Μήπως τα παλιά ντίζελ πρέπει να φύγουν από την κυκλοφορία; Μήπως είναι ώρα για νέα απόσυρση;
Ώρα για νέα απόσυρση
12.576 Επισκέψεις στο άρθρο (4/3/2017)
Πόσο ρυπαίνουν τα παλιά ντίζελ; Όλα αυτά τα παλιότερα του Euro 6 που έχουν εμπλακεί σε σκάνδαλα, ή απλά απολάμβαναν της αστοχίας του συστήματος μετρήσεων και μόλυναν όσο 20 βενζινοκίνητα αυτοκίνητα; Μήπως είναι ώρα να τα ξεφορτωθούμε;
Την στιγμή που όλη η Ευρώπη βουίζει από τα απανωτά σκάνδαλα με τα μοντέλα ντίζελ, ενώ πρωτεύουσες ανακοινώνουν απαγόρευση του ντίζελ στα επόμενα χρόνια, εμείς ακόμη εισάγουμε παλιά ντίζελ για να κυκλοφορούν στους δρόμους μας.
Με την αυτοκινητοβιομηχανία να κάνει στροφή 180 μοιρών στο θέμα του ντίζελ, και με ελάχιστα μοντέλα να αναμένεται να προσφέρονται με πετρελαιοκινητήρες μετά το 2020, στην Ελλάδα συνεχίζουμε να αγοράζουμε diesel.
Όμως αυτή η κατάσταση αν συνεχίσει θα προκαλέσει δύο τεράστια προβλήματα. Από τη μία η Ελλάδα θα φτάσει την Κίνα σε επίπεδα ρύπανσης της ατμόσφαιρας, και ειδικά οι πόλεις θα γεμίσουν καρκινογόνα μικροσωματίδια και όζον, μειώνοντας κατακόρυφα την ποιότητα αλλά και το προσδόκιμο της ζωής μας, επιβαρύνοντας το σύστημα υγείας που ήδη αδυνατεί να ανταπεξέλθει, και ζημιώνοντας με τον χειρότερο τρόπο τη χώρα και τους κατοίκους, εμάς δηλαδή.
Από την άλλη οι οδηγοί στην αναζήτησή τους για φθηνή μετακίνηση, θα συνεχίσουν να αγοράζουν αυτά τα αυτοκίνητα και θα βρεθούν σε μερικά χρόνια σε αδιέξοδο, αφού θα υποχρεωθούν να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν, καθώς και η Ελλάδα θα εναρμονίζεται με νέες νόρμες καταπολέμησης της ρύπανσης. Θα τους μείνουν στο χέρι, χωρίς να μπορούν καν να τα πουλήσουν.
Αντί λοιπόν να φτάσουν οδηγοί και περιβάλλον στο αμήν, αντί να έχουμε επιβαρύνει την υγεία μας και τις τσέπες μας σε δέκα χρόνια, δεν είναι ώρα να απαλλαγούμε από αυτά τα αυτοκίνητα αμέσως;
Αν η κατάργηση του μόλυβδου από τη βενζίνη ήταν αρκετός λόγος για να προχωρήσουμε σε μαζική απόσυρση, τότε σίγουρα αυτή τη στιγμή η απόσυρση επείγει περισσότερο από ποτέ. Μία γενναιόδωρη απόσυρση θα σταματήσει την εισαγωγή των ρυπογόνων παλιών ντίζελ, και θα επιτρέψει στους αγοραστές να στραφούν στα νέα μικρά τούρμπο βενζινοκίνητα που είναι ήδη φθηνότερα και θα γίνουν ακόμη πιο προσιτά αφαιρώντας όλους τους φόρους, ΕΕΤ και ΦΠΑ.
Το δημόσιο δεν έχει να χάσει τίποτε από την απώλεια φόρων, αφού οι πωλήσεις αυτές δεν θα γίνονταν ποτέ όσο τα μεταχειρισμένα πουλούσαν. Ίσα ίσα θα κερδίσει από την κίνηση της αγοράς, στην στροφή στο καύσιμο με τον περισσότερο φόρο, και από την βελτίωση του περιβάλλοντος και της υγείας μας τα επόμενα χρόνια.
Τι λέτε λοιπόν; Δεν είναι ώρα για γενναιόδωρη απόσυρση; Δεν είναι η στιγμή που η κυβέρνηση πρέπει να βάλει το συμφέρον της υγείας και του περιβάλλοντος μπροστά από κάθε είσπραξη και να κόψει ΕΤΤ και ΦΠΑ στα νέα αυτοκίνητα βενζίνης ώστε να εξαφανιστούν τα παλιά ντίζελ; Τι λέτε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Με την αυτοκινητοβιομηχανία να κάνει στροφή 180 μοιρών στο θέμα του ντίζελ, και με ελάχιστα μοντέλα να αναμένεται να προσφέρονται με πετρελαιοκινητήρες μετά το 2020, στην Ελλάδα συνεχίζουμε να αγοράζουμε diesel.
Όμως αυτή η κατάσταση αν συνεχίσει θα προκαλέσει δύο τεράστια προβλήματα. Από τη μία η Ελλάδα θα φτάσει την Κίνα σε επίπεδα ρύπανσης της ατμόσφαιρας, και ειδικά οι πόλεις θα γεμίσουν καρκινογόνα μικροσωματίδια και όζον, μειώνοντας κατακόρυφα την ποιότητα αλλά και το προσδόκιμο της ζωής μας, επιβαρύνοντας το σύστημα υγείας που ήδη αδυνατεί να ανταπεξέλθει, και ζημιώνοντας με τον χειρότερο τρόπο τη χώρα και τους κατοίκους, εμάς δηλαδή.
Από την άλλη οι οδηγοί στην αναζήτησή τους για φθηνή μετακίνηση, θα συνεχίσουν να αγοράζουν αυτά τα αυτοκίνητα και θα βρεθούν σε μερικά χρόνια σε αδιέξοδο, αφού θα υποχρεωθούν να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν, καθώς και η Ελλάδα θα εναρμονίζεται με νέες νόρμες καταπολέμησης της ρύπανσης. Θα τους μείνουν στο χέρι, χωρίς να μπορούν καν να τα πουλήσουν.
Αντί λοιπόν να φτάσουν οδηγοί και περιβάλλον στο αμήν, αντί να έχουμε επιβαρύνει την υγεία μας και τις τσέπες μας σε δέκα χρόνια, δεν είναι ώρα να απαλλαγούμε από αυτά τα αυτοκίνητα αμέσως;
Αν η κατάργηση του μόλυβδου από τη βενζίνη ήταν αρκετός λόγος για να προχωρήσουμε σε μαζική απόσυρση, τότε σίγουρα αυτή τη στιγμή η απόσυρση επείγει περισσότερο από ποτέ. Μία γενναιόδωρη απόσυρση θα σταματήσει την εισαγωγή των ρυπογόνων παλιών ντίζελ, και θα επιτρέψει στους αγοραστές να στραφούν στα νέα μικρά τούρμπο βενζινοκίνητα που είναι ήδη φθηνότερα και θα γίνουν ακόμη πιο προσιτά αφαιρώντας όλους τους φόρους, ΕΕΤ και ΦΠΑ.
Το δημόσιο δεν έχει να χάσει τίποτε από την απώλεια φόρων, αφού οι πωλήσεις αυτές δεν θα γίνονταν ποτέ όσο τα μεταχειρισμένα πουλούσαν. Ίσα ίσα θα κερδίσει από την κίνηση της αγοράς, στην στροφή στο καύσιμο με τον περισσότερο φόρο, και από την βελτίωση του περιβάλλοντος και της υγείας μας τα επόμενα χρόνια.
Τι λέτε λοιπόν; Δεν είναι ώρα για γενναιόδωρη απόσυρση; Δεν είναι η στιγμή που η κυβέρνηση πρέπει να βάλει το συμφέρον της υγείας και του περιβάλλοντος μπροστά από κάθε είσπραξη και να κόψει ΕΤΤ και ΦΠΑ στα νέα αυτοκίνητα βενζίνης ώστε να εξαφανιστούν τα παλιά ντίζελ; Τι λέτε;
Μετά την αύξηση τελών κυκλοφορίας που δεν έγινε ( μας τα κάνατε μπαλόνια με ολόκληρα άρθρα ) ήρθε το νέο σενάριο τρόμου με τα diesel και την απόσυρσή τους. Το μέτρο ΑΝ τελικά ισχύσει το 2025 αφορά τεχνολογία μοτέρ euro 3 και 4. Όχι euro 5 και 6. Υπενθυμίζω ότι και το αγαπημένο σας group στους τελευταίους μήνες του 2015 είχε ακόμα Euro 5 μοτέρ όταν κάποιοι αγόραζαν αυτοκίνητα εκτός του group με euro 6 στα τέλη του 2015! Ακόμα και το mito έφερε μοτέρ euro 6 το καλοκαίρι του 2016 στην Ελλάδα. Τέλος όποιος αγοράζει diesel σήμερα συνήθως κάνει πολλά km ακόμα και για την δουλειά του. Συνεπώς το 2025 αν τελικά ισχύσει το μέτρο, με τόσα km που θα έχει κάνει θα το έχει αποσβέσει 2 φορές τουλάχιστον, συνεπώς θα μπορεί να πάρει και κάτι καινούριο με όποια τεχνολογία έχουμε τότε....
αν είχα euro 5 μοντέλο 2011-2013 να το αποσύρω για 300-500ε; για να μη ρυπαινω λεει;..... πριτς.
Εχω βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Όμως: Τα φορτηγά ποικίλου μεγέθους ( ‘’αγροτικά’’ , φορτηγά , νταλίκες , βυτία) , τα ΤΑΧΙ , όλα τα αγροτικά μηχανήματα (τρακτερ , θεριζοαλωνιστικές μηχανές , ποτιστικές μηχανές κ.λ.π) , τα μηχανήματα χωματουργικών εργασιών (μπουλντόζες , φορτωτές , τσάπες , γεοτρύπανα κ.λ.π) , όλα τα στρατιωτικά οχήματα , τα αυτοκινούμενα οπλικά συστήματα του στρατού ξηράς κ.λ.π , έχουν πετρελαιοκινητήρες . Υπάρχει και ελάχιστος αριθμός , ΙΧΕ με πετρελαιοκινητήρα , τα οποία κατασκευάστηκαν και ελέγχονται από τα ΚΤΕΟ ,με βάση κάποιες προδιαγραφές και κυκλοφορούν και στις χώρες της Ε.Ε. Η ποσότητα πετρελαίου που καταναλώνεται ετησίως από τα ΙΧΕ , είναι ελάχιστη συγκρινόμενη με την ποσότητα πετρελαίου που καταναλώνεται από τις άλλες ομάδες οχημάτων που αναφέρω ανωτέρω. Σχετικά με τον παράγοντα ρύπανση , θα ήθελα να θέσω το ερώτημα : Αν καταργηθούν –αποσυρθούν τα πετρελαιοκίνητα ΙΧΕ και παραμείνουν τα αλλα οχήματα που αναφέρω ανωτέρω , θα υπάρξει πρακτικό και μετρήσιμο αποτέλεσμα???? Δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος , που να μην έχει αισθανθεί την αποπνικτική ατμόσφαιρα στις πόλεις , από τα τζάκια και τις ξυλόσομπες όταν επικρατεί άπνοια. Τις (κρύες) ημέρες αυτές , το Υπουργείο συνιστά να μην τα ανάβουν !!!! Νομίζω ότι με την οικονομική κρίση που βιώνουμε , τέτοια πράγματα είναι πολυτέλεια.
Για τους αρθογράφους του Auto Triti. Δεν μπορώ να κατανοήσω το σκεπτικό σας σε καιρούς βαθιάς κρίσης για όλους, ακόμα και του περιοδικού σας. Αν είμασταν στην Ελλάδα του 2004 θα τα θεωρούσα λογικά τα άρθρα για προτροπή του κόσμου σε πιο καθαρά αυτοκίνητα. Ξεχνάμε πολύ εύκολα. Στην αρχή τις οικονομικής κρίσης αν θυμάστε μας παρομοιαζαν με Αργεντινή και το κίνημα της κατσαρόλας. Μετά από χρόνια όμως έχουμε βυθιστεί ακόμα πιο βαθιά στην κρίση, και τώρα μας παρομοιαζουν με Βενεζουέλα. Να κάνω μία ερώτηση σε αυτό το σημείο γιατί πραγματικά δεν ξέρω. Τι κλάση euro αμάξια χρησιμοποιεί η Βενεζουέλα;
Συγνώμη αλλά το λέτε και το ξαναλέτε.... με 1,50-1,60( τόσο έχει η τιμή στο νησί μου) το λίτρο η αμόλυβδη ποιος τρελάθηκε να πάρει βενζινοκίνητο? ακόμη και καινούριο η πραγματική κατανάλωση δεν πέφτει κάτω από 5-6-7 λίτρα μέσα στην πόλη, όταν με το πετρέλαιο και πιο μικρή είναι και πιο φθηνό είναι ανά λίτρο. Αντί λοιπόν να λέμε περί απόσυρσης και να βρίζουμε το πετρέλαιο μήπως να πιέσουμε να πέσει σοβαρά η τιμή της βενζίνης???????
Μετά το περίφημο dieselgate του Γερμανικού ομίλου VW και τις τεράστιες αποζημιώσεις που υποχρεώθηκε να καταβάλλει στις Η.Π.Α. η μία μετά την άλλη αυτοκινητοβιομηχανία διαπίστωσαν ότι πλέον δεν μπορούν να εξαπατούν τις αρμόδιες εποπτεύουσες αρχές με τις φαλκιδευμένες εκμπομπές των κινητήρων diesel. Προκειμένου δε να μειωθούν στην πραγματικότητα οι ρύποι διαπιστώθηκε ότι πρέπει να δαπανηθούν τεράστια ποσά εξέλιξης για τους κινητήρες diesel και τις παρελκόμενες τεχνολογίες που μειώνουν τους ρύπους. Καθότι αυτό εκρίθη παντελώς ασύμφορο, εδόθη εντολή στα ηλεκτρονικά κι έντυπα περιοδικά που ελέγχονται από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ποινικοποιήσουν τη χρήση diesel στοχεύοντας καθαρά στην περιβαλλοντική συνείδηση του κάθε υποψήφιου αγοραστή. Ένα είδος προπαγάνδας κατά του diesel το οποίο βεβαίως όσοι γνωρίζουν τα αναπτυξιακά σχέδια των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών ήταν απολύτως αναμενόμενο. Από το 2010 κιόλας οι μεγάλοι έχουν συμφωνήσει για την προώθηση της υβριδικής ηλεκτροκίνησης, η οποία υλοποιείται πολύ πιο εύκολα σε κινητήρες βενζίνης. Πέρα από την πολιτική, τις σκοπιμότητες, τα συμφέροντα, υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος για την μείωση στη ζήτηση diesel αυτοκινήτων: η μείωση στην τιμή της βενζίνης. Εάν σήμερα στη χώρα μας η τιμή της βενζίνης έπεφτε στο 1€/λίτρο, νομίζω πολλοί από εμάς δεν θα προβληματιζόμασταν καθόλου στο δίλημμα βενζίνη ή diesel.
Καλά σας τα λέει το τρίτη,αν όλοι πάρουν ντίζελ και βγάζουν οι κινητήρες στο χαλαρό 500 και 700- 800 χιλιάδες χιλιόμετρα και μάλιστα οικονομικά,τι θα απογίνει όλη η κλίκα εισαγωγείς αντιπροσωπείες ανταλλακτικά περιοδικά με τα νέα μοντέλα ποιος θα γυρίσει να τα δει, γι αυτό πάρτε πιεσμενα τουρμπατα χιλιαρακια και 1200σαρακια με 150 +άλογα ,να τα αλλάζεται κάθε τρεις και λίγο να χαίρεται η...κλίκα
Κυριοι του Auto Triti καποτε μας τα κανατε τσουρεκια για diesel. Αντε και αγορασαμε και ειδαμε τα οφελη...τωρα εχει σειρα τα turbo βενζινη και υβριδικα προφανως για να αιτιολογησετε τη θεση σας και να συνεχιζει ο κοσμος να αγοραζει το περιοδικο σας. Δεν μασανε πλεον, diesel για τα επομενα 10 χρονια και που ξερεις αν εχουμε ξεπερασει την κριση και περισσευουν χρηματα το συζηταμε για αλλαγη.
Όταν συγκινηθουν οι εκαστοτε κυβερνώντες με τα φαινόμενα της αιθαλομιχλης, με την κυκλοφορία τόσων ρυπογόνων οχημάτων δημόσιας χρήσης, με τον αυστηρότερο έλεγχο ΚΤΕΟ όπου πλέον δεν θα κυκλοφορούν στο δρόμο κάτι μπουρουχες (ο παλιατζης ο παπλωματας ο. .........).Όταν γίνουν όλα αυτά και μου δώσει κίνητρα τότε θα τα σκεφτώ τα περί βενζίνης
Έτσι όπως είναι η οικονομική κατάσταση στη χώρα, ποιος να αγοράσει σήμερα αυτοκίνητο; Μιλάτε για απόσυρση; Την κάνουν οι έλληνες από μόνοι τους. Κάθε χρόνο πάνε και παραδίδουν πινακίδες. Μήπως είναι ώρα για να σοβαρευτούμε; Ελπίζω να το βάλετε το σχόλιό μου.
Ο αρθρογράφος σίγουρα δεν έχει πάει ποτέ στην Κίνα για να λέει αυτές τις Παπ@ριες,ότι δηλαδή θα φτάσουμε στο να μην βλέπουμε ουρανό από το νέφος. Φτάνει πια η εμπάθεια με τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Ξέχασα να συμπληρώσω στο προηγούμενο ποστ μου, όχι μόνο euro αλλά οποιασδήποτε προδιαγραφής.
Καποιοι εχουν παει την εμπαθεια και το κομπλεξ σε αλλο επιπεδο,κοντευει στρατοσφαιρα.Το αγαπημενο σας group λεει ο τυπος...αλλο site διαβαζουμε καθε μερα φαινεται...
@Αναστάσιος Να προσθεσω οτι πιθανον να ηθελαν αλλες εταιριες να προλαβουν να καλυψουν τυχον δικες τους "ατασθαλιες".Αφου τη πληρωσε η vw ας τη γλυτωσουμε εμεις...