Toyota RAV4 Vs ανταγωνισμού

12.064 Επισκέψεις στο άρθρο

Το νέο Toyota RAV4 μπήκε δυνατά στην ελληνική αγορά την άνοιξη και κατάφερε να βρίσκεται ήδη στην πρώτη 5άδα των πωλήσεων λιανικής, όντας το φθηνότερο 4x4 μεσαίο SUV. Δείτε με ποια μοντέλα έρχεται αντιμέτωπο, αλλά και τα «όπλα» που έχει στη φαρέτρα του το ιαπωνικό SUV.


Η λίγκα των μεσαίων SUV μπορεί να μην κάνει πάταγο στη χώρα μας και συνολικότερα στη Ευρώπη από πλευράς πωλήσεων ωστόσο, καταφέρνει να κλέψει τις καρδιές πολλών Ελλήνων λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις  τους όταν αντικρίζουν στο δρόμο κάποιο από τα μοντέλα που την εκπροσωπούν. Τα συνήθη επιφωνήματα «αμαξάρα» ή «κτήνος» δίνουν και παίρνουν λόγω του όγκου και του macho χαρακτήρα που αποπνέουν αυτά τα αυτοκίνητα.

Νεότερη προσθήκη στην εν λόγω κατηγορία, η 5η γενιά του Toyota RAV4 που εκτός της ριζικά ανανεωμένης σχεδίασης, βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TNGA-K με 57% μεγαλύτερη ακαμψία, έχει φουλάρει σε τεχνολογία τόσο στα κινητήρια σύνολα, όσο και στα επιμέρους πεδία για την ασφάλεια και την ψυχαγωγία των επιβατών, και η τιμή του ξεκινά στη χώρα μας από 27.700 ευρώ.

Το νέο RAV4 βρέθηκε αναπόφευκτα αντιμέτωπο με μοντέλα που έχουν premium χαρακτηριστικά, όπως το Nissan X-Trail, το Honda CR-V, το Peugeot 5008 και το Skoda Kodiaq, τα οποία μάλιστα σχηματίζουν την πρώτη πεντάδα στις πωλήσεις λιανικής του 2019 μέχρι τώρα. Επιπρόσθετα, το RAV4 μπορεί να κοιτάξει στα μάτια και τους αυθεντικούς εκπροσώπους των premium εταιρειών: Audi Q5, Mercedes GLC, DS7 Crossback, Alfa Romeo Stelvio, Volvo XC60 κ.α.

Μεγάλα ατού του ιαπωνικού SUV, η βελτιωμένη τετρακίνηση AWD-i με λειτουργία Trail (μπλοκέ διαφορικό) , το υβριδικό σύνολο των 2,5 λτ. σε δύο εκδόσεις με 218 και 222 άλογα και ο 2λιτρος βενζινοκινητήρας των 175 ίππων, το δεύτερης γενιάς Toyota Safety Sense με τονισμένα στοιχεία ημιαυτόνομης οδήγησης, ο χώρος αποσκευών των 580 λτ., όπως επίσης και το πρωτοεμφανιζόμενο «γκάτζετ» με το μεσαίο καθρέπτη να γίνεται κατ΄ επιλογή οθόνη που απεικονίζει ότι δείχνει η οπίσθια κάμερα.

Από την άλλη, στη χώρα μας, λόγω κυβισμού υπάρχει φορολογική επιβάρυνση (φόρος πολυτελούς διαβίωσης και τεκμήριο) που κάνει κάπως πιο δύσκολη την απόφαση αγοράς, εν αντιθέσει με τους άμεσους ανταγωνιστές εξ Ιαπωνίας (Honda CR-V, Nissan X-Trail), Τσεχίας (Skoda Kodiaq) και Γαλλίας (Peugeot 5008) που ξεκινούν από τα 1,2 – 1,3 & 1,5 λτ. στη βενζίνη και 1,5 – 1,6 & 1,7 λτ. στο ντίζελ, ενώ το CR-V είναι διαθέσιμο και ως υβριδικό. Επιπλέον, είναι το μόνο μεταξύ των προαναφερόμενων μοντέλων που δεν προσφέρεται σε 7θέσια διάταξη. Φυσικά, οι χώροι όλων των μοντέλων αυτής της κλάσης παίζουν σε άλλα επίπεδα, με καμπίνα που θυμίζει αλάνα και χώρο αποσκευών που μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλους όγκους. Ενδεικτικά, το πορτμπαγκάζ του Skoda Kodiaq χωράει 720 λτ., του Peugeot 5008 780 λτ, του Honda CR-V 561 λτ. και του Nissan X-Trail 565 λτ., επωφελούμενα σαφώς από τον χώρο που κρύβεται η 3η σειρά καθισμάτων.

Με τις τιμές τι γίνεται;
Στο πεδίο των τιμών, σημειώστε πως το δίλιτρο 4κίνητο RAV4 ξεκινά από τις 27.700 ευρώ στην υπερπλήρη βασική έκδοση Active και το 2,5 λίτρων υβριδικό σύνολο ξεκινά από τις 35.900 ευρώ.
 
Το X-Trail με τον 1,7 ντίζελ των 150 ίππων κοστίζει από 25.490 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Energy και κίνηση στους 2 τροχούς ενώ η 4κίνητη έκδοση ανεβαίνει αρκετά ξεκινώντας από τις 32.490 ευρώ στην «γεμάτη» έκδοση Acenta.
 
Το έτερο ιαπωνικό, Honda CR-V με τον 1,5 VTEC Turbo των 173 ίππων τιμάται από 33.650 ευρώ στην αντίστοιχη βασική Comfort με κίνηση στους 2 τροχούς και από 37.050 στην πλήρη Elegance με 4κίνηση. Οι υβριδικές εκδόσεις ξεφεύγουν τιμολογιακά, ξεκινώντας από 42,950 ευρώ με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 46.650 το 4Χ4.
 
Πάμε στην Ευρώπη και τον εκπρόσωπο της γαλλικής σχολής, το Peugeot 5008, οι τιμές του οποίου ξεκινούν στη χώρα μας από τις 33.500 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση Active με τον 1.200άρη turbo βενζίνης των 130 ίππων. Αντί τετρακίνησης, οι Γάλλοι προσφέρουν το σύστημα Advanced Grip Control το οποίο είναι στάνταρ από τη βάση για το 5008.
 
Τέλος, το Skoda Kodiaq με τον 1.5 TSI 150 PS ξεκινά από τις 26.500 ευρώ, ωστόσο το αντίστοιχο σκαλοπάτι εξοπλισμού Style, με το επίπεδο του βασικού RAV4, ξεκινά από τις 31.900 ευρώ. Οι 4κίνητες εκδόσεις του συνδυάζονται αποκλειστικά με τον 2λιτρο ντίζελ 150 & 190 ίππων και κοστίζουν από 32.900 ευρώ.
 
Με άλλα λόγια, το Toyota RAV4 είναι η πιο προσιτή τετρακίνητη λύση στα μεσαία SUV στη χώρα μας.
 
Εσάς όμως ποιο μεσαίο SUV σας γεμίζει περισσότερο το μάτι; Μπορεί να RAV4 με τον «γεμάτο» χαρακτήρα του, τόσο σε δυνατότητες και οικονομία, όσο και σε εξοπλισμό, να ζορίσει περισσότερο τον άμεσο ανταγωνισμό; Το σίγουρο είναι πως σε σχεδόν 8 μήνες πορείας στην Ελλάδα έχει αφήσει πίσω του στις πωλήσεις μοντέλα όπως η BMW X3, το Volvo XC60 και το Honda CR-V.

Toyota
test center