Στην πίστα δοκιμών καταγράφηκαν πλήρως τα οδηγικά χαρακτηριστικά αμφότερων των ιαπωνικών SUV.

Δοκιμή ρεπρίζ: εδώ μετράει πολύ η υβριδική τεχνολογία.

Ευελιξία: το παλιό RAV4 έχει πλεονέκτημα χάρη στο μικρό μεταξόνιο του και κερδίζει τη μάχη.

Δοκιμή αποφυγής εμποδίου: θεαματική η διαφορά σε ό,τι αφορά την εμφάνιση κλίσεων.

Toyota RAV4: 2019 vs 1994

15.219 Επισκέψεις στο άρθρο (19/6/2019)

Μάχη γενεών! Συγκρίνουμε δύο γενιές από ένα πολύ δημοφιλές αυτοκίνητο της Toyota: το εντελώς καινούριο RAV4 κόντρα στον αδελφό του από το 1994.

Είναι εκατοντάδες τα αυτοκίνητα τα οποία δοκιμάζει σε διάστημα ενός έτους το περιοδικό μας. Από τις πρώτες επισκέψεις στο εξωτερικό, στις Εκθέσεις μέχρι τα αυτόνομα τεστ για το καθένα ή τα συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του καθενός: κάθε νέο μοντέλο πρέπει να καταθέσει τα διαπιστευτήριά του μέσα από ένα σύνολο σκληρών και αντικειμενικών κριτηρίων αξιολόγησης. 

Τι ακριβώς περιλαμβάνει όμως μια τέτοια ημέρα για τους επαγγελματίες του περιοδικού μας. Αυτό ακριβώς είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν δύο αναγνώστες οι οποίοι κλήθηκαν να συμμετέχουν σε ένα πολύ ιδιαίτερο τεστ. Ο Μαρτίν Ελ Μαντάνι και ο Ντένις Βέλκ, θα έχουν ρόλο δοκιμαστή σε μια πολύ ενδιαφέρουσα κόντρα: το εντελώς νέο RAV4 (πέμπτη γενιά) ενάντια στον πρόγονό του από το 1994.

Όλα ξεκινούν για τους δύο καλεσμένους μας με την καθημερινή σύσκεψη του περιοδικού μας. Ποια είναι τα πιο σημαντικά ζητήματα της ημέρας; Σε τι βαθμό έχουν προχωρήσει οι συντάκτες τη θεματολογία του ο καθένας; Ο διευθυντής σύνταξης θέλει να τα ξέρει όλα με λεπτομέρεια – ακόμα κι από τους νεοφερμένους συνεργάτες. Σε αντιστάθμισμα, ο ίδιος έχει υποσχεθεί να τους αποκαλύψει αργότερα τα μυστικά της σελιδοποίησης και όλων των εργασιών του περιοδικού. Ο Βελκ λέει: «είναι φοβερά ενδιαφέρον, να ρίχνεις μια ματιά πίσω, στα παρασκήνια μιας συντακτικής ομάδας και να δεις πώς βγαίνει η δουλειά».

Ας αρχίσουμε λοιπόν τη δουλειά και τη δοκιμή. Έπειτα από μια μικρή εισαγωγή στις διαδικασίες της δοκιμής από τον επικεφαλής του σχετικού τμήματος, οι νέοι συνεργάτες μας θα συναντήσουν για πρώτη φορά τους δύο «μονομάχους» του τεστ για πρώτη φορά δίπλα-δίπλα. «Και μόνο η διαφορά στο μέγεθος είναι εντυπωσιακή», μας λέει ο Μάρτιν. Εικοσιπέντε χρόνια εξέλιξης του αυτοκινήτου χωρίζουν τα δύο συγκεκριμένα μοντέλα, με εκείνο του 1994 να αποτελεί επί της ουσίας και το πρώτο SUV. Κατά τη μέτρηση των εσωτερικών διαστάσεων, διαπιστώνει κανείς πόσο έχει αλλάξει η φιλοσοφία και η ιδέα ανάμεσα στα δύο RAV4: από ένα μικρό «Fun Cruiser» σε ένα πλήρως ανεπτυγμένο, οικογενειακό αυτοκίνητο. 

Και τεχνικά βέβαια, είναι έτη φωτός η διαφορά που χωρίζει τα δύο αυτοκίνητα. Κάτω από το καπό ήταν κάποτε αρκετό να γουργουρίζει ένας δίλιτρος, ατμοσφαιρικός κινητήρας με 129 ίππους. Αντιθέτως, σήμερα έχουμε έναν συνδυασμό από τετρακύλινδρο μοτέρ 2,5 λίτρων μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα για μια συνδυαστική ισχύ 218 ίππων. Εκ των οποίων οι 122 ίπποι κιόλας μπορούν να «τρέφονται» και να κινούν το όχημα αμιγώς ηλεκτρικά. 

Οι δύο υπεύθυνοι της δοκιμής λοιπόν έχουν έτσι τη δυνατότητα να διαπιστώσουν ότι στον πιο χαλαρό ρυθμό η κατανάλωση θα είναι 6,5 λτ./100 χλμ. ή 4,4 λτ. λιγότερα από το παλιό μοντέλο, στην ίδια πάντα διαδρομή. 

Συμπέρασμα της πρώτης ημέρας: Ο ένας δοκιμαστής μας έχει πειστεί από το επίπεδο χώρων, τη φιλοσοφία της γραμμής κίνησης και τις δυνατότητες διασύνδεσης του infotainment που παρέχει το καινούριο αυτοκίνητο. Υπάρχει συμπάθεια όμως και προς το προγενέστερο μοντέλο: «Η ανόθευτη αίσθηση της οδήγησης του παλιού μοντέλου είναι κάτι αξιαγάπητο». «Είναι απίθανο πόσο διασκεδαστική είναι η εμπειρία του παλιού μοντέλου, ακόμα και 25 χρόνια μετά». 

Η δεύτερη μέρα της δοκιμής θα φέρει τους δύο οδηγούς στην πίστα δοκιμών του περιοδικού μας. Εδώ θα μετρηθεί το βάρος και ο κύκλος στροφής αλλά και όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά, μετρημένα όλα με τεχνικά μέσα τεχνολογίας GPS. Εδώ θα δούμε τις επιταχύνσεις από στάση αλλά και εν κινήσει καθώς φυσικά και τη μέτρηση των φρένων.

Περιττό να αναφέρουμε ότι, σε αυτό το στάδιο πια, το παλιό RAV4 δείχνει όντως… παλιό. Μόνο στην ευελιξία, στην αίσθηση του τιμονιού και στον κύκλο στροφής μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό του νέου μοντέλου. Ο Μάρτιν, ένας από τους δύο δοκιμαστές, εξηγεί τις αιτίες σαν βετεράνος: «το σημαντικά χαμηλότερο βάρος και κυρίως το μικρό μεταξόνιο φροντίζουν εδώ για ένα σωματικό πλεονέκτημα». Επί τη ευκαιρία να πούμε ότι, αυτή είναι και μια από τις αιτίες για τη σχετικά χαμηλή διαφορά που υπήρξε ανάμεσα στη μέγιστη ταχύτητα στο τεστ ταράνδου. Σε όλα τα υπόλοιπα κριτήρια το νέο RAV4 είναι χιλιόμετρα μακριά από τον «αντίπαλό» του. Και θα ήταν και περίεργο να μην ήταν έτσι. 

Στο τέλος της ημέρας ο νικητής είναι ένας και ξεκάθαρος: το νέο RAV4, αλλά νικητές είναι και οι δύο άνθρωποι που διεξήγαγαν τη δοκιμή. Δοκίμασαν σαν επαγγελματίες και είδαν πώς γίνεται η δουλειά. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
test center