Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων φάσεων λειτουργίας του κινητήρα, ο στροφαλοφόρος άξονας περιστρέφεται δύο φορές, δηλαδή κατά 720 μοίρες.
Στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού είναι εφικτή η είσοδος καυσίμου και στη φάση της συμπίεσης, αφού δεν εξαρτάται από το άνοιγμα της βαλβίδας εισαγωγής. Κάτι τέτοιο βελτιώνει την αποδοτικότητα του κινητήρα.
Η συγχρονισμένη κίνηση των αξόνων (στρόφαλος-εκκεντροφόρος) εξασφαλίζεται με τη χρήση καδένας ή ιμάντα χρονισμού. Σε δύο περιστροφές του στροφαλοφόρου αντιστοιχεί μία περιστροφή του εκκεντροφόρου άξονα (σχέση μετάδοσης 2:1).