Στοιχεία που διαφοροποιούσαν την Octavia RS στο πίσω μέρος, πέρα από το λογότυπο, ήταν η διακριτική αεροτομή και η εμφανής απόληξη της εξάτμισης.
Οι μηχανικοί της Skoda επέλεξαν για την Octavia RS πρώτης γενιάς τον υπερτροφοδοτούμενο 1.8T 20V, ένα μοτέρ «πασπαρτού» στα μοντέλα του ομίλου. Η ισχύς άγγιζε τους 180 ίππους, όπως ακριβώς συνέβαινε και στην περίπτωση του Audi TT πρώτης γενιάς.
Στο εσωτερικό υπήρχαν επίσης «sportive» πινελιές, με τη διχρωμία των καθισμάτων που συνδύαζαν ύφασμα και δέρμα να δημιουργεί ένα όμορφο κλίμα.