Μόνο ευχάριστο μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός, πως τα μικρά αυτοκίνητα πλέον έχουν αποκτήσει ένα οδηγικό ενδιαφέρον, χαρακτηριστικό που σε καμία των περιπτώσεων δεν κατείχαν οι προκάτοχοί τους.
14 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μόνο ευχάριστο μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός, πως τα μικρά αυτοκίνητα πλέον έχουν αποκτήσει ένα οδηγικό ενδιαφέρον, χαρακτηριστικό που σε καμία των περιπτώσεων δεν κατείχαν οι προκάτοχοί τους.

5 μικρά με 100 άλογα και 13.000 ευρώ

38.001 Επισκέψεις στο άρθρο (8/11/2013)

Σας παρουσιάζουμε πέντε αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας που σκανδαλίζουν τόσο με τη δελεαστική τιμή που προσφέρονται, όσο και με τις εξαιρετικές τους επιδόσεις.

Μόνο ευχάριστο μπορεί να χαρακτηριστεί το γεγονός, πως τα μικρά αυτοκίνητα πλέον έχουν αποκτήσει ένα οδηγικό ενδιαφέρον, χαρακτηριστικό που σε καμία των περιπτώσεων δεν κατείχαν οι προκάτοχοί τους. Πλέον τα μικρά αυτοκίνητα έχουν κάτω από το καπό τους σβέλτους αλλά και οικονομικούς παράλληλα κινητήρες. Και σε τιμές τόσο χαμηλές που έρχονται σε αντίθεση με τα προσόντα και τις ικανότητες που έχουν. Πέντε είναι τα αυτοκίνητα που επιλέξαμε και είναι τα: Ford Fiesta 1,0 Ecoboost 100 PS, Opel Corsa 1,4 100 PS, SEAT Ibiza 1,2 TSI 105 PS, Skoda Fabia 1,2 TSI 105 PS και Toyota Yaris 1,33 99 PS.
Κινητήρες: Σβέλτοι κι o Ecoboost χωρίς τέλη!
Ξεκινάμε με τον δυνατό 1.000αρι κινητήρα της Ford, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και απαλλάσσεται παράλληλα από την καταβολή τελών κυκλοφορίας μιας και έχει εκπομπές ρύπων 99 γρ./χλμ. Η κατανάλωση του ανέρχεται στα 4,3 λτ./100 χλμ, όπου συνδυάζεται με σύστημα start/stop και μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Χωρίς κραδασμούς, με αρκετή δύναμη, αλλά κυρίως μεστό τράβηγμα από χαμηλά μέχρι να «τελειώσει» το στροφόμετρο. 
Ο κινητήρας του Corsa 1,4 αποδίδει 100 ίππους και 130 Nm ροπής, ενώ η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 5,7 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 στα 134 γρ./χλμ. Η μετάδοση της κίνησης εξασφαλίζεται από ένα 5ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει σφιχτή κλιμάκωση. Βέβαια θα το θέλαμε να είναι πιο σαφές ειδικά στις γρήγορες αλλαγές. Kάτω από το καπό του βενζινοκίνητου SEAT Ibiza βρίσκεται ο 8βάλβιδος 1,2 TSI κινητήρας του VW Group, στην έκδοση με απόδοση 105 ίππων. Το μοτέρ αυτό, σε συνδυασμό και με το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, παρουσιάζεται σχετικά γραμμικό και με πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές κιόλας στροφές λειτουργίας του. Το ίδιο μοτέρ χρησιμοποιεί και το έτερο μοντέλο του Group VAG, το Skoda Fabia. Το 105 ίππων μηχανικό σύνολο 1,2 TSI χαρακτηρίζεται για τη γραμμική απόδοση της ισχύος του, θυμίζοντας μεγαλύτερου κυβισμού ατμοσφαιρικό μοτέρ και ανεβάζει με ευκολία στροφές και με κατανάλωσή 5,3 λτ./100 χλμ. (CO2 124 γρ./χλμ.) Ο μικρός σε διαστάσεις και ελαφρύς 1,33 λτ. κινητήρας τεχνολογίας Optimal Drive της Toyota, με διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT-i) ταιριάζει ιδανικά στην περίπτωση του μικρού Toyota Yaris. Παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και έχει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού από τις χαμηλές κιόλας στροφές. 
Εμφάνιση: Διάχυτος ο δυναμισμός τους
Πέρα από τους σβέλτους κινητήρας τα μοντέλα που εξετάζουμε διαθέτουν και δυναμική εμφάνιση που προκαλεί τις αισθήσεις. Στη νέα φυσιογνωμία του Fiesta, κυριαρχεί η τραπεζοειδής εμπρός μάσκα, πλαισιωμένη από νέους προβολείς και φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Νέο είναι και το καπό με πιο δυναμική σχεδίαση, όπως και ο προφυλακτήρας. Το «πακέτο» των εξωτερικών αισθητικών επεμβάσεων ολοκληρώνουν τα πίσω φώτα, οι νέας σχεδίασης ζάντες ελαφρού κράματος και η νέα αεροτομή, που κολακεύουν με τη σειρά τους την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα του Kinetic Design, που εφαρμόζει η Ford. 
Ο σχεδιασμός του Opel Corsa διακρίνεται για τις έντονες ακμές που αναμειγνύονται με τις καμπύλες του αμαξώματος συνθέτοντας ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα, είτε το επιλέξετε σε 3θυρο, είτε σε 5θυρο αμάξωμα. H σχεδίαση της Fabia, δεν χαρακτηρίζεται ριζοσπαστική παρά το facelift που είχε δεχτεί, αλλά κατορθώνει να αποπνέει διακριτικά ένα δυναμισμό. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το έτερο μοντέλο του Group VAG, το Ibiza. Η μακρόστενη γρίλια της μάσκας, τα φωτιστικά με την πιο «θυμωμένη» παρουσία, αλλά και ο καινούργιος προφυλακτήρας με μεγαλύτερη κεντρική εισαγωγή τραβά έντονα τα βλέμματα. Στο υπόλοιπο αμάξωμα οι αλλαγές είναι λιγότερες και αφορούν στον ανανεωμένο πίσω προφυλακτήρα και τα προαιρετικά LED πίσω φωτιστικά (φωτιστικά με λαμπτήρες ημέρας LED υπάρχουν προαιρετικά και για τα εμπρόσθια).
Η 3η γενιά στην οποία έχει μπει το Toyota Yaris, χωρίς πολλές «φανφάρες» και περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού, προσθέτει σε όλα τα παραπάνω, το διακριτικά δυναμικό στιλ στην εμφάνιση, τον πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και τα σύγχρονα «gadgets» που κάνουν τη ζωή του οδηγού ακόμα πιο εύκολη.
Value For Money: Mε δελεαστικές προσφορές!
Η τιμή του 5θυρου Fiesta στην βασική έκδοση Trend είναι 12.168 ευρώ, με απόσυρση και με την προωθητική ενέργεια της Ford, Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει πλήρες σετ 7 αερόσακων, ESP, ηλεκτρικά παράθυρα (2), καθρέπτες και κλειδαριές, A/C και ηχοσύστημα. 
Το Opel Corsa 1,4 100 PS έχει τιμή 11.530 ευρώ στην 5θυρη έκδοση, και μοναδική ουσιαστική έλλειψη στο βασικό του εξοπλισμό τους πλευρικούς αερόσακους και τους αερόσακους οροφής. Η τιμή αυτή κρίνεται ανταγωνιστική, αλλά η έλλειψη αυτή στον εξοπλισμό ασφαλείας φαντάζει μεγάλη, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο σύγχρονος ανταγωνισμός προσφέρει μέχρι και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, από τη βασική έκδοση.
H Fabia με τον 1,2 TSI κινητήρα διατίθεται με αρχική έκδοση την Style, η οποία κοστίζει 14.650 ευρώ, αλλά που μετά από ειδική έκπτωση διαμορφώνεται σε 11.845 ευρώ και περιλαμβάνει 4 αερόσακους, μηχανικό κλιματισμό, ηλ. παράθυρα εμπρός, ρυθμιζόμενο και υποβοηθούμενο τιμόνι, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου και ράδιο CD.
Για το Ibiza με τον κινητήρα 1,2 TSI, οι τιμές ξεκινούν από τα 11.930 ευρώ. Στη βασική έκδοση του μοντέλου ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός, με μοναδική σημαντική απουσία τους αερόσακους οροφής. Στον βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως ESP, 4 αερόσακοι, A/C, μπροστινά ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι. Οι τιμές του Yaris των 1,33 λίτρων είναι άκρως ανταγωνιστικές, καθώς ξεκινούν από τα 11.980 ευρώ για το 1,33 (3θυρα), ενώ, όπως όλα τα Toyota, έτσι κι αυτό καλύπτεται από 6ετή εγγύηση στα μηχανικά μέρη. Ο εξοπλισμός ασφαλείας του είναι πλήρης και περιλαμβάνει: σύστημα ευστάθειας VSC+TRC και 7 αερόσακους συν τις απαραίτητες ανέσεις, όπως air condition, ηλ. παράθυρα και καθρέπτες, ράδιο CD κ.α. Μάλιστα, από τη 2η έκδοση Active προσφέρεται το σύστημα Toyota Touch & Go με την πληθώρα εφαρμογών.
Εσωτερικό: Σύγχρονα και ποιοτικά
Κάνοντας τις απαραίτητες αναδρομές στο παρελθόν, διαπιστώνει κανείς, πως τα μικρά αυτοκίνητα έχουν ανελιχθεί τρομερά στο κομμάτι της ποιότητας. Ξεκινώντας από το Ford Fiesta, βελτιωμένη είναι η ποιότητα των υλικών, το άγγιγμα των οποίων αφήνει καλή αίσθηση, ενώ οι νέες ταπετσαρίες και οι χρωματικοί συνδυασμοί, ενισχύουν το νεανικό χαρακτήρα του μικρού Ford. 
Στο ταμπλό του Opel Corsa, συναντάμε αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών, συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά και ένα νέο διακόπτη φώτων. Γενικά τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία του Corsa είναι σκληρά. 
Τα πλαστικά της Skoda Fabia, είναι σκληρά (με εξαίρεση το σχετικά μαλακό σε υφή πλαστικό που συναντάται στο εμπρός τμήμα του ταμπλό), αλλά γεροδεμένα. Μεταξύ των θετικών στοιχείων του εσωτερικού είναι η πολύ καλή εργονομία, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η βολική -σχετικά ψηλή- θέση οδήγησης.
Στο εσωτερικό του SEAT Ibiza οι αλλαγές συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργικότητα αλλά και πρακτικότητα του θαλάμου των επιβατών. Ο πίνακας οργάνων φέρει νέες και πιο ευανάγνωστες αναλογικές ενδείξεις για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ έχει αλλάξει ελαφρώς η σχεδίαση της στεφάνης του τριάκτινου τιμονιού. 
Στο εσωτερικό του Yaris, τα σκληρά πλαστικά δείχνουν αρκετά συμπαγή, ενώ έχει γίνει χρήση λεπτού σε πάχος μαλακού υλικού, με τη συναρμογή να είναι προσεγμένη. Ιδιαίτερα χρηστικό στοιχείο πάντως αποτελεί το σύστημα πολυμέσων Touch & Go με οθόνη αφής, δυνατότητα σύνδεσης Bluetooth και USB, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας κ.α., χαρακτηριστικά που στην πράξη είναι λειτουργικά και κάνουν τις μετακινήσεις πιο άνετες.
Χώροι: Αυξημένων διαστάσεων
H νέα γενιά του Ford Fiesta, δεν έχει αλλαγές στις βασικές διαστάσεις της, με την ευρυχωρία του εσωτερικού να παραμένει αμετάβλητη και να βρίσκεται στα πολύ καλά επίπεδα, που γνωρίζουμε. Το ίδιο ισχύει για τον χώρο αποσκευών των 290 λτ., που πλέον διαθέτει πάτωμα που αυξομειώνει το βάθος του. Θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές.
Ένας τομέας στον οποίο το Corsa παραμένει υπεράνω κριτικής είναι οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω και τα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών συγκαταλέγονται ακόμα ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. 
Η καμπίνα της Fabia είναι σε θέση να μετακινήσει δίχως παραχωρήσεις 4 ενήλικους επιβάτες, με τους πίσω να απολαμβάνουν αρκετό αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια. Το πορτ μπαγκάζ των 315 λτ. είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ενώ διακρίνεται και για το τετραγωνισμένο του σχήμα.
Στο κομμάτι των χώρων, το ανανεωμένο Ibiza προσφέρει και πάλι επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ένα μικρό θέμα με τον αέρα για τα κεφάλια τους, ειδικά εάν αυτοί ξεπερνούν το μέσο όρο σε ύψος. Το πορτ-μπαγκάζ βέβαια από την πλευρά του, παραμένει σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία (292 λίτρα) και διαθέτει μεγάλο και πρακτικό άνοιγμα.
Σημαντικό πλεονέκτημα του Toyota Yaris αποτελούν και οι κορυφαίοι –για μικρό αυτοκίνητο- χώροι των επιβατών, οι οποίοι μπορούν να συγκριθούν ακόμα και με αυτούς μικρομεσαίου μοντέλου. Μάλιστα, στο πίσω τμήμα της καμπίνας, το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο εξυπηρετώντας τη μετακίνηση ενός τρίτου ατόμου. Σε ανάλογα επίπεδα βρίσκεται και το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο με χωρητικότητα 286 λτ., τοποθετείται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. 
Οδική συμπεριφορά: ¶νετα και σπορτίφ όταν τους ζητηθεί
Ο διττός χαρακτήρας των μικρών μοντέλων είναι κάτι που εκτιμάται από το ευρύ κοινό, μιας και έχουν δυο σε ένα. Κι ένα άνετο αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, αλλά και ένα αυτοκίνητο που όταν του ζητηθεί να κινηθεί γρήγορα θα το κάνει με ασφάλεια. Το Fiesta διαθέτει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, όπως και καλή θέση οδήγησης, αλλά κι ένα επικοινωνιακό τιμόνι (παρά την ηλεκτρική υποβοήθηση). Στρίβει με αμεσότητα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, έχοντας και καλή ποιότητα κύλισης, αλλά και μειωμένα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα. Στον αντίποδα το Corsa ήταν και παραμένει ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο, με σεβασμό στις ανάγκες του χρήση μέσων απαιτήσεων. Με στάνταρ το σύστημα ESP, το Corsa θα κλείσει ομαλά την πορεία του στο λάθος, εφόσον ο χρήστης δεν ξεπεράσει το όρια οπότε και θα εμφανίσει υποστροφική συμπεριφορά. Ευθύβολο στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και με φρένα που έχουν καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Η ρύθμιση των αναρτήσεων της Skoda Fabia, με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι σχετικά μαλακή, ευνοώντας την άνεση, γεγονός που εισπράττουν θετικά οι επιβαίνοντες. Η σταθερότητα που παρουσιάζει η Fabia στις ευθείες είναι πολύ καλή, δίχως να φοβίζει τον οδηγό του σε γρήγορες ταχύτητες, όπου φτάνει χωρίς δυσκολία, με την υποστροφή να είναι περιορισμένη ακόμα και με βαθιά πατημένο το γκάζι. 
Το βασικό χαρακτηριστικό του SEAT Ibiza, είναι η καλή άνεση που προέρχεται κυρίως από την κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτηση. Παράλληλα αυτού, το ανανεωμένο Ibiza προσφέρει την απαιτούμενη σιγουριά και σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις στις στροφές, βοηθούμενο και από το πολύ καλό ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι. 
Η μείωση του βάρους στο Toyota Yaris σε σχέση με το παρελθόν έχει πολλαπλά οφέλη, όχι μόνο στην κατανάλωση, αλλά και στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, γιατί οι αναρτήσεις δεν «φορτίζονται» με επιπλέον κιλά και άρα λειτουργούν καλύτερα. Το Yaris ενώ είναι εξίσου εύκολο στους χειρισμούς με παλαιότερα, είναι πιο σίγουρο στις υψηλές ταχύτητες και στρίβει με περισσότερη ασφάλεια υπό την «προστασία» μάλιστα του στάνταρ ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (VSC). Επιπλέον, το τιμόνι με τη μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ελαφρύ στις χαμηλές αστικές ταχύτητες και βαραίνει όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί παρέχοντας καλή αμεσότητα και πληροφόρηση.
Συμπέρασμα
Οι ενέσεις ποιότητας, ο εξαιρετικός 1,0 EcoBoost κινητήρας, οι νέες τεχνολογίες που λανσάρει και η ανανεωμένη εμφάνιση αποτελούν σημαντικά όπλα του νέου Ford Fiesta, που σε συνδυασμό με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά θα του επιτρέψουν να συνεχίσει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις πωλήσεις της μικρής κατηγορίας.
Το Opel Corsa έχει ως όπλα του τους χώρους, την ανταγωνιστική κοστολόγηση και την ασφάλεια, που προσφέρει κι έτσι έχει κερδίσει πλήθος αγοραστικού κοινού. Το πάτημα του στο δρόμο εμπνέει ασφάλεια, ενώ η άνεση του στο ταξίδι είναι ένα ακόμα ατού του. 
Τα βασικά όπλα της Skoda Fabia είναι η καλή σχέση αξίας-τιμής η ευρυχωρία, αλλά και ο συγκεκριμένος κινητήρας της «μαμάς» VW, που προσφέρει σπιρτάδα και οικονομία. Η σπορτίφ εμφάνιση του Ibiza το καθιστά ως μια value for money πρόταση στη μικρή κατηγορία και αναδύει έναν μοντέρνο χαρακτήρα. Ωστόσο, το φινίρισμα των υλικών αλλά και οι χώροι επιβατών δεν ανήκουν στα πλεονεκτήματά του. 
Το Toyota Yaris προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά, πολύ καλούς χώρους, ποιότητα και εξοπλισμό, ο κινητήρας των 1,33 λτ. είναι ό,τι πρέπει (δυνατός και οικονομικός), η τιμή του είναι ανταγωνιστική, ενώ η 6ετής εγγύηση, το όνομα και οι παροχές της Toyota εξασφαλίζουν μια συμβίωση δίχως προβλήματα για πολλά χρόνια.
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD  FIESTA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για OPEL  CORSA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT  IBIZA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για SKODA  FABIA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  YARIS(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto