ρελαντί).  Για να είναι εφικτή αυτή η λειτουργία, απαιτείται άλλου είδους μπαταρία, ενισχυμένη μίζα, δυναμό, μεταλλουργία κινητήρα που να μπορεί να ανταπεξέλθει σε συνεχόμενους κύκλους ενεργοποίησης-απενεργοποίησης, αισθητήρες, εγκέφαλοι κ.α.

Το σύστημα για να δουλέψει, πέρα από το hardware, έχει και κάποιες προϋποθέσεις. Μερικές εξ` αυτών είναι το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, η θερμοκρασία του ψυκτικού μέσου, η θέση του επιλογέα των ταχυτήτων, η πίεση στο πετάλι του φρένου, η τρέχουσα ηλεκτρική κατανάλωση του οχήματος, οι στροφές του κινητήρα, αν το αυτοκίνητο πραγματοποιεί αναγέννηση του φίλτρου σωματιδίων κ.α. 

Oι μετρήσεις του Auto Τρίτη
Εμείς, εδώ και πολλά χρόνια πραγματοποιούμε μετρήσεις κατανάλωσης σε κάθε δοκιμαζόμενο αυτοκίνητο, ενώ πρόσφατα προσαρμόσαμε αυτές τις μετρήσεις, ώστε να ανταποκρίνονται ακόμα περισσότερο στην πραγματικότητα. Σε αυτό το θέμα θα δείτε ποια είναι τα βενζινοκίνητα μικρά αυτοκίνητα, που έχουμε εμείς μετρήσει και αποδείχθηκαν τα πιο οικονομικά σε αστικές συνθήκες. Οι μετρήσεις βασίζονται σε έναν κύκλο μέτρησης κατανάλωσης που έχουμε θεσπίσει, με την όλη διαδικασία να γίνεται σε πραγματικές συνθήκες, δηλαδή στο δρόμο.

Στα πλαίσια αυτού του κύκλου κινούμαστε για ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα και έπειτα μας... πιάνει φανάρι για ένα λεπτό. Ανάβει πράσινο και συνεχίζουμε για άλλα 500 μέτρα με ταχύτητα πόλης. Μας ξαναπιάνει φανάρι για ένα λεπτό και όταν ανάψει πάλι πράσινο, πέφτουμε σε... κίνηση με αποτέλεσμα να κάνουμε 100 μέτρα, να σταματάμε για 20 δλ. και να ξαναξεκινάμε (η διαδικασία επαναλαμβάνεται πέντε φορές). Μετά ο δρόμος «ανοίγει», κάνουμε άλλο ένα χιλιόμετρο με ταχύτητα πόλης και αυξομειώσεις ταχύτητας και ξαναπέφτουμε σε φανάρια, τα οποία έχουν διάρκεια 30 δλ. και απόσταση μεταξύ τους 500 μέτρων. Από την επανάληψη του κύκλου για 3 φορές προκύπτει η μέση κατανάλωση σε αστικές συνθήκες κίνησης.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
test center