Ελάχιστες λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά στο μάτι του γνώστη. Οι περισσότεροι ούτε που θα καταλάβουν τι κρύβεται κάτω από το διακριτικό περιτύλιγμα του SQ5.

Με την sport επιλογή που σφίγγει τα αμορτισέρ και την αερανάρτηση το SQ5 γέρνει ελάχιστα και κυρίως κρατάει εξωπραγματικά.

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,4 δλ (όσα ακριβώς υπόσχεται η Audi), ενώ τα 60-100 και τα 80-120 χλμ./ώρα έρχονται σε 2,9 και 3,6 δλ αντίστοιχα. Και μιλάμε για ένα άρμα, που μαζί με τον οδηγό ζυγίζει κάτι λιγότερο από 2 τόνους!

Λεπτομέρειες από την εξωτερική σχεδίαση του Audi SQ5.

Λεπτομέρειες από την εξωτερική σχεδίαση του Audi SQ5.

Λεπτομέρειες από την εξωτερική σχεδίαση του Audi SQ5.

Δοκιμή: Νέο Audi SQ5 με 354 PS

21.604 Επισκέψεις στο άρθρο (4/4/2018)

Γόητρο, πολυτέλεια, συναρπαστικές επιδόσεις, σπορ συμπεριφορά και ανάλογος χαρακτήρας, όλα αυτά τυλιγμένα με τον διακριτικό μανδύα ενός μεσαίου SUV. Tο κορυφαίο Q5 έχει τον τρόπο του...

Η Audi έχει αναγάγει σε τέχνη την δημιουργία ισχυρών εκδόσεων σε μοντέλα, που κάθε άλλο παρά για αυτό σε προδιαθέτουν. Πολλοί θα θυμούνται το πάλαι ποτέ RS2 με το «αθώο» στέισον αμάξωμα και τις… «Porsche» επιδόσεις (μαζί με αρκετά μηχανικά μέρη), για να ακολουθήσουν μέχρι σήμερα πάρα πολλά ανάλογα δείγματα. Με την όρεξη ανοιγμένη και την απήχηση τέτοιων μοντέλων στο κοινό υψηλή, η Audi προχώρησε και σε… υψηλότερα κλιμάκια κατασκευάζοντας γρήγορα SUV, όπως το πρώτο SQ5 και πρόσφατα το κτηνώδες SQ7 (το πρώτο μοντέλο παραγωγής με ηλεκτρικό κομπρέσσορα για τον biturbo V8 πετρελαιοκινητήρα). Με αυτά και με αυτά λοιπόν φτάσαμε και στο  ολοκαινούργιο SQ5, το οποίο και δοκιμάζουμε πρώτοι. 

Sιγανοπαπαδιά…
Προφανώς το SQ5 βασίζεται στο 2ης γενιάς Audi Q5, που χρησιμοποιεί την MLB Evo πλατφόρμα των A4 και Α5. Σε αντίθεση με τις απλές εκδόσεις οι οποίες χρησιμοποιούν την τετρακίνηση quattro Ultra με δυνατότητα απεμπλοκής του πίσω άξονα για λόγους οικονομίας, το SQ5 διαθέτει την… αντρική τετρακίνηση quattro με κατανομή 40:60 εμπρός πίσω, που ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να γίνει έως και 15:85. Η πηγή της δύναμής του είναι ο V6 turbo 3λιτρος κινητήρας των S4/S5 που αποδίδει 354 άλογα. Bέβαια τίποτα από όλα αυτά δεν είναι ορατό μιας και όλα καλύπτονται από έναν διακριτικό μανδύα. Υπέρ του δέοντος διακριτικό μάλιστα θα λέγαμε, αφού το SQ5 δεν έχει κραυγαλέα σημάδια, που να προδίδουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Βέβαια είναι οι τεράστιοι αεραγωγοί μπροστά, η τονισμένη μάσκα με τις οριζόντιες γρύλιες και το σατινέ χρωματισμό (όπως και οι εξωτερικοί καθρέφτες), τα λογότυπα, οι (έξτρα) τροχοί των 21 ιντσών και οι… ψεύτικες «τυφλές» τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης ενσωματωμένες στον πίσω προφυλακτήρα, που κάνουν τη διαφορά στο μάτι κυρίως του γνώστη. Οι περισσότεροι ούτε που θα καταλάβουν τι κρύβεται πίσω από το περιτύλιγμα. Το μήκος του SQ5 είναι ελάχιστα μακρύτερο από αυτό των κανονικών εκδόσεων (4.671 χλστ.) και «κάθεται» χαμηλότερα με το συνολικό ύψος να έχει πέσει στα 1.635 χλστ. Όπως και να έχει το SQ5 διαθέτει μια επιβλητική και συνάμα κομψή φιγούρα. Μην περιμένετε όμως εκδηλώσεις θαυμασμού, όπως σε μια Alfa Romeo Stelvio…

Για όσους έχουν πολλά λεφτά
Το Audi SQ5 των 354 ίππων δεν είναι προφανώς το… τζιπάκι για τον καθένα. Η τιμή εκκίνησής του είναι κατάτι μικρότερη από τα 100.000 ευρώ (96.650 ευρώ). Φυσικά η τιμή αυτή μπορεί να φτάσει πολύ υψηλότερα αν κανείς αποφασίσει να εξαντλήσει τον μεγάλο κατάλογο με τα (ακριβά) έξτρα. Πάντως ακόμη και στη «βασική» του έκδοση το Audi SQ5 διαθέτει κυριολεκτικά τα πάντα με τις όποιες επεμβάσεις να αφορούν κυρίως...

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda